Man and his man heten deze eilandjes voor de kust van Perranporth

We hebben er dus een heerlijke vakantie opzitten in Groot-Brittanië, waarbij we in drie verschillende caravanparks en een youth hostel verbleven. We zijn heel sportief bezig geweest want in die drie weken ben ik acht keer gaan rennen, maar ook negen keer gaan wandelen. Manlief ging negen keer fietsen, waarvan twee keer met oudste en middelste. De kinderen leerden in Cornwall surfen in de branding in het frisse zeewater (14 graden). Hun record staat op 6 uur surfen op één dag, waarbij ze allemaal een geschaafde hals opliepen van het wetsuit in combinatie met het zeewater. Hier een samenvatting uit het vakantie-/looplogboek vam de activiteiten:

8-7-2012  duurloop extensief Hurley-Marlow 9,5 km in 0:56:00
1e keer vakantieloopje  in mijn uppie over public foothpath naar Marlow, ging goed maar wel spannend daarom stressgevoel op middenrif en nog weinig gezien van omgeving. Ook erg modderig, daarom een paar keer gewandeld om niet te vallen.
Manlief gaat 28 km fietsen

9-7-2012  rust, dagje Londen

10-7-2012 rust voor mij, manlief gaat 60 km fietsen met oudste en middelste

11-7-2012 trail Hurley Thames path 9 km 0:59:46
1e trail over het Thamespath richting Henley. Ik liep gelijk al vast in de private roads en later in de modder, maar er liep nog een pad dwars door het weiland om het modderigste stuk af te snijden. Het liep heerlijk. Na een tijdje voelde ik mijn bilspieren want je tilt je voeten iets hoger op. Je moet wel goed opletten waar je ze neerzet, maar op een gegeven moment gaat het vanzelf. Je vergeet alles wat je bezig houdt en je bent alleen maar met lopen bezig en kijken waar je gaat. Ik had nog niet zoveel oog voor het landschap omdat ik op de route moest letten en op de modder maar het alleen zijn in en met de natuur vond ik echt heerlijk. Je kunt niet ver vooruit kijken, je moet je bezig houden met het hier en nu. Eerst was ik nog wel met de tijdmeting bezig omdat ik de wandelstukken niet negatief wilde laten meewegen op de loopsnelheid, maar later boeide dat niet meer. De zon had ik tegen op de terugweg en dat was behoorlijk warm. Gelukkig had ik genoeg water bij me. Voor herhaling vatbaar zo’n trail!
Manlief gaat 82 km fietsen

12-7-2012  rust, dagje Londen

13-7-2012 trail lock Aston/mill end to Hurley lock 14,5 km in 1:29:27
Begonnen als einde bij vorige trail en gelopen naar de Flowerpot Inn waar Arjen met de fiets naartoe gekomen was om me het mooie weggetje naar het sluisje van Aston/Mill End te wijzen. Na het sluisje omgekeerd en terug gerend door de weiden met de bloemetjes. Het was een stuk drassiger als 2 dagen geleden. Verder nog een klein avontuur omdat in één wei nu koeien liepen. Op de terugweg stond er ineens een beest tegenover me in de verte en ik was bang dat het een stier was die misschien wel agressief zou kunnen reageren op mijn hardroze loopshirt. Ik liep eerst doelbewust in die richting en daarna week ik duidelijk uit naar links zodat hij zich niet aangevallen hoefde te voelen. Bij het veilige hek aangekomen bleek dat er uiers onder het beest zaten en dat ik dus gewoon te maken had met een koe.  Bij de caravan aangekomen nam ik een korte toiletpauze en rende ik verder naar Hurley om wat meer km’s te maken en ook om het leuke sluisje nog eens te zien. Natuurlijk liep ik eerst weer een keer verkeerd, zodat ik 2x lang het sluisje kwam. De terugweg langs de Thames was ronduit soppig  maar ik was erg tevreden met de krap 15 km die ik gelopen had. Ik voelde wel een beetje mijn bilspieren en had ook meer dorst onderweg dan gebruikelijk op 15 km asfalt. Het is wel grappig als je van de trail overschakelt op wegdek ga je ineens veel harder. Ik ben helemaal om naar off the road running!
Manlief fietst een stukje mee,  fotografeert en fietst verder 20 km

14-7-2012  wandelen  Perran sands -Perranporth vice versa  ca. 5 km, lekker uitgewaaid na reisdag.

