Zoals ik in de reacties al schreef  vonden we bij thuiskomst een grote onkruidravage in de tuin, maar ook onze uitbundig bloeiende hortensia, waarvan ik maar gelijk enkele exemplaren oogstte om binnen de boel op te fleuren.

 

De reuzecourgettte die is de eerste dag gelijk de pan in gegaan en heeft de foto niet gehaald 😉

De aalbessen en de frambozen – gefotografeerd voor de vakantie- waren grotendeels door de vogels geoogst 😉

 

Maar aan de kruisbessen met hun geweldige stekels hebben ze zich niet durven wagen. Die zijn nu lekker rijp.

Van de vijgen was er ook eentje verdwenen, maar de andere was rijp.

 

De druiven zijn flink gegroeid als je kijkt naar de linkerfoto die ik maakte 3,5 weken geleden.

  

Maar de tomatenplanten hebben het hardste gewerkt tijdens ons verlof en zien er veelbelovend uit. We zetten ze in de voortuin omdat die op het zuiden ligt en de meeste zon vangt én op een beschut plekje in de achtertuin.

  

Manlief heeft inmiddels een begin gemaakt met wieden, maar ik ben benieuwd of hij het haalt voor het eind van zijn vakantie 😉 Ik heb wel weer zin om dingen in de tuin te doen. Maar er zijn nog veel andere dingen die om aandacht vragen. Waar ik zeker wat mee ga doen is dat veelbelovende stapeltje dat al geruime tijd in de hoek van de vensterbank staat, want ons kruidentuintje doet het niet echt goed. Mischien let de kabouter niet goed op. Bovendien is het onhandig om tijdens het koken naar buiten te moeten want dan fikt de boel aan ;-). De vergeet-mij-nietjes ga ik niet opeten hoor 😉 De tomaten wil ik in bakken zetten om ze later evt. binnen op te kweken als het buiten te koud wordt.

 

Maar na de vakantie is er nog veel meer te doen in huis zoals de wasmarathon en helaas leverde die een flinke stapel verstelwerk op zoals je ziet. Verder moet ik ook weer aan de studie. Ik heb de eerste paragraaf van het laatste examen al gelezen deze week en op vakantie heb ik in de vroege uurtjes ijverig getekend aan patroonuitwerkingen, dus ik ben heel goed bezig. Het ontbreken van internet, de beperkte huishouding – zes bordjes, zes kopjes etc., geen sociale contacten zorgde ervoor dat er veel tijd was voor andere dingen. Ik ben benieuwd hoe gauw ik weer loop te heksen om alles geregeld te krijgen 😉 Nu ga ik dus eerst aan de slag met deze berg. De vakantieverhalen en foto’s komen wel weer in een ander blog want we hebben veel gedaan, gefotografeerd en genoten.

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Jaja…de moderne huisvrouw heeft heel wat te organiseren. Ja…heksen heet dat;-)

  2. Juliet Pouwels schreef:

    Altijd weer genoeg te doen als je terugkomt van vakantie.Wij hebben op de heenweg autopech gehad, 150 km voor de eindbestemming en 3 uur achter een betonnen vangrail onder een viaduct gestaan.Nu alles weer regelen om gemaakte extra kosten weer terug te krijgen.Dwz.2 weken huurauto, hotel overnachting annuleren van de terugreis,want de auto wordt in Nederland gemaakt, vliegtickets voor 5 personen etc…..dus nog genoeg te doen.

    • djaktief schreef:

      Oei Juliet, wat een pech en gedoe. Godzijdank geen persoonlijke ongelukken, maar ik begrijp wel dat er een hoop tijd, geld en energie in zitten, die je eigenlijk voor andere dingen wilde gebruiken. Toi toi met het regelen allemaal.

      Zelf heb ik nog behoorlijk wat achterstallige klussen weg te werken, waar ik moeilijk aan toe kom omdat er steeds problemen met mensen tussendoor komen. Maar mensen gaan voor dingen bij mij. Aangezien de kabouters bij mij lui zijn, blijft het gewoon lekker liggen 😉

      groetjes,

      Dorothé

  3. ada schreef:

    Hoi Dorothé,

    Leuke vakantie gehad ?

    Wat kunnen een paar weekjes een verschil maken hé in je tuin ,maar het is natuurlijk leuk om te zien hoe alles is gegroeid en als de was en strijk weer in de kast liggen en het weer verleent weer een beetje medewerking kun je er nog gezellig in bezig zijn.

    Heel veel tuinplezier en een fijn weekend !

    Groetjes Ada Z.

    http://mauppie.blogspot.com/

  4. Nicole schreef:

    Zelfs als je niet weggaat, tier het onkruid welig als je even niet oplet. Maar je Hortensia is schitteren!

Geef een reactie

