Dit is dus even een tussendoortje met een gegooglde foto omdat ….
er gisteren iets mis ging bij het uitproberen van functie van WordPress die heet ‘Insert more tag” …..
ik erg onzeker ben over mijn voeten…..
twee stroopwafels geen goed tussendoortje is als je wilt afvallen…..
even een studiepauze nodig heb ……

WordPress

Als alles goed is gegaan dan heb je nu geklikt op iets waardoor je de rest van dit blog verder kunt lezen. Waarschijnlijk staat er iets Engels want ik weet nog niet hoe ik dit moet aanpassen. De bedoeling van die  ‘Insert more tag”  is dat je een groter aantal berichten op je blogrol en dan hebben je lezers meer overzicht en kunnen ze makkelijker scrollen en klikken op de dingen die voor hen interessant zijn. Nu ga ik proberen een link in te voegen zonder dat je die lange URL ziet http://www.wpweetjes.nl/behoud-het-overzicht-met-de-insert-more-tag/ Steeds probeer ik nieuwe dingen te leren over de technische kant van bloggen, maar dat WordPress is niet zo makkelijk als ze zeggen en ik ben toch echt niet blond wat computers betreft. Ik ga ook proberen te spelen met paragraafjes om een leukere layout te krijgen. Straks als het blog gepubliceerd is weet ik pas of het allemaal gelukt is. Gisteren ging er iets mis bij het uitproberen en die blog heb ik gauw vewijderd. Degenen die mij volgen via RSS (Really Simple Syndication) of Follow of mailabonnment kregen dus automatisch bericht dat er wat was en dat bleek dus niet vindbaar. Het is echt een doodzonde voor bloggers, maar ja van je fouten moet je leren.

Voetenwerk

Sinds vrijdag heb ik 4 dagen 2x Ibuprufen 600 genomen als ontstekingsremmer en dat werkt, want nu ben ik pijn- en pillenvrij. Ik nam ze na evt. training natuurlijk want je voelt anders niet waarmee je bezig bent. Zondag heb ik slechts 10 km gelopen (normaal 21,1 km) en ik kreeg op 6 km last na het afdalen van een onvermijdelijk dijkje. Dinsdag was ik in de sportschool en daar ben ik gaan fietsen ipv op de lopende band en de summit (soort bergcrosstrainer). Verder heb ik wel een flink aantal buik-, been- en armspieren getraind, maar niet te zwaar en teveel. Vervolgens liep ik 1,5 uur als vrijwilligster van de TSO (tussenschoolse opvang) op het schoolplein  en bleef pijnvrij. Gisteren opnieuw dezelfde 10 km en dit keer daalde ik het dijkje af in een soort middenvoetslanding links en haklanding rechts. Het zag er waarschijnlijk niet uit, maar ik bleef pijnvrij. Vanochtend voel ik wel dat ik mijn voeten en benen gebruikt heb, maar het is niet pijnlijk. Straks ga ik zwemmen want dat schijnt heel goed te zijn voor je rug zoals je hier kunt lezen http://www.runnersweb.nl/web/show/id=83282/contentid=5561/contentversionid=5561 Ik hou alleen van zwemmen in de zomer in open water, maar ik ben van plan om de gang naar het zwembad vaker te gaan maken. Zondag staat dus de 32 km duurloop op het programma. Ik ga kijken hoe het gaat. Als ik pijn krijg stap ik uit na 15 of 20 km, want dan is de schade nog niet te groot en dan gaan we opnieuw aan de slag met pijnstillers etc. om het over 14 dagen opnieuw te proberen bij de 35 km. Zo probeer ik zo heel mogelijk aan de start te komen in Rotterdam over 37 dagen oftewel 5 weken, want die wil ik natuurlijk wel uitlopen – al doet de tijd er voor mij op dit moment minder toe.

Afvallen

Het lukt me heel aardig om de calorietjes in de gaten te houden bij ontbijt, lunch en diner. Het meeste moeite kosten de tussendoortjes. Blijkbaar heb ik toch slechte gewoontes ontwikkeld en daardoor is mijn gewicht natuurlijk ook toegenomen. Vooral aan het eind van de middag is het moeilijk om niet te gaan snaaien. Ik probeer zoveel mogelijk gezonde dingen natuurlijk, maar van teveel fruit en rijstwafels wordt je ook dik.  De eerste kilo is inmiddels verdwenen en ik wil er nog twee kwijt voor de marathon. Meer mag op dit moment niet omdat het ten koste van spierkracht zou gaan. Ik hoop dat mijn maag gauw weer wat krimpt 😉 Lastig is ook dat ik zaterdag en zondag juist weer moet zorgen voor genoeg powercalorietjes om die 32 km door te komen.

Studiepauze

Ondertussen ben ik flink aan het worstelen met Excel. Ik ben absoluut niet goed met cijfers en formules, dus dit is een heel zwaar onderdeel van mijn computercursus ECDL. Geef mij maar woorden en foto’s daar kan ik veel beter mee uit de voeten. Het kost me heel veel discipline om steeds weer aan de slag te gaan met de cursus. Ik ben nu gevorderd tot  midden hoofdstuk 2 van deze module. Zaterdag moet ik beginnen aan het volgende hoofdstuk om op schema te blijven voor het examen aan het eind van de maand.

Slot

Zo ben ik aan het einde van dit tussendoortje gekomen. Dus niks geen smoesjes meer: leren nu en straks zwemmen …………… en daarna de kinderen met diverse activiteiten o.a. eten koken voor >40 hongerige scouts zodat ze kunnen gaan collecteren voor Jantje Beton!!! Jullie laten ze toch niet met lege handen staan?

»

  1. djaktief schreef:

    Hoi,

    Nou dat met die links plaatsen is nog niet gelukt, volgende keer beter 😉 want ik moet echt verder nu!

    groetjes,

    Dorothé

  2. Lianne schreef:

    Toi toi toi met de trainingen en cursus. Die links komen vanzelf wel een keer! Vanavond is voor ons de laatste avond lopen voor Jantje Beton. Valt nog niet mee met deze crisis …

  3. monique schreef:

    Hallo dorothe

    Wat leuk om dit allemaal te lezen, juist omdat ik ook mee train en je verhalen herken.
    Wat naar voor die pijn in je voet, maar gelukkig ben je er vroeg bij met behandelen.
    Doe voorzichtig met trainen. Tot zondag.

    • djaktief schreef:

      Hoi Monique,

      Bedankt voor je bemoediging. Ik heb geen zware pijn en af en vaak voel ik ook niks, maar ik weet welke risico’s ik neem als ik zomaar doorloop. Ik ga ervoor zondag. Misschien dat ik ook naar de 32-groep ga, daarover twijfel ik nog. Tot ziens.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

