Zoals je kunt zien aan de ‘side-bar’ -even naar beneden scrollen-  is er een ‘event coming up’: komende donderdag heb ik examen Word voor mijn LOI-cursus European Computer Drivers Licence. Ik heb hard gewerkt en keurig alle oefenopgaven en parate kennisvragen van de 4 hoofdstukken gemaakt. Ik maak ook uittreksels van alle hoofdstukken, dat leert makkelijker omdat ik dan de stappen van alle acties zelf heb opgeschreven en heb op die manier heb ingeprent in mijn geheugen.

Aan het einde van deze module zond ik mijn huiswerk in. Tenminste dat dacht ik.  Ik kreeg het linea recta terug van de docent met de mededeling dat dit de oefenopgaven waren en niet de gewenste inzendopgaven. Ik mailde via de LOI waar ik de cursus volg en ik belde, maar ik kwam geen stap verder. Ik volgde precies alle aanwijzingen op om de betreffende inzendopgaven te downloaden, maar ik kreeg ze niet te pakken.  Het kostte heel veel tijd om iedere keer te bellen en opnieuw alles te proberen en het leverde enorm veel stress op. Vooral het feit dat je zo aan je lot wordt overgelaten als student in het afstandsonderwijs zoals dat zo mooi heet. Je kunt alleen mailen of bellen en je ontvangt alleen mailreacties terug, waarvan je dan maar moet hopen dat die je verder helpen.

Gisteravond toen na 22.00 uur onze ‘friday night family movie’ afgelopen was heb ik me met manlief opnieuw gebogen over mijn studieproblemen. En ja we kwamen tot de conclusie dat de modulebestanden voor mijn computerversie er niet waren en voor andere versies wel. Vanochtend om 10.00 uur hing ik al weer aan de telefoon. ‘Oh mevrouw Jansen…. ‘ blijkbaar ben ik al berucht/gevreesd, vervloekt enz. want ik heb nogal wat vragen ingestuurd aan de docent, de klantenservice en van alle gesprekken worden ook notities gemaakt natuurlijk. Eindelijk werd er helemaal meegekeken bij de door mij uitgevoerde acties en geconstateerd dat de betreffende bestanden er inderdaad niet waren. Ik ben dus niet gek, want dat ga je op een gegeven moment wel denken. Uiteindelijk ben ik nog geen stap verder want mijn hulpvraag werd afgesloten met ‘ik ga het doorgeven en u zult per mail bericht’ ontvangen’.

Ik ben nu alle stof aan het herhalen, dwz. dat ik alle behandelde Word-mogelijkheden één voor één doorneem. Mocht je iets willen weten, gebruik mij dan als helpdesk. Verder wil je bij bij deze wijzen op de geweldige helpvideo’s van Microsoft. http://office.microsoft.com/nl-nl/office-video-FX102753416.aspx?CTT=97#  en klik bijv. op Word. Ik ken ook allerlei tips en trucs ondertussen, maar het voert te ver om die hier te vermelden, maar vraag en ik zal proberen je verder te helpen. Ik hoop wel dat het donderdag goed afloopt, want ik heb er hard genoeg mijn best aan gedaan. Helaas zijn er allerlei andere dingen wel een beetje in het gedrang gekomen … heb ik een stukje (verjaardags)kalender gemist en me weinig sociaal gedragen… mea culpa: ik zal mijn leven beteren.

»

  1. Ada schreef:

    Wat jammer dat je niet direct geholpen word want dan kun je niet lekker doorwerken
    Maar het gaat je vast wel lukken om ook deze module weer met succes af te sluiten
    En als je het erg druk hebt onglipt je wel eens iets toch .!

  2. KnutzEls schreef:

    Soms moet je wel geheel en al ana jezelf denken. Veel succes donderdag, ik zla voor je duimen!!

  3. KnutzEls schreef:

    zie dat ik sommige letters omdraai, sorry, hopelijk is het toch duidelijk.

  4. Affodil schreef:

    Ik hou donderdag mijn duimen op scherp!

  5. djaktief schreef:

    Bedankt allemaal!!! Vandaag van 11-15 uur leerstof doorgenomen, daarna een halve marathon gelopen (geen bekkenpijn wel erg vermoeid), daarna eten en nog een uurtje uittreksels gelezen. De komende dagen ga ik nog een keer door de alles heen en dan hoop ik dat het donderdag niet te moeilijk is, maar nu ga ik lekker Koot en Bie kijken.

    groetjes,

    Dorothé

  6. Jacqueline schreef:

    Hallo Dorothé, over 4 weken loop ik weer mee bij C.A.V. Energie. Kunnen we even kennismaken … altijd leuk een medeblogster te ontmoeten.

Geef een reactie

