Nee ik ben niet van sport veranderd, maar hier laat ik een keer de sportieve prestaties van manlief de revue passeren. Hij is het type van ‘je moet de ijzers slijpen als het koud is”  Deze vorstperiode schaatste hij :

vrijdag 3 februari in Delft 40 km
zaterdag 4 februari in Ankeveen 60 km met de SVR-clubmaten
zondag 5 februari bij Kinderdijk 20 km en ‘in de achtertuin’ nog eens 20 km met de kinderen en vrienden
maandag 6 februari bij Lelystad 40 km
dinsdag 7 februari  bij Giethoorn 55 km met een een clubmaat
vrijdag 10 februari Beulakker en Belterwiede en verre omstreken 130 km
zaterdag 11 februari bij Nieuwkoop 30 km met de SVR-clubmaten en nog 20 km ‘in de achtertuin’
en vandaag om het af te leren 30 km ‘in de achtertuin’ oa. een tochtje van 10 km met de kinderen

Dit is dus in totaal 445 km!!! Soms werkte hij ’s ochtends en stond hij ’s middags toch nog een paar uur op het ijs. Zijn mooiste dag was toch wel vrijdag geloof ik. Hierbij een impressie:

Ik schaats zelf helaas heel matig en heb me dit jaar niet op het ijs gewaagd om geen risico te lopen ivm de marathon die al over 2 maanden is. Manlief en ik gunnen elkaar onze (sport)verslaving en als hij schaatst regel ik thuis alles en als ik loop dan doet hij het.  Dus vandaag genoot ik na mijn 28 km loop van een heerlijk door hem gekookt maaltje en weer een glaasje glühwein. Het verslag volgt binnenkort. Vertel me jullie schaatsavonturen!

»

  1. Ada schreef:

    Ik vind het een hele prestatie en heb er ook bewondering voor maar je weet het …ik ben niet sportief ☺( op de fiets naar het werk is voor mij al sportief) dus helaas verwacht van mij geen schaatsavontuur
    Maar voor een ieder die er van geniet mag het nog wel even vriezen hoor want de periode is altijd maar zo kort

  2. Tiny schreef:

    Mooi zelf ook weer 28 km op de teller. Ik schaatste altijd op kunstschaatsen en zou nu weer te roekeloos worden als ik me op het ijs zou begeven.

  3. Myrna schreef:

    Wat heerlijk dat je man zo veel tijd heeft gehad om te kunnen schaatsen, ik ben een beetje jaloers! Ik heb zelf de hele week eigenlijk rond om de forten bij mij in de buurt geschaatst.. verschilt van 1 uur tot 4u op een dag. Omdat ik nauwelijks tijd had.. Vorige week zondag op de polder van Waterland bij Broek in Waterland, Ilpendam, Monnickendam en Overleek geschaatst. Dat was dus echt even een dagje eruit om goed te kunnen schaatsen, was erg mooi!

  4. Lianne schreef:

    Hallo Dorothé,

    Ik heb, net als Arjen, super genoten van het ijs en heb bijna alle dagen geschaatst in de omgeving met de jongens en met vrienden. Er was een prachtig ven in een nabijgelegen bos, waar het heel rustig was. Aan weerszijden van het ven liepen oerossen en wilde paarden. Het was echt een plaatje! Maar ik begrijp wel dat je voorzichtig bent met het oog op de marathon. Ik zal je snel nog wat foto’s opsturen!

  5. djaktief schreef:

    Hoi allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties

    Als je het goed kunt is schaatsen geweldig. Ik heb ergens gelezen dat er op 1000 sporturen ca. 80 blessures zijn door schaatsen en 7 door andere sporten…. Volgend jaar geen marathon, dus meer tijd. Misschien zelfs om schaatsles te nemen 😉

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

