Op sommige blogberichten komen veel reacties maar het gebeurt ook dat er helemaal niemand reageert, terwijl ik in de statistieken kan zien dat het blog toch behoorlijk vaak bekeken is. Hoe komt dat nou? Natuurlijk Onlangs sprak ik een vriendin die trouw mijn blog leest en die vertelde me dat ze laatst een blog niet kon uitlezen omdat ze zo moe werd van alle activiteiten en ‘successen’ die erin werden beschreven. Daarom nou eens een ‘mislukt’ blog 😉

Natuurlijk schrijf ik vaak over wat me gelukt is, want het is heerlijk om te delen waar je trots op bent. Deze onrijpe halfrotte gevallen tomaten waren normaal niet door mij op de foto gezet  maar linea recta de vuilnisbak in gegaan zonder mijn belangstelling. Zo gaat dat nu eenmaal, want als je er aandacht aan geeft, confronteert het je met mislukking en dat geeft geen prettig gevoel. En dit peperplantje was door mij ook niet gefotografeerd maar gerooid en afgevoerd van de lijst van ‘moestuintoppers’

En dan mijn mislukte breicreatie …. Reeds in november blogde ik over dit herbegonnen project  Ik had vlak voor de vakantie een leuk makkelijk patroontje gezien, want ook het tweede patroon bleek te moeilijk en werd uitgehaald. In de caravans aan de Thames, in Cornwall en Wales heb ik heerlijk rustig maar ook ijverig zitten breien. Toen ik het resultaat thuis aan elkaar zette en aantrok bleek het een vormeloos veel te groot model, dus ik zal het voor de derde keer uit moeten halen en opnieuw beginnen.

 

En dan dat rennen in de hitte …. Er staat een 10 mijl op het programma in september en daar wil ik toch wel een beetje een ‘leuke’ tijd lopen, maar na die Zeeuwse strandloop kostte het heel veel moeite om mijn ritme terug te vinden. Ik ben gemotiveerd genoeg om te lopen, maar de hitte speelt me steeds parten. Ik voel me dan niet lekker en/of ik krijg problemen met uitgezette voeten en pijnlijke tenen. Ik vermeld trainingsperikelen altijd terloops, want het gaat om wat ik wel gelopen heb en het doorzettingsvermogen, maar over al die trainingen die niet super gingen daar maak ik normaliter geen melding. Ik moet me ook inhouden om nu niet gelijk te vertellen dat het me deze week gelukt is om de loopmisere te doorbreken doordat ik al om 07.30 ben gaan rennen omdat het toen frisser was…. oeps toch gedaan 😉

Verder zijn er ook nog die studies (patroontekenen en ECDL) waar ik tijdens de vakantie Great Britain nog ijverig aan werkte, maar die bij thuiskomst helemaal onderaan het prioriteitenlijstje kwamen door een plotseling gat in mijn motivatie. Natuurlijk geef ik de vakantiewas, het huishouden en de kids – schoolvakanties dus laat op staan en lui doen – de schuld, maar het is gewoon een mislukte planning en motivatie natuurlijk. Erover bloggen maakt het ook niet beter trouwens, maar het geeft wel een completer beeld van mij dan dat ik doorgaans op mijn blog laat zien. Verder denk ik dat niemand zit te wachten op klaagverhalen van mij, want iedereen heeft genoeg aan zijn eigen pakkie-an. Ik laat gewoon dus zien waar ik trots op ben en misschien inspireert dit weer mensen om ook eens iets te proberen op een van de gebieden waarin ik actief ben. Maar vergeet niet dat er achter mijn succesjes ook diverse mislukkingen liggen, waar ik gauw overheen stap, om verder te gaan. Want daar gaat het toch om…..  lees de weekspreuk uit de blog van vriendin Knutzels maar.

»

  1. KnutzEls schreef:

    Geen staat te maken op de diverse reacties, ook bij mij. Maar ik ben wel blij met mijn trouwe lezers, zoals jij!

  2. Heleen schreef:

    Ja jeetje, ik lees ook zo vaak zonder te reageren!!!! Mag toch ook wel, want ik benniet zo goed in serieuze reacties op bloggen. Ik volg er verschillende en de facebooks en hou erg van de “like button”
    Dus….. “like!”

  3. Zuster Klivia schreef:

    Ik word ook altijd zo moe van die succesblogs. Bij mij reageert er denk ik, een procent of 5, meer niet. Is heel normaal heb ik me laten vertellen.

  4. djaktief schreef:

    Hoi KnutzEls, Heleen, Kliefje,

    Het gaat niet om de aantallen reacties en likes maar om te laten weten dat lang niet alles van wat ik doe succesvol is, maar dat ik daar – zoals waarschijnlijk de meeste mensen – maar wijselijk over zwijg 😉

    groetjes,

    Dorothé

  5. inge schreef:

    Lieve Dorothe,

    Je schrijft zo leuk, dat ik zelfs van jou “mislukkingen” moet glimlachen.
    Ik zie je gauw weer.

    Inge

  6. joan Stas schreef:

    Haha Dorothé,

    Ik denk dat we allemaal wel weten dat we constant vallen en dan weer lachend opstaan om gewoon weer vol goede moed verder te gaan. Ik geloof ook dat dat een eigenschap is van moeders. En ik hou er ook niet van om te schrijven over al de dingen die niet goed gaan; dus blijf gewoon jezelf en schrijven over de dingen die jij leuk vindt. En ik? Ik lees altijd je blogs en ik geniet ervan!
    Heel veel groetjes,
    Je oude buuf!

  7. isis45 schreef:

    Ik lees verschillende blogs en soms reageer ik wel en een andere keer weer niet. Het ligt ook aan het onderwerp voor mij. Het ene ligt je beter dan het andere. Ga vooral door met wat jij prettig vindt, dat doen anderen ook.

  8. monique schreef:

    Hoi Dorothe, bewonder je spirit om dit allemaal met ons te delen en dan nog met zulke leuke foto’s erbij, ga zo door! Groetjes, Monique

  9. Leny schreef:

    Zo, ik ben nu voor het eerst op je blog aan het rondneuzen. Ik ben daar op gekomen door Facebook. Ik heb me maar weer aangemeld bij Facebook door jouw melding.
    Je schrijft dat je het niet leuk vindt om mislukkingen te melden, maar als lezer krijg je daar toch ook inspiratie van. En het is vaak een steuntje in de rug om te lezen, dat het bij een ander ook wel eens niet helemaal goed gaat. Maar blijf vooral over al je leuke dingen schrijven.
    Ik weet niet of ik deze reactie op de juiste plek zet, maar ik ben nog niet helemaal thuis op je blog.
    We praten wel weer bij op de eerste naailes van het nieuwe seizoen….

    Groetjes,
    Leny

    • djaktief schreef:

      Hi Leny,

      Leuk dat je kwam kijken. Ik heb je bericht herplaatst omdat het eigenlijk op deze post sloeg en je naam korter gemaakt en onze afspraaktijd versimpeld ivm onze privacy. Tot gauw ziens.
      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

