Af en toe is het lastig om even een blogje te produceren… net zoals het af en toe moeilijk is om te trainen… of…  om toch dat verplichte hoofstuk van mijn nieuwe cursus door te nemen… laat staan dat ik de tijd vind om die berg van 500-600 foto’s definitief in te plakken en dan nog die examenopdracht van 9 patoontekeningen van 9 modellen in 9 maten op papier te krijgen!!! Helemaal nu de kinderen komende  week herfsfvakantie hebben en er dus weinig rust en veel rommel in huis is – met af te toe de behoefte tot een gezellig uitje of eetgebeuren- is het een uitdaging om toch aan mijn eigen werkzaamheden toe te komen. Een tijdje geleden zei iemand tegen me: ‘als je niet kunt wat je wilt moet je willen wat je kunt’ of iets in die trant en dat breng ik dus nu node in de praktijk. Ik kijk dus vooral wat ik wel heb gedaan deze week:

  • wassen, strijken, boodschappen, koken, schoonmaken voor 5 personen
  • coachen van proewerkweek kind
  • ca. 10 verstelklusjes
  • 1 naailes en het regelen van ‘modellen’,  1 maatneming, 5 maatberekeningen en het voorbereidingen van de tekenopdrachten
  • 3x hardlopen
  • 1x fitness
  • 1x alternatieve training
  • hoofdstuk computercursus afgerond en 1/3 nieuw hoofdstuk gelezen
  • ca. 10 computerproblemen opgelost
  • kaartencrea afgemaakt en nieuwe lading kaarten voorbereid
  • 2 blogs geschreven (als deze tenminste vanavond klaar is)

Nog even over die alternatieve training. Normaal loop ik twee dagen na mijn lange duurloop weer hard voor een goede trainingsopbouw. Het regende afgelopen woensdag pijpenstelen en de hele vorige week had ik ook alle looptrainingen al in de regen uitgevoerd, dus ik had er even geen zin in. Ik bedacht als alternatief een lichte training van een halfuurtje hometrainer voor een heerlijke aflevering van een oude BBC-serie ‘Wie betaalt de veerman”, gevolgd door een 10 minuten op een stepapparaat dat ik van iemand eens had gekregen voor mijn kuitspieren. Daarna nog buikspieroefeningen op de bal, gevolgd door 5 pogingen om te hoelahoepen en een flink aantal lunges met een hockeystick in mijn nek. Zo transpireerde ik toch echt flink en stapte ik na een uurtje voldaan onder de douche. Nou deze blog is ook weer klaar, hup nog even luieren met zijn  tweetjes op de bank!

Geef een reactie

