Vaak vragen mensen waar ik de tijd vandaan haal om zoveel aan sport te doen. Nu scheelt het natuurlijk dat ik nog geen baan buitenshuis heb. Ik kan mijn eigen tijd indelen en dus gewoon plannen wanneer ik wil sporten. Maar hoe graag ik ook sport; ik wil er toch niet al mijn (vrije) tijd in stoppen. Vandaar dat ik een grootmeester ben in het combineren van dingen die ik toch al moet doen met hardlopen.

Het begint met wat biebboeken terugbrengen on the run of iets ruilen op winkelcentrum Zuidplein, of een boodschap in Rotterdam, waar ik dan 10 km heen ren en terug de tram neem. Nu las ik laatst bij collega-blogster/loopster/moeder dat ze een rondje maakte en zich heerlijk onderweg trakteert op koffie. Dit inspireerde mij tot een soort shop/trainingsrondje. Ik moest wat kleins hebben voor de fiets – ik ga echt niet rennen met planken of zo hoor 😉 – en plande een rondje langs twee doe-het-zelf- en één outdoor-winkel. Steeds een intervalletje en dan rustig door de winkel wandelen om uit te hijgen. Mijn gekochte boodschap betaalde ik met pin – lekker klein om mee te nemen 😉 – en stopte ik in de zak van mijn fietsshirt, dat ik als loopshirt gebruik op langere afstanden om genoeg eten mee te kunnen nemen.

Ik was toe aan een nieuwe uitdaging. Met buurvrouw had ik laatst via een openstaand bouwterrein de geluidswal van de A15 beklommen, want daar zijn ze een nieuw recreatiegebied(je) aan het maken. Die clandistiene actie smaakte naar meer vooral omdat ik behoefte had aan een hellinkje. Misschien werd ik geïnspireerd door manlief die vandaag 170 km ging rijden in de Ardennen -de Velomediane – Hij is inmiddels gefinished in 07:28 uur !!! Omdat het hier in Barendrecht allemaal zo plat is moet echt op zoek naar hellinkjes. Ik neem onderweg altijd alle op- en afritten die ik tegenkom, maar dat is te weinig als training. Soms doe ik met buurvrouw twee keer achter elkaar de Brienenoordbrug, maar het is lastig om daar eerst helemaal heen te rijden en de Heinenoordtunnel is gewoon heel er saai omdat je niks ziet. Dus vandaag ging ik gewoon weer eens die geluidswal doen. Helaas was het zaterdag en kon ik alleen clandistien onder het hek van het bouwterrein doorschuiven om op de route te geraken. Voor het tweede gedeelte moest ik zelfs helemaal omlopen om via de andere kant omhoog te kunnen. Maar het is gelukt en het gaf een heerlijk voldaan gevoel na afloop. Het zijn maar een paar hoogtemeters, maar dat valse plat geeft toch net wat pit aan de training. Binnenkort zal het allemaal wel geopend worden. Dan zal ik eens een echte leuk route uitzetten over het valse plat van Carnisselande. En dorpsgenoten op de foto kun je vast zien waar je wezen moet – ook voor niet renners en met kinderen leuk ivm speeltuintjes.

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Petje af weer! Poeh…. :S

  2. Paula IJzerman schreef:

    Barendrecht? Hmm, zo ver is dat niet… we moeten maar eens een stukje samen lopen… 😀 Ik ga eerst even een weekje echte bergen bedwingen, maar daarna gaan we een date plannen! 😀
    Liefs, Paula

  3. Nicole schreef:

    Wat een briljant idee om hardlopen te combineren met een boodschap doen! Zelf combineer ik hardlopen met de kinderen naar school brengen. Heen en terug is in totaal ongeveer drie kwartier hardlopen. Dan kom ik rond een uur of negen thuis, en voel me al helemaal fris en gezond. Ideaal. Zo hoef ik ook niet moeizaam te zoeken naar tijd, om te gaan hardlopen. Gewoon integreren in het dagelijks leven, voor zover mogelijk.

  4. djaktief schreef:

    Tja Nicole, ik pik wat van jou (koffie) en jij van mij 😉

    Keep running,

    Dorothé

Geef een reactie

