In mijn omgeving zie ik weinig mensen momenteel. Ik vermoed dat iedereen zijn tijd benut om zonder al teveel stress alles rond te krijgen. We moeten niks natuurlijk maar we willen allemaal veel: je wilt het thuis gezellig hebben met de sinterklaas én de kids willen lekker meedoen met de sinterklaasvieringen op school en club. Daarom is iedereen hier ruim op tijd begonnen aan de surprises, maar moeders heeft wel een handje toegestoken – en soms wel twee ook-  omdat het toch niet goed liep met de planning van schoolwerk. Al een maand geleden ben ik begonnen met geschikte dozen bij de supermarkt mee te nemen en allerlei rolletjes en bakjes te bewaren die bij de knutselarij van pas zouden komen. Ook alle kranten zijn bewaard ivm mogelijke papier maché maaksels. De surprises voor buitenshuis zijn allemaal klaar: een parfumfles met vieze inhoud, een scoutinglandschap waarin veel kan bewegen, een dansvloer uit ‘so you think you can dance’ en een atletiekbaan die omgetoverd kan worden tot zwembad. Vandaag ben ik begonnen met de herstelwerkzaamheden en heb een ritje naar de gemeentewerf gemaakt om alle overtollig zooi weg te brengen. De logistiek voor het wergbrengen van kinderen met grote surprises op diverse scholen voor volgende week is vastgelegd en de boodschappen voor een gezellig gourmetje tijdens het uitpakfestijn thuis zijn gehaald.

Mijn trainingschema voor deze week heb ik aangepast aan alle activiteiten en zo liep ik gisteravond dus met buurvrouw in de stromende regen een intervaltraing van 7 km  van http://www.fitter.nl/ . Dat is een landelijk initiatief om meer mensen aan het bewegen te krijgen door laagdrempelige acitiviteiten te organiseren waarbij ze trainingsmaatjes kunnen vinden, waardoor mensen makkelijker gaan sporten en dat ook langer blijven doen.  Woensdag liepen buurvrouw en ik 2x! heen en weer de Brienenoord = 10 km in 0:54 min ter voorbereiding van de Bruggenloop van volgende week zondag, waarbij ik gelijk mijn nieuwe hardloophorloge (Garmin forerunner 310) kon uitproberen. Geweldig om die grafiekjes te bestuderen trouwens met hartslag, snelheid, tempo, hoogte enz. De hoogst gemetn snelheid was 16 km/u en de laaste was 7 km/u. Buurvrouw loopt nog een tandje harder dan ik, dus die haalde nog meer topspin. Vandaag is dus een trainingsrustdag en dan morgen een halve marathon en dan de rest van de week rustig aan met enkel wat versnellingsloopjes en een lichte cardiotraining bij de fitness om zaterdag voor het ‘echie’ de halve van Fortuna te lopen, met zondag de Bruggenloop als toetje 😉

Omdat ik natuurlijk niet alles tegelijk kan, hou ik me op andere terrreinen zoals computercursus, patroontekenen, huishouding en koken lekker sjaakies;-) Hierbij dus nog twee recepten van gerechten die deze week op het menu stonden. Ze zijn in een handomdraai gemaakt. Eet smakelijk en een fijne sinterklaas.

Knipsel puree plus

»

  1. Ada schreef:

    Hoi,hoi,

    Zo te lezen ben je weer lekker bezig geweest en ik hoop dat alle sinterklaassuprises goed in de smaak zijn gevallen maar dat zal best wel

    En tussendoor ook nog lekker trainen en dan met dat snertweer….ik vind het knap hoor

    Het was weer leuk om je verhaal te lezen

    Fijn weekend,
    Ada

    • djaktief schreef:

      Hi Ada,

      Thuis is het sintgebeuren heel leuk verlopen en de kinderen waren in hun sas met de kadootjes. Op de middelbare scholen was het minder succesvol. Een letter, een reeds gelezen Duckpocket was de oogst bij simpele surprises. Op de basisschool telt de surprise mee voor crea en iedereen wil een goed halen, dus dan doen ze er meer hun best op.

      Leuk dat je reageerde. Jouw blog hou ik ook in de gaten.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

