Zoals beloofd nog een blog over een vakantie-uitje. De kids waren moeilijk vooruit te branden in de vakantie. Matig weer, dus zappen, hangen en gamen vormden de hoofdmoot van hun vakantie-activiteiten. Alleen door ze te beloven dat ze dat de hele dag ongestoord konden doen, kreeg ik ze mee naar een andere lokatie: het interactieve pretpark Beeld en Geluid in het Hilversum Mediapark zie  http://www.beeldengeluid.nl/

We vertrokken bijtijds want er zijn meer ouders die hun kinderen van de bank af proberen te krijgen in zo’n vakantieweekje. Om 10.10 uur ontvingen wij onze magische ringen. Je begint om je daarmee aan te melden dmv het invullen van je naam en mailadres. Dat wordt uitsluitend gebruikt om de items die je op je ring opslaat na het museumbezoek aan je toe te zenden om nog even verder te kunnen (na)genieten.

Wij gingen ieder onze eigen weg en na een uurtje belde ik manlief om een koffiepauze in het restaurant af te spreken. Wij hadden onder het motto: goedkoop en gezond!!! ons eigen eten en drinken meegenomen en dat was geen enkel probleem. Er is een soort terrasvormige zaal die schoolcafé wordt genoemd waar je gezellig kunt picknicken tussen de bezoekers die hun bestelling –van dure broodjes tot betaalbare patat-  uit het restaurant oppeuzelen,

Het was een uitje naar mijn hart want ik amuseerde me kostelijk met het ophalen van jeugdherinneringen. Ik zag fragmenten uit Ren je Rot, Stuif es in, Skippy, Lassie en Flipper en Tita Tovenaar. Ik ben laat tv gaan kijken omdat mijn ouders die pas kochten toen ik in de tweede klas van de middelbare school een achterstand had met Engels. Mijn vader bleef levenslang tv haten – behalve voetbalwedstijden en conferences- maar mijn moeder was vanaf het eerste moment verknocht aan ‘het kastje’. Ik herinner me nog dat ik als basisschoolleerling bij een vriendinnetje KRO’s kinderuurtje mocht kijken. Daar zag ik waarschijnlijk ook genoemde programma’s. Met mijn moeder – ook met en bij een buurmeisje – verslond ik later alle afleveringen van Het Kleine Huis op de Prairie, De Onedin Line, Starsky and Hutch, Kojak, Alias Smith en Jones. Nederlandse quizzen en tv-series vond ik als puber niet meer interessant. Nu kan tv me maar matig bekoren. Ik volg het journaal, Engelse en Scandinavische detectives en films.

Verder stelde ik mijn eigen journaal samen, acteerde (in een spiegel) als tegenspeelster in een soapserie, maakte onderstaand hilarisch grimeportret en belandde uiteindelijk op de bank van de medialounge waar je tv-programma’s naar keuze van begin tot eind kon uitkijken. Om je een idee te geven wat je allemaal kunt doen zie: http://www.beeldengeluid.nl/interactieve-plattegrond

 

Manlief en de oudste twee zonen amuseerden zich matig. Bij manlief lag dat aan zijn werkbesognes waarvan hij lastig los kon komen door een mobieltje waarop voortdurend mail  binnen kwam. Uitzetten was geen optie anders hadden we elkaar niet terug kunnen vinden in dat doolhof van experimenten. Bij de boys is er nog niet zo’n hang naar nostalgie, want het leven ligt nog voor hen en ze zijn bezig met wat op dat moment voor hen belangrijk is. De doe-dingen vinden ze toch al weer gauw kinderachtig of gênant zoals pubers eigen is. De jongste (10 jaar) amuseerde zich uitstekend en hoefde niet geholpen of begeleid te worden. Vol indrukken leverden we om 15.00 uur onze ringen weer in. Dit had als voordeel dat we ook ruim voor de files weg waren en lekker thuis gezond konden eten 😉

NB Het gebouw op zich ook een bezienswaardigheid zie  voor informatie: http://www.beeldengeluid.nl/facts-and-figures

»

  1. KnutzEls schreef:

    Wij (4 volwassenen) vonden het een paar jaar geleden ook dolle pret. We verloren ons in de nostalgie en het was dan ook vaak, “oh ja, weet je nog….. ”
    Beslist een aanrader om een dagje naar toe te gaan.

  2. Ada schreef:

    Zo te lezen al met al toch een geslaagde dag ,het weer verleende niet echt zijn medewerking maar als je lekker binnen bezig bent geeft dat natuurlijk helemaal niet

    En vandaag de scholen in staking dus de kids weer gezellig thuis .!

  3. djaktief schreef:

    Els en Ada,

    Ik vond het zeker geslaagd, maar de kinderen toch echt minder. Ze waren niet thuis vandaag. Bij oudste vertrokken de leraren om 12.00 uur en de andere twee scholen staakten niet. Ze vonden het niet verantwoord zo direct na de vakantie van de kinderen. Petje af toch, want die bezuiningen en hervormingen zijn niet niks.

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

