Tot vorige week liep het allemaal best wel soepel met de nieuwe cursus European Computer Drivers License waar ik al 4 hoofdstukken in het aanbevolen studietempo van 1 per week erdoor jaste, maar sinds ik in de tweede module ben aanbeland – waarin veel meer praktische oefeningen zitten – gaat het veel langzamer. De oefeningen op zich zijn goed te doen en ook de samenvatting is redelijk te maken, maar toch kom ik niet vooruit. Ik vind wat ik leer nog steeds heel interessant en handig, maar toch kan ik me er slechter toe zetten.

Ik heb dan wel geen baan buitenshuis maar twee cursussen en bijna dagelijks trainen slokken toch behoorlijk wat tijd op. Om te studeren of te tekenen (voor mijn naaicursus) is het voor mij een must dat ik een langere tijd niet gestoord of afgeleid word. Twee uur is een minimum. Ik moet er eerst inkomen en als ik dan eenmaal de flow te pakken heb dan lukt het wel. In dit dynamische gezin met twee en een halve puber is altijd iets kapot, zoek, te klein, vies, gewenst. Het lijkt het alsof alles belangrijker is dan mijn cursussen. Er is altijd was te vouwen en op te ruimen, er zijn altijd boodschappen om te doen, maaltijden om te koken, kinderen om op te wachten of te helpen – ook al zijn ze nu veel zelfstandiger-. Verder schuilt voor mij  vooral in de computer zelf  het gevaar. Eventjes de foto’s uploaden en organiseren, eventjes de mail beantwoorden, eventjes surfen om dit of dat te regelen of aan te schaffen, en zoals nu eventjes bloggen. Ik heb de laatste week niet stilgezeten. Eigenlijk ging ik standaard een uur te laat naar bed, at ik mijn lunch staande, lopende, fietsende of rijdende in de auto. De krant heb ik de afgelopen 3 weken nauwelijks gelezen laat staan dat ik de tijd had en nam om me in boeken te verdiepen. Het sporten ging gewoon door, maar niet zo lekker omdat ik iedere keer duizelingen kreeg.

Nou dan maar even wat minder eventjes met alles. Blijkbaar heb ik af en toe rust nodig. Ik heb de lat weer eens te hoog gelegd. Alleen ik kan hem naar beneden halen en op een haalbare positie leggen. Ik zou toch niet zo stom zijn om over mijn eigen lat te gaan struikelen… of toch…. misschien daarom wat minder frequent een blog…. een trager studietempo …. wat minder van alles…. maar wel weer wat meer mezelf!

»

  1. Natalie schreef:

    Welkom bij de club! Ik zit met hetzelfde euvel, mijn studietijd wordt opgeslokt door andere dingen, bah! Ik las laatst dat een goede agenda met tijdsplanning helpt door je op bepaalde uren helemaal uit te klokken. Vraag mezelf alleen af waarom ik mijn eigen tip nog niet zelf heb gebruikt….
    MIsschien is het ook een kwestie van, “ze moeten het maar even zelf oplossen”. En dat is veel lastiger als je er altijd bent 🙂 Zie die smekende kindergezichten, mama help me, maar eens te weerstaan! Ik probeer het en soms lukt het nog ook. Daarom zijn mijn 18 uurtjes werken onderhand heilig geworden,

    Liefs Natalie

  2. KnutzEls schreef:

    Deze week slaakte ik dezelfde verzuchting. En hier geen pubers meer, geen banen, geen… Nou ja, eigenlijk niks meer wat moet. Maar er zijn zoveel dingen die tijd en energie opslokken. Vroeger waren man en kinderen al om half acht weg. Dan had ik ene hele dag om te doen wat ik wilde. Die agenda is een goed idee.

  3. djaktief schreef:

    Hoi Natalie en Els,

    Geloof het of niet maar ik ben vanochtend om 08.00 uur begonnen en heb de hele dag doorgewerkt behalve dat ik tussendoor nog een halve marathon heb gelopen in 2.05 uur en een half uur in bad heb gelegen. Het gaat gewoon beter als manlief de kinderen ‘afvangt’ en het eten kookt. De studieresultaten waren mager, maar een 7tje voor dit hoofdstuk, maar een dikke 10 voor mezelf dat ik er weer in zit.

    toi toi jullie met alles!

    groetjes,

    Dorothé

    • Natalie schreef:

      Hai,

      Je stelt wel hoge eisen aan jezelf hoor 🙂 met je magere 7 hahaha. Waarschijnlijk had je vroeger 8-ens en 9-ens toen je nog geen man, haard en kinderen had! En liep je nog geen halve marathons!! Dus die 7 is dus inderdaad die dikke tien! Super knap allemaal van je, ik zit er nog niet “in” helaas, 😦

      Groetjes,

      Natalie

      • djaktief schreef:

        Balen Natalie dat je er nog niet in zit. Het komt wel weer, dat weet je ook, maar je zou het zo graag weer in de flow zitten. Maar als je surfers bezig ziet, vergeet je ook dat ze wel een paar honderd keer zo’n plankje opgeklommen zijn om er weer af te donderen, voordat ze echt konden surfen op de flow. Ik zweer bij de methode van iedere dag even in mijn boeken kijken ook als ik geen zin of tijd heb. Eigenlijk gaat het beter als ik geen tijd heb trouwens, dan als ik wel tijd heb ;-))

        toi toi,

        Dorothé

Geef een reactie

