Vorig jaar werden manlief en ik 50 en kregen we voor onze jubileumverjaardagen van vrienden een weekendje weg met Bongo. Begin juni gingen we daarom logeren en wandelen in Rheden.

We kwamen vlak langs Velp, waar ik als 6-jarige op het internaat heb gezeten. Het was nu een bejaardenhuis 😉  Erg leuk om te wandelen langs de vijver waarop ik  leerde schaatsen en door het bos waar we slootje sprongen en ons in de herfst van de bladerhellingen naar beneden lieten rollen. Daarna naar het hotel even lunchen en de vervolgens hebben we de echte Bongowandeling van 10 km gemaakt over de Posbank. Prachtig gebied waar we na het redden van een kever even uitrustten op het bankje van meneer Pos. ‘s Avonds heerlijk uitgebreid in het hotel gedineerd zodat we geen van beiden hoefden te ‘Bobben’.
De volgende dag was het vreselijk weer, maar na het uitgebreide ontbijt moesten we het hotel uit. We besloten een tour met de auto te maken langs De Steeg (waar vroeger Stelcom platen werden gelost met het schip), langs Doesburg en in Bronkhorst met het veer de IJssel over naar Zutphen. Daar doken we de kroeg in en keken naar de lokale 10 km loop (hardloopspullen hadden we niet bij ons) en reden aan het eind van de middag voldaan naar huis. Natuurlijk maakten we foto’s en omdat ik destijds met het onderdeel PowerPoint bezig ws, maakte ik er deze diashow van.

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Klinkt en ziet eruit als een prima uitje! 🙂

    handig dat het veranderd is in een bejaardenhuis, misschien kom je er nog eens terug? 😉

  2. Floor schreef:

    Leuk om weer even op zo’n plek terug te zijn en om er herinneringen op te halen. En zoals Kliefje al suggereert: misschien kom je er nog eens terug!

  3. Floor schreef:

    Met een vette knipoog uiteraard 😉

  4. isis45 schreef:

    Je hebt een leuk weekend achter de rug. De foto’s zijn erg mooi, leuk gedaan zo. Zo handig met computers ben ik niet.

  5. djaktief schreef:

    Ik ben nog niet toe aan het bejaardenhuis, maar nu ik ouder word constateer ik wel een grotere behoefte aan nostalgie, en kan ik genieten van good old times, de rest vergeet ik liever 😉

    Verder vind ik fotograferen nog steeds heel erg leuk om te doen en het is zo makkelijk om zo de best gelukte plaatjes te delen.

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

