Jullie kennen ze vast wel die uitdrukkingen UFO en  AFFO ( Unfinished Object en het tegenovergestelde) en WIM en WIP (Work in Mind en Work in Progress) Iedere dag heb ik er mee te maken. Er zijn tijden dat ik veel Wimmies heb of dat mijn Wippies blijven liggen en dat het Ufo’s dreigen te worden in plaats van Affo’s. Ik ben altijd erg blij met Affo’s, maar ik kan ook heel gelukkig worden van Wimmies en Wippies.

Vandaag had ik een Affo. Het tweede examen over Windows van mijn computercursus heb ik gehaald. Ik haalde 100% op het onderdeeel besturingssysteem, 78% op bestandsbeheer, 100% op hulpprogramma’s en 100% op afdrukbeheer (totaalscore dus 88%). Opruimen en terugvinden is normaal wel een sterke kant van me, maar op de computer weet ik er blijkbaar minder van af. Het examen was heel anders dan de vorige keer. Er waren nog wel een aantal meerkeuzevragen, maar je kreeg nu ook schermen voor je waar je dingen moest aanwijzen op een venster. Dat ziet er allemaal overtuigend uit, maar je ziet soms een detail over het hoofd waardoor je niet het juiste antwoord geeft. Ik vond het een heel lastig examen. Volgende keer is het een doe-examen  over Word. Ik moet nu daar hard mee aan de slag. Ik heb het eerste hoofdstuk doorgewerkt, maar er volgen er nog 3 met een flinke praktijkopdracht, dus ik moet nog wel even doorzetten om op 23 februari weer een 75% score voor mijn examen te halen. Maar vandaag heb ik eerst mezelf beloofd met een heerlijke cappuchino met apfelstrudel  en een korte shoptour in winkelcentrum Alexandrium om deze stap te vieren. Ik heb een nieuw boek gekocht (Connie Palmen- Logboek van een onbarmhartig jaar), nieuwe hardloopschoenen (mijn laatste nieuwe waren iets te krap, want ik heb een blauwe teennagel zie https://djaktief.wordpress.com/2011/10/05/schoenen-en-zo/), een bruine handtas (de zwarte staat nl. niet overal bij en ik heb geen grote bruine tas) en voor de sier een blauwe armband (omdat ik die mooi en niet duur vond en ik draag veel blauw). Nou dit is een zeer triviale blog geworden, hoogtijd om mijn tijd beter te besteden, zoals aan het huishouden bijvoorbeeld, maar daarover ga ik toch echt niet bloggen.

»

  1. KnutzEls schreef:

    Mooi resultaat. Die verwennerij had je zeker verdiend!!

  2. Ada schreef:

    Gefeliciteerd met je behaalde resultaat altijd weer een stimulans om door te gaan

    Alexandrium is heerlijk om even te shoppen en een kopje koffie te doen je hebt gelijk hoor je had het verdiend

    Fijn weekend.

Geef een reactie

