Al een hele tijd wil ik een blogje maken over de tuin en het vroege voorjaar dat ervoor zorgde dat wij – grotendeels manlief –  daar actief in waren, maar het komt er steeds niet van om hierover te schrijven omdat er …..of geen foto’s zijn …..of kinderen bij de pc zitten zodat ik geen foto’s kan uploaden …..of omdat ik het veel te druk heb met mijn computercursus, trainen voor de marathon, huishouding en kids. Hierbij een supersnelle fotoblog van enkele activiteiten

Als je nog even klikt op mijn oude blogje klikt hier dan kun je zien dat de aanschaf van deze tweezitter al een aanmerkelijke verbeting is van het tuinmeubilair.  En als je inzoomt op de zakjes is dat ook veelbelovend.

 Een gedeelte is al ingezaaid en wel volgens een tip in een of ander tuinblad in ‘potjes’ die je maakt van kranten en die tzt zo in de tuin kunnen worden gezet. Je maakt ze van stroken krantenpapier die je om een flesje rolt, omvouwt en vult met aarde.

  

  

Ik zaaide rode zonnenbloemen, siererwten en vergeetmenietjes en zowaar na enkele dagen kwam de boel tot leven:

 

Ik heb leergeld betaald wat betreft het oplopen van vreemde blessures met tuinwerkzaam-
heden dus het snoeiwerk en het rooiwerk van alle dode struiken heb ik aan manlief overgelaten ivm mijn marathon a.s. zondag . Er was echt heel veel kapotgevroren helaas, maar dat biedt ook weer perspectieven om de tuin opnieuw in te richten: goed voor een meerjarenplan 😉 Het gras vergt ook nog de nodige reddings-en herstelwerkzaam-
heden, maar dat kan pas wat later als het weer wat warmer wordt.

    

Een paar bezoekjes aan de kwekerijen in de omgeving leverde de volgende nieuwe moestuinaanwinsten op: sla, rode kool, tuinbonen en nieuwe aardbeiplanten.

 

Helaas moesten we de nieuwe plantjes ’s nachts nog diverse keren met plastic toedekken om de nachtvorst te doorstaan. De nieuwe gezaaide bloemetjes kunnen ook nog niet naar buiten ivm die ijskoude moordenaar. Pasen bracht gelukkig de broodnodige regen zodat we niet meer ieder dag hoeven te sproeien. Manlief heeft afgelopen weekend al die zakjes zomerbollen en dalia’s de grond in gewerkt. Het wachten is nu op mooi voorjaarsweer met af en toe een groeizaam buitje. Ze zeggen dat het dit weekend beter wordt. Het geen ik natuurlijk van ganser harte hoop niet alleen voor de tuin maar ook vooor de marathon. Eind deze week plaats ik nog een blogje met mijn start-
nummer, parcours en laatste stand van zaken voor wat betreft de conditie.

Eén reactie »

  1. djaktief schreef:

    Reactie via mail ontvangen:

    De tweezitter is inderdaad een verbetering en als het mooi weer word kun je daar lekker genieten met een goed boek ….

    Met de bloemen en de groente zal het ook wel goedkomen als ik het zo lees

    Veel succes zondag .!

    Groetjes Ada ( die nu op haar werk zit en pauze heeft.! )

Geef een reactie

