Wekenlang lag deze stapel op een eetkamerstoel ongeduldig te wachten, maar ik had geen tijd en geen zin en geen puf om eindelijk die foto’s van 2010 in te plakken. Ik had het hele jaar al weer voor mijn ogen voorbij zien gaan op de computer toen ik uitzocht welke foto’s moesten worden afgedrukt en welke het deletevonnis zouden krijgen. TNT – nu post.nl geheten – leverde de bestelde foto’s supersnel binnen 2 werkdagen af, maar toen moest die stapel van ca. 600 foto’s nog worden ingeplakt. Maar vandaag is het gelukt. Ze zitten er op de goede volgorde in en zijn van summier commentaar en data voorzien, want anders heeft het nageslacht niks aan zo’n boek. Zelf vergeet ik trouwens ook veel namen en grappige of memorabele details van alle avonturen die ons gezin meemaakt. Het geeft een enorme voldoening dat het gelukt  is. Vanaf nu ga ik alleen nog maar voor digitale albums, maar ik laat ze wel afdrukken, want het is veel gezelliger om lekker door een tastbaar album te bladeren dan on line te kijken met zijn allen. Op de tv zou ook nog kunnen, maar dan wordt je zo levensgroot geconfronteerd met jezelf, en daar houden we hier niet zo van.

Op fotogebied viel hier deze week nog een gratis cursus digitale fotografie op de mat. Het is een lijvig boekwerk van de LOI, maar niet zo dik als mijn ECDL-cursus gelukkig. Ik kreeg hem daar gratis bij en ik denk dat het een welkome aanvulling en/of herhaling is van wat ik al aan cursussen op dat gebied heb gevolgd. Wie weet ga ik nog wel eens echt mooie foto’s maken i.p.v. snapshots. Ik doe wel regelmatig mee aan een foto-challenge tegenwoordig, uit aar dan alleen met foto’s mijn grote digitale archief. Kijk maar eens op  http://stuureenfoto.wordpress.com/ van  mijn oud-collega en ook aan de blog van een buurvrouw deed ik mee zie http://50stappen.tumblr.com/

Zo nu uit met de pret en gauw naar bed, want morgen beginnen we weer serieus aan de ECDL-cursus  en het huiswerk van mijn naaimodule!

»

  1. Frea schreef:

    Je stapeltje komt me bekend voor. Zelf heb ik al een paar maanden een stapel met patroonboeken op een stoel liggen in de keuken. Ik was ermee begonnen maar kom niet verder. En de foto’s heb ik gelukkig in een la liggen die zie ik in ieder geval niet steeds.

    • djaktief schreef:

      Hoi Frea,

      Mij helpt het juis als ik dingen zichtbaar heb, want dan zie ik het onder ogen en dan doe ik het tenminste. Maar ik ben geen lijstjesslaaf hoor. Waar ben je mee bezig dat je niet verder komt?

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

