Dat het winter is hebben we ondertussen allemaal al wel gemerkt. Sommigen ervaren het als een lust – zoals manlief boven die vandaag in Ankeveen 60 km schaatste- en anderen als een last. Ik moet zeggen dat ik er wel van hou als de winter zijn charmante kanten laat zien…. ijs om te schaatsen …. sneeuw voor mooie foto’s en voor de sneeuwpret van de kinderen. Maar de zorg of de kinderen iedere dag wel veilig thuis komen met al die natte glibberige wegen kan ik missen als kiespijn. Verder heb ik last van een gebrek aan zonlicht, waardoor ik in een soort winterslaaptoestand geraak en – op zijn zachtst gezegd- niet optimaal functioneer. Google maar eens op SAD als je meer daarover wilt weten. Daarom zijn er in het nieuwe jaar dus ook nog niet zoveel blogs geplaatst. Om nou te voorkomen dat jullie me gaan vergeten heb ik dus een snelle blog met twee van mijn snelle recepten gemaakt. Met een minimum aan inspanning toch een lekkere warme maaltijd op tafel….. en dus tijd genoeg voor schaatsen, sleetje rijden of lekker wandelen – of mijn trainingsrondje (21 km morgen) – in de sneeuw.

»

  1. Ada schreef:

    Hoi,

    Als je van schaatsen en sneeuw houd is dit het perfecte weer en je moet iedereen wat gunnen zeg ik maar …het word vanzelf weer zomer

    Je hebt ook lekkere gemakkelijke maaltijden dus inderdaad tijd “over” die dus altijd wel weer opgevuld word toch.!

    Geniet van het zonlicht dat er nu is

    Fijne loop morgen

  2. djaktief schreef:

    hi Ada,

    Net terug van 20 km ‘sneeuwploegen’. Het was pittig vandaag, maar prima training. Ik heb zelfs grotendeels zonder handschoenen gelopen. Het is prachtig in de sneeuw, maar mijn lichtportie haal ik toch uit een speciale lamp die hier naast de computer staat. De combi lopen en licht verheldert de geest zullen we maar zeggen.

    groetjes,

    Dorothé

  3. baasbraal schreef:

    Ja, daglichtlamp aan bij een winterdepressie. Mij heeft het geweldig geholpen. En de sneeuw maakt alles lichter, dan heb je er minder last van. Mijn broccolitaart van enkele dagen geleden is bijna hetzelfde!

Geef een reactie

