Al mijn hele leven ben ik dol op het krijgen van post. Waarschijnlijk vind dat zijn oorsprong in het feit dat ik als schippersdochter al jong naar het internaat ging. Telefonisch contact was er alleen bij  uitzondering en meestal in noodgevallen. Of er al mobiele telefoon en internet bestond weet ik niet, want ik schrijf nu over 45 jaar terug! In de weekends en ook tijdens sommige vakanties bleef ik op school. Als het weer zover was dat ik een (korte) vakantie niet naar boord kon, dan kreeg ik van mijn ouders altijd een speciale kaart met poezen die allerlei gekke streken uithaalden. Ik kreeg ook tussendoor  post, ook van allerlei familieleden voor mijn verjaardag natuurlijk.

Zoals je ziet heb ik dit jaar ook flink wat post gekregen voor mijn verjaardag. Het was ook wel bijzonder om de mijlpaal van 50 jaar te ronden. Manlief bereikte die al 4 maanden eerder en dus hadden we heel veel kaarten. Ik heb besloten dat ik ze allemaal dit hele jaar laat hangen, net zoals ze bij het …jarig  bestaan van een stad doen, maar vooral omdat er zoveel hele mooie, zorgvuldig uitgezochte en ook zelfgemaakte kaarten bij zitten.

Vorige week – of is het al weer langer geleden – heb ik met vriendinlief mijn best gedaan om ook zelf kaarten te maken. We hadden al eerder dit seizoen ons uitgeleefd met papier, ponsjes etc.  Zie de blog over föbelen. Ik heb nu ca. 50 kaarten gemaakt voor  allerlei  doeleinden. Ze zijn eenvoudig, maar origineel moet je maar denken, als je er eentje op je deurmat aantreft.

Over minder dan 3 weken zijn er weer decemberzegels. Kerstkaarten heb ik nog niet gemaakt of gekocht, dus ik heb een mooi excuus om nog eens heerlijk een dagje te fröbelen. Ik hoop dat het me lukt iedereen dan met Kerstmis of Nieuwjaar de beste wensen te sturen, want daar kan geen digitale kaart – hoe leuk ook-  of sms’je tegenop toch?!

Geef een reactie

