Nou vandaag zijn we dus begonnen met het blog over alle activiteiten waarmee mijn dagen gevuld zijn.  Gisteren heeft een vriendin uitgelegd hoe dat nu moest met zo´n blog omdat eerdere  pogingen zijn gestrand. ´s Avonds laat de registratie en layout geregeld en al doende zal ik steeds verbeteringen aanbrengen. Ik train best behoorlijk om een bepaalde hardloopconditie te bereiken, maar ik heb me nooit gerealiseerd dat ik om een leuk en goed blog te krijgen eigenlijk ook moet trainen/oefenen.  Hoe je training ook verloopt het is altijd een goede training is mijn instelling, dus dat  pas ik ook maar toe op mijn blogpogingen.

Vanochtend verder een duurloop van 15,8 kilometer gelopen in een tempo van 6:08 min/km en dat is netjes . Het was lekker weer en onderweg struikelde ik ook over de honden die door hun baasjes werden uitgelaten.  Verder was nog erg grappig dat ik een andere  loper inhaalde die dit niet op prijs stelde en vijf minuten later snuivend mij weer voorbij liep. Het was een man natuurlijk die er niet tegen kom om door een vrouw ingehaald te worden.  Ik  vind het zelf ook altijd vervelend om ingehaald te worden omdat het me een gevoel  geeft dat ik slechter presteer, maar dat is natuurlijk grote onzin. Normaal loop ik trouwens op vrijdag geen lange duurlopen. Die bewaar ik voor het weekend omdat ik dan meer tijd heb en daarna ook lekker kan uitrusten en luieren, maar omdat dit weekend propvol zit heb ik deze training vervroegd. Mijn huidige trainingsschema is

  • 2x duurloop 10 -15 km
  • 1x  lange duurloop , dus meer dan 15 km meestal in het weekend
  • 1x interval, heuveltraining of tempotraining
  • 1x fitness/krachttraining
  • 2x rust of hersteltraining zoals wandelen of fietsen

Het is niet de bedoeling dat ik iedere training uitgebreid ga beschrijven maar wel dat ik dingen uit mijn actieve leven deel. Lezen wat een ander doet inspireert immers, maar het is ook leuk om uit te leggen waarom je juist op die manier traint. Eigenlijk kun je niet goed zomaar trainen. Je hebt altijd een doel. Mijn doel is om de komende marathon van Rotterdam binnen de 4 uur te lopen. Voor de vakantie zag ik zoveel progressie in mijn tempo dat deze magische grens wel haalbaar leek, maar nu heb ik er een hard hoofd in of me dit wel zal lukken. Helaas is mijn conditie achteruit gegaan tijdens onze vakantie in Bulgarije waar het te gevaarlijk en te heet was om hard te lopen. Nu loop ik al weer 1,5 maand en nu zit ik op een tempo dat eigenlijk de meeste lopers wel zullen halen, nl. 10 km per uur of 6 minuten per kilometer. Om mijn droomstreeftijd te halen moet ik echter volgens http://www.runinfo.nl/gemiddeldeloopsnelheid.htm 10,6 km/u of 5:41 min/km gedurende 4 uur lopen. Maar zo’n lange tijd vlak lopen lukt niemand, dus moet je ervoor zorgen dat je 10 km tijd korter wordt.  Die moet dus op 0:50 liggen en dat is een tempo van 12 km/u of 5 min/km.  http://www.runinfo.nl/verwachtingen.htm Daar is voor mij dus nog erg veel verbeterruimte en dat probeer ik te zien als een uitdaging 😉

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s