Het loopt allemaal niet zo de afgelopen week. Het is niet drukker als anders maar de tijd glijdt door mijn vingers. Ik ben nu met allerlei nieuwe dingen bezig zoals dit blog, het maken van foto-albums op de computer en mijn nieuwe ECDL-cursus. Daar komt een hoop bij kijken. Het zijn 3 nieuwe dingen die ik me eigen moet maken. Ik loop ertegenaan dat ik blijkbaar niet zo snel meer iets nieuws leer. Neem nou dit blog. Dat doe je met een dashboard waarop je als het ware allemaal knopjes hebt om je blog te kunnen besturen. Ik ben er nog lang niet achter hoe al die knopjes heten. Ze hebben bijna allemaal Engelse namen. Dat is op zich geen probleem, maar het zijn allemaal termen die ik normaal niet gebruik en over dingen die ik niet ken zoals gravatars, aksimet, widgets enz. Als ik op zo’n knopje druk dan komt het heel regelmatig voor dat er iets heel anders gebeurt dan ik had voorzien. Dan moet ik weer allerlei helpvensters zoeken en doorworstelen om uiteindelijk gedaan te krijgen wat ik voor ogen had. Dat kost heel veel tijd…..

In mijn vorige blog meldde ik al dat mijn grijze cellen ook minder snel informatie opnemen dan eerst het geval was. Mijn ECDL-cursus duurt 7 maanden bij een normaal studietempo van één hoofdstuk per week. Daarvoor moet ik dus 2x 3 uur studerend lezen en 3 uur vragen maken, inzenden en corrigeren. Met kinderen in huis heb je nooit zoveel tijd achter elkaar vrij. Dus ik doe het nu hap snap tussendoor tijdens koken, uitrusten na training enz. In het weekend, als manlief er ook is om wat kinderen en huishouden op te vangen, kan ik er wat uitgebreider en langer voor gaan zitten. Ik verwacht dat ik ook nog wel wat tijd moet gaan uittrekken voor het maken van oefeningen op de computer en het herhalen van de lessstof. Dat kost dus ook weer veel tijd…..

Het maken van die leuke foto-albums op de computer kost ook behoorlijk wat tijd, maar gelukkig heeft de HEMA een gebruiksvriendelijk programma dat mij goed bevalt. Maar het duurt toch wel  een uur of vier om uit te zoeken welke foto´s je wilt plaatsen en in welke layout. Het netjes plaatsen van leuke en zinnige teksten erbij neemt ooknog wel een uurtje of twee in beslag.  Omdat het toch prijzige produkten zijn kijk ik voor verzending/uploaden  minimaal 2x na of het album nu wel echt aan mijn wensen voldoet. Dat kost dus ook weer de nodige tijd……

Trainen kost ook veel tijd. Ik loop gemiddeld 10 km per uur, dus dat is voor drie korte trainingen minimaal 3 uur en voor één lange duurloop 1,5-2 uur. Verder ook nog 1,5 uur fitnes. Dus dat is 6-6,5 uur puur trainen en daarna stretchen, douchen en een uurtje zitten. Er komt dus nog 5 uur herstel bij. Maar vandaag had ik toch zo iets leuks……. Ik liep en liep en liep, maar op mijn stopwatch had ik pas 13 minuten gelopen, terwijl ik voor mijn gevoel al 5 km onderweg was. Dat zou een hele verbetering zijn in mijn tempo, maar zulke wonderen bestaan niet. Mijn stopwatch liep veel te langzaam. Maar voor het eerst kostte een training dus maar de helft van de normale tijd ….. een heerlijk gevoel. Gelukkig had ik thuis gekeken hoe laat ik was weggegaan, want ik bereken toch altijd het tempo van de training om te kijken hoe mijn conditie en of er vooruitgang is. De stopwatch is echt aan vervanging toe. Ik heb mezelf een nieuwe beloofd voor mijn 50ste verjaardag en die komt er al snel aan. Nu mag ik van mezelf straks lekker gaan surfen om internet om modellen, mogelijkheden en prijzen te vergelijken. Dat kost vanzelfsprekend ook weer de nodige tijd……. maar daar ga ik nu eens lekker van genieten 😉

Geef een reactie

