Allemaal superbedankt voor het meeleven met mijn marathonavontuur via telefoon, mail, blog, bezoek enz.!!!

Het is nu een week geleden en ik krijg geregeld de vraag hoe het met me is.  Op zich voel ik me goed en heb ik geen blessures of pijntjes meer -beetje last van peesplaat/teennagel zit er nog op-, maar echt hersteld ben ik nog niet. Ik merk dat vooral in de loop van de dag doordat ik veel sneller moe ben mentaal en fysiek. Het evenwicht is nog niet hersteld. Ik ben er wel maar nog een beetje vaag zoals op deze foto. Het gaat wel veel beter dan na de vorige marathon. Toen had ik dagenlang een uitgeput gevoel en was ik erg down. Ik probeerde actief te herstellen maar deed eigenlijk al snel weer teveel.

Van de vorige keer heb ik veel geleerd, maar nog niet genoeg helaas.  Ik ben wel rustig van start gegaan met fietsen op de hometrainer en de sportschool maar de overige activiteiten kwamen als een stortvloed over me heen.  Ik heb me niet druk gemaakt over achterstallige huishoudklussen, maar ik had wel veel afspraken gepland in de week na de marathon. Zoveel regeldingen dat mijn hoofd  crashte waardoor ik afspraken vergat, in stress volbracht of moest afzeggen omdat ik gewoon geen tijd en energie genoeg had om ze na te komen.  Zelfs in de sauna werd ik nog geplaagd door belangrijke zaken die ik dreigde te vergeten, waardoor ik er niet rustig van kon genieten.

 Het weekend was bezet met gezellige bezoek van een buitenlandse vriendin die ik stukjes Amsterdam en Rotterdam heb geshowt. We hadden gelukkig een andere trein. Manlief nam de honeurs bij de boys  die een groepskamp van scouting hadden. De schat sliep moederziel alleen in een tentje, maar kon wel ’s nachts nog even gaan zeilen.  Bij thuiskomst leverde hij genoeg natte en vieze spullen af voor drie wasmachines 😉

En er is ook nog een ECDL-examen komende donderdag. Powerpoint is niet bijzonder moeilijk maar ik ben nog steeds niet door de stof heen. Ik zit in begin paragraaf 3 terwijl er 4 zijn en dan heb ik ik het slechts doorgenomen. Uittreksels om te kunnen leren heb ik nog niet gemaakt. Tot vandaag toe dacht ik dat ik het wel zou redden, maar ik denk dat ik het beter uit kan stellen tot na de meivakantie. We zijn nl. ook bezig met het broodnodige upgraden van onze computers thuis omdat ik voor die cursus nog bepaalde programma’s moet hebben. We gaan naar de kabel, naar een andere provider, nemen digitale tv en een extra pc. We hebben een profi  geboekt die dit allemaal komt installeren, verhuizen en de bijbehorende problemen  gaat oplossen  De hele middag was hij reeds doende, maar hij moet nog een paar keer terugkomen in met enkele onvoorziene moeilijkheden. Internet lag er natuurlijk uit en de rust om te studeren was ver te zoeken. Ik hoop dat ik toch de hele cursus  voor de zomer af krijg, maar het zal erom spannen.

Maar ik laat me niet gekker maken dan ik al ben 😉  Omhoog kun je nu eenmaal niet zo hard als naar beneden. Gewoon even een tandje terugschakelen , maar wel blijven trappen om de bestemming te bereiken 😉

»

  1. Affodil schreef:

    Ik word al moe als ik je lees, meis. En als ik zo bekijk wat de nawerking is van een marathon, stel ik me in alle eerlijkheid vragen over de invloed op een mensenlijf. Is dat er echt voor gemaakt?

    Een vraagje. Is het normaal dat ik de tekst in het reactievak nagenoeg niet kan lezen omdat hij zo contrastarm staat? In dat geval sorry als er fouten in blijven staan, maar nalezen is zo goed als onmogelijk.

    In elk geval nog eens proficiat met je loopresultaat en succes met de cursus.

    • djaktief schreef:

      Hoi Affodil,

      Momenteel lees ik een boek ‘de mens als duurloper’ waarin staat dat mensen vroeger veel meer liepen om te jagen etc. (periodes met 80 km per dag) maar ze waren ook eerder versleten. Ik ga nog een keertje erover blogggen en ook over hoe herstellen in elkaar zit.

      Wat betreft de tekst in het reactievak merk ik dat het bij mij ook lichtgrijs is als ik typ. Ik zal binnenkort eens uitzoeken of ik er iets aan kan veranderen, maar nu is het eventjes te druk 😉

      groetjes,

      Dorothé

  2. Brigitte schreef:

    Nog dikke proficiat voor de marathon!!!!! Lees met heel veel plezier je blog en ben verbaasd dat jij nog zo veeeeeeel energie hebt. Doe het nu maar wat rustig aan hé….
    Hele vele groetjes aan jullie allemaal en tot horens ziens schrijfs…..groetjes uit Maaseik

    • djaktief schreef:

      Hoi Brigitte,

      In mijn blogstatistieken kan ik zien dat ik in België, Zweden, Duitsland gelezen wordt en dan denk ik altijd even aan mijn vriendinnen daar. Leuk dat je meeleest, zo blijft er toch contact, alhoewel face tot face en ear to ear de voorkeur heeft.

      groetjes,

      Dorothé

  3. Juliet Pouwels schreef:

    Hoi Dorothe,

    Nog gefeliciterd met jouw prestatie!
    Sorry dat ik zo laat reageer,dat is de bekende drukte.Nu lekker uitrusten, ookal is dat moeilijk met 3 kids.

    Groetjes Juliet Pouwels

  4. djaktief schreef:

    Dank je Juliet,

    De drukte zal wel blijven. Ik probeer mee te gaan op de golven, maar ik ben slechts een beginnend surfer, als je begrijpt wat ik bedoel. Daarom word ik nog wel eens overspoeld, maar dan moet ik gewoon weer op die plank klimmen en het nog eens proberen.

    Jij ook toi toi met alles. Ik probeer je nog eens te bellen/mailen.

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

