Morgen wordt middelste 13 jaar en natuurlijk heb ik vandaag een taart voor hem gebakken. Ik probeer iedere kinderverjaardag een passende taart te maken.  Zonen zijn 10, 12 en 14, dus reken maar uit. Soms maakte ik er zelfs twee omdat er een kinderfeestje en een familieverjaardag was. De basis is steeds een eenvoudig cakerecept maar in de creatieve vormgeving schuw ik niets. De wens is deze keer een pizzataart en morgen ga ik dus weer aan de slag.  Ik blog nu maar vast want morgen heb ik het natuurlijk te druk met de jarige zelf. Wat ik wel heb is een overzichtje van alle tot nu toe gebakken taarten per kind. Als je een foto aanwijst zie je de taartnaam en de leeftijd. Als je op een foto klikt krijg je een diashow. Helaas zijn een aantal foto’s van voor het digitale tijdperk, dus de kwaliteit daarvan is niet super, maar die van de taarten wel. Ze zijn allemaal op gegaan. 😉

En dit zijn dus alleen nog maar de kindertaarten. Ik heb er ook nog voor allerlei andere gelegenheden gemaakt. Verder moeten kinderen op school ook altijd trakteren. Nu zijn we in de chipsfase beland, maar voor die tijd ben ik nog heel aardig creatief geweest. Daarvan heb ik ook de nodige foto’s gemaakt, maar die zal ik jullie besparen. Wel zou ik graag weten of jullie een favoriet hebben. Zelf vind ik de kasteeltaart erg geslaagd, maar misschien ben ik bevooroordeeld, omdat hij zo lastig te maken was.

En dit was de taart voor de 13e verjaardag: pizzataart

»

  1. KnutzEls schreef:

    Ik zou ze toch eerst allemaal willen proeven 😉 Die kasteeltaart is schitterend, maar ik vind de trein ook heel leuk. Wat een creativiteit.
    Ik bakte ook altijd taart, maar de versiering was meestal nogal “gewoon”, streepjes, toefjes, je kent het wel. Vandaag zei ik nog dat ik best weer eens wat wilde bakken. Maar ja, met zijn tweeën duurt een taart toch wel lang. En in de diepvries en wekenlang taart eten, nee. Misschien toch weer eens, als er veel visite komt.
    Morgen een fijne dag en feliciteer de jarige

  2. feikje schreef:

    Gefeliciteerd! ‘Mijn’Jelle werd woensdag 21 jaar en voor het eerst in zijn leven hoefde ik niet voor taart te zorgen, want hij fietst weer in Frankrijk. Je begrijpt dat ik voor de fietstaart ga voor jouw Jelles 3e verjaardag.
    Ik mail je nog een foto van een taart die ik een paar maanden geleden maakte. Ben ik nog steeds heel trots op. Wat goed dat je van alle taarten nog foto’s hebt. Zo heb je nog wat langer plezier van alle moeite (en wij ook).

  3. Heleen schreef:

    de viool en het kasteel zijn kunstwerkjes! staat de taart vandaag klaar of is het een besloten club! Gefeliciteerd , jongens van 13 ……. geniet er maar van!

  4. Hylke schreef:

    Je hebt nu natuurlijk ook nog de pizza taart mam,

    Je maakt hele mooie creaties van eetbare spullen maar ook van dingen die je niet kan eten.

    Gr,
    Hylke

  5. Natalie schreef:

    Gefeliciteerd!! Wat een prachtige kunstwerken zeg! Echt leuk dat je dit al zoooolang doet 🙂

  6. Ada schreef:

    Hartelijk gefeliciteerd met je zoon

    Wat een gezellige taarten allemaal dat is zonde om in te snijden ……..
    De sneeuwpop links bovenin vind ik wel heel erg leuk
    Geniet van de dag .!

    Groetejs Ada

  7. djaktief schreef:

    Hoi allemaal,

    Sorry dat ik nu pa reageer, maar ik had het te druk met de verjaardag en ook met de aankomst van Laura Dekker. Ik ben echt een fan.

    Els … het is gewoon als de cake goed gelukt is smaakt het allemaal naar cake met een topping of van botercreme of van glazuur met poedersuiker. De snoepjes smaken altijd vreselijk en die moet je apart eten als je durft.

    Feikje…. het wordt anders als ze groter zijn. Dat merk ik ook langzamerhand. Het gaat dan meer om de inhoud dan om het gebaar. Wel geweldig dat jouw Jelle weer fietst na alles. Over je taartfoto heb ik je gemaild.

    Heleen… ik heb je al gemaild. Eerst op het verkeerde adres maar ja 😉 Ik snap wel dat jij voor de viool gaat.

    Hylke… jij wilt volgende keer ook weer een taart denk ik. Ga maar vast denken wat het moet worden.

    Natalie…. ieder gezin zijn eigen tradities. Ik vind het altijd wel spannend of het me weer lukt.

    Ada …. bedankt. De slaapvrienden gingen al om 00.00 uur slapen en ik heb niks meer gehoord tot ik net zelf wakker werd. Het was een ‘luizebaantje’ deze keer 😉

    De taart van gisteren voeg ik toe onder het orginele bericht.

  8. Juliet schreef:

    Leuk, al die taarten, ik heb het tot hun pakweg 10e verjaardag ook altijd gedaan, maar tegenwoordig doet Fleur het met haar vriendinnen voor elke verjaardag ook voor haar eigen feestje. Zij houdt erg van koken en bakken. De simpelste vond ik het mooist, nl de trein taart 1 jaar van ….????

    • djaktief schreef:

      Hoi Juliet,
      Leuk is dat als de kinderen het zelf overnemen. Middelste bakt hier altijd appeltaart en koekjes. Hij kookt ook graag. De treintaart was mijn eerste voor de verjaardag van de oudste. Heel verantwoord nog met rijstwafels en zo.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