15-7-2012  duurloop extensief beach Perran Sands 4,25 km in 0:27:48
Joggen over het strand bij straffe wind door het zachte natte en mulle droge zand was erg zwaar… ook steeds kijken waar je stapt om geen natte schoenen te krijgen. Geen last van voeten gehad, daarna even afgekoeld in zee … letterlijk want het water was 14 graden. Verder veel heen en weer gelopen op de camping, dus de lichaamsbeweging heb ik wel gehaald vandaag.
De jongens hebben 3 uur surfles.

16-7-2012 wandelen  Perran Sands -Perranporth vice versa  ca. 5 km
Manlief gaat 21 km fietsen.

17-7-2012 duurloop extensief  Perran Sands -Perranporth vice versas  9,5 km in 0:58:21
Van caravan naar eind van Perran Sands gejogd en toen naar Perrran Porth om de grote rots en terug naar de camping incl. de weg omhoog, maar daar moest ik wel 2x stoppen om op adem te komen. Beachrunning is wel veel saaier als trailrunning.

18-7-2012 rust, dagje st. Yves, Lands End

19-7-2012 rust voor mij, manlief gaat 94 km fietsen coast tot coast Cornwall, de jongens surfen 6 uur lang en stoppen alleen om even wat te eten en in te smeren.

20-7-2012 trail duinen en beach Perran Sands-Perranporth vice versa 7,8 km 0:52:39
Rennen in de duinen is afwisselender dan alleen maar strand, maar ook heel erg vermoeiend ivm het losse zand, de klimmetjes. Verder moet je goed kijken waar je je voeten neerzet om niet te zwikken. Voor herhaling vatbaar.

21-7-2012 wandelen Porthmadog ca. 5 km na reisdag van 7 uur auto naar Wales

22-7-2012 duurloop extensief  Weg en beach Porthmadog  7,3 km in 0:42:21
Over de weg naar het strand gerend, dat weer heel anders is als in Cornwall. Het is harder en er zijn heel veel kreekjes en plassen zodat ik nogal eens uit moet wijken of moet stoppen om voorzichtig door het water te waden. Helaas gaat het ook een keer mis en haal ik kletsnatte voeten, daarom maar gauw terug naar de camping.

23-7-2012  rust, dagje naar Menai Bridge,  Llanfairpwllgwyr etc. en Caenarfon

24-7-2012  wandelen Snowdon (954 m) Rangerpath 14,06 omhoog en weer terug in 6:27:43 met man en kinderen (verslag komt later)

25-7-2012 herstelloop beach Porthmadog 5,3 km in 0:31:08
Bij high tide op het strand van Porthmadog linksaf geslagen, maar vastgelopen op kreek, daarom maar het hele strand tot aan de klif afgerend en terug. Toen begon het zacht te regenen en ik herinnerde me dat de was buiten hing, daarom gauw teruggerend naar de camping. Onderweg nog softijs meegenomen voor de jongens, maar die smolten toch behoorlijk op dat korte stukje.
Manlief gaat 92 km fietsen op Llyn Peninsula.

26-7-2012 rust voor mij, manlief gaat met oudste en middelste 40 km fietsen.

27-7-2012  wandelen Snowdon (954 m) Watkinpath 14,16 omhoog en weer terug in 5:26:07 (verslag komt later)

28-7-2012 wandelen Peak District 13 km over heuvels in 3:26:47 (verslag komt later)