Het komt eigenlijk nooit voor dat ik een saaie week heb. Soms doe ik wel saaie dingen, maar dan brengt een van de gezinsleden wel weer leven in de brouwerij. Zo ging manlief op tweede Pinksterdag fietsen in België om een beetje hoogte te trainen voor zijn aanstaande fietsweek in Italië. Eerst zond hij nog een mooie foto van het hotel dat we eens bezochten met onze jongste.  – Ik had toen nl. een verwenarrangement in de thermen van Spa gewonnen omdat onze spruit op moederdag werd geboren. – Later kwam er een telefoontje dat hij halverwege was en een ‘valpartijtje’ had gehad. Bij thuiskomst bleek dat hij over de kop was geslagen omdat hij in het bos door de schaduw een slagboom te laat had gezien m.a.g. dat hij er tegenaan botste. Nog alle lof voor de onbekende Belgische wandelaars die hem geholpen hebben met EHBO etc. Manlief maakte wel de 120 km vol maar het was een hele klus om alle wonden te desinfecteren. Hij ‘sliep’ zittend in een stoel die nacht en had geen bezwaar tegen een doktersbezoek, dus dan begrijp je wel hoe laat het is. De röntgenfoto’s van hand en nek lieten gelukkig geen breuken of andere verassingen zien, maar de pijn is er niet minder om. Gelukkig bestaan er pillen tegen en verder duimen we dat hij voorspoedig herstelt.

De maandag en dinsdag waren daardoor al weer enerverend genoeg. Maar ook woensdag was er aktie in huis omdat oudste 15 werd. Ook op die leeftijd blijven het kinderen, dus ik verwende hem met een speciaal ontbijtje en een ‘zelfgebakken’ mangokwarktaart bij thuiskomst en zijn Mexicaanse lievelingskostje als diner. Verder heb ik me die middag tussendoor op het onkruid in de tuin uitgeleefd, omdat ik niet verwacht dan manlief binnenkort weer tot dit soort werkzaamheden in staat zal zijn. Ik vergeet nog even te melden dat ik de ochtend begonnen was met drie uur rondrennen op de sportdag van jongste als scheidsrechter bij het spel ‘Tsjoekbal’.  Het rennen vond ik niet erg maar wel het wangedrag van diverse kinderen (groep7/8) die daarmee het plezier van hun teamgenoten en dat van de ouders en leerkrachten verpesten. Gelukkig heb ik ook een paar leuke partijtjes kunnen fluiten. Omdat ik al zo actief was geweest die dag heb ik ’s avonds niet meer dan vijf km gelopen, maar het was wel een opsteker dat het me weer lukt om 5.30 min/km te lopen. De loopscholing begint vruchten af te werpen. Binnenkort zal ik daar een blogje over schrijven.

Vandaag donderdag moest ik examen afleggen van de module PowerPoint van de cursus ECDL. Dit is niet het moeilijkste onderdeel maar ik had veel problemen met het maken van mijn huiswerk gehad. Ik moest nl. een eigen presentatie indienen die aan diverse eisen moest voldoen en o.a. een grafiek moest bevatten die ‘geanimeerd’ was. Ik heb een presentatie over hardlopen gemaakt met een grafiek van de ontwikkeling van mijn looptempo. Het lukt me niet om deze op mijn blog weer te geven. Misschien dat ik hem later ergens kan plaatsen en delen, want ik ben er best trots op. Op het examen vandaag werd echter over animatie, dia-overgang en tijdsinstellingen niets gevraagd, maar kwamen er hele andere dingen aan de orde, die ik zelfs helemaal niet in de cursus heb behandeld. Gelukkig is het PowerPointprogramma zo gebruiksvriendelijk dat ik 94% van de vragen goed kon beantwoorden. Dat betekende dat ik slechts twee foutjes had en dus weer geslaagd ben. De examinator waarschuwde wel dat de volgende module Acces het lastigste is, dus ik moet niet denken dat ik er al ben. We zullen zien of het lukt volgende maand. Direct na de vakantieperiode wil ik de 7e en laatse module Websurfen en Communicatie doen en dan ben ik klaar met de opleiding.

»

  1. Lianne schreef:

    Proficiat met het behalen van deze module! Dat hotel ziet er wel heel gemoedelijk en rustig uit. Na zo’n enerverende week lijkt het me erg lekker bijkomen … 😉

  2. djaktief schreef:

    Bedankt Lianne,

    Het is alleen een foto van een hotel waar we lang geleden waren, maar waar Arjen nu langs kwam. We gaan daar niet naar toe helaas, maar binnenkort gaan we wel een keertje een weekendje weg.

    groetjes,

    Dorothé

  3. Ada schreef:

    Dat was best even schrikken zo’n valparty en het duurt wel weer even maar dan komt het gelukkig weer goed

    Hartelijk gefeliciteerd met je behaalde module …nog even volhouden en je hebt het binnen

    • djaktief schreef:

      Hoi Ada,

      Het is je gelukt om in WordPress te komen. Gefeliciteerd!!!

      Het is dan wel de 5e keer dat ik een examen haal, maar het is toch iedere keer spannend. Dit was niet het moeilijkste examen hoor.

      Manlief kon vanochend zijn nek weer draaien, maar later op de dag moet hij wel weer aan de pijnstillers denk ik en hij is vreselijk moe.

      groetjes,

      Dorothé

  4. isis45 schreef:

    Wat een week, ik hoop dat het snel beter gaat met je man. Goed van je om dat examen te halen. Op naar de volgende twee. Ik wens je veel succes!

Geef een reactie

