Even niet teveel tijd achter de computer zitten, maar gewoon eens wat doen. Dat is een van de voornemens die ik heb voor mijn 51ste levensjaar dat eergisteren begon. Van nature ben ik aktief, maar ongemerkt slurpt de computer – mail, Facebook, Twitter, bloggen, blogs bijhouden en reageren – heel veel tijd op. Het is wel leuk allemaal maar het geeft geen voldaan gevoel als je ermee stopt. Een eindje rennen of even ‘crea-bea’ uithangen is veel bevredigender.

Vandaag heb ik al lekker achter de naaimachine gezeten en twee tafelkleden gemaakt en een proefmodel voor een tafelloper. Dit zijn niet zulke fotogenieke en geweldige prestaties, dus ik heb even wat foto’s opgezocht van kleine dingetjes die ik in de loop der jaren gemaakt heb van restjes stof.  Als je de foto’s – expres lekker groot 😉 – goed bekijkt dan zie je wel hoe je het ongeveer moet maken. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel. En tips en ideeën voor nog meer van zulk spul zijn ook van harte welkom.

Opbergrollen

opgerold met gespje met klittenband

uitgerold ……vol fietsreparatiespullen

neemt opgerold weinig plaats in

uitgerold … met mijn breinaalden gesorteerd

Tassen en tasjes

Met afsluitbare vakken door dubbele voor en achterkant

expres afgewerkt aan de buitenkant, extra gleuf voor krant

voor klein spul … op of onder je kleding

zo simpel… zoompje, koordje voor muts of shawlkraag…. of als je de onderkant dichtstikt… (knikker)zak

Kussens

voor de afstandsbedieningen: vierkant met gehaakte afwerking

of rond: ook voor de krant etc.

Etui

etui met mooie ritsinzet

detail: gewoon een klein stukje ertussen zetten

de binnenkant

Tissuebox

huismerktissues weggewerkt achter luxe box

de binnenkant: bovenin dubbele stof met tussenvoering op elkaar stikken, dan keren

de onderkant met een elastiekje zodat alles mooi strak zit

Mandje

voor broodjes pasen/kerst … met plastic ertussen wasbaar, met karton ertussen niet … even een los servet er in 😉 of gewoon op het bureau of in de kast met spulletjes

uitgevouwen opbergen … neemt geen ruimte in

Veilig op de fiets

Ook zoveel keycords over…. recycleer tot broekbinder

aan beide zijden een stuk klittenband

Zo nu weer gauw achter de naaimachine want ik moet verder met een blouse, een jurk en een gilet om eindelijk de cursus patroontekenen af te kunnen maken. Ik zal er vast nog wel over bloggen 😉

»

  1. Julie schreef:

    Hoi Dorothé. Eerst en vooral van harte gefeliciteerd met je verjaardag! knap wat je allemaal hebt gemaakt, vooral dat kussen voor in de zetel voor de afstandsbediening lijkt me superhandig, wij raken dat rotding altijd maar kwijt 🙂

  2. Zuster Klivia schreef:

    Heej: je was gewoon zomaar stiekem jarig! 😉 Van harte nog *smak*

    Ik vind het prima dat je aan het naaien bent geslagen, als je maar niet helemaal stopt hier!

  3. Isis45 schreef:

    Allereerst nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jij hebt reuze handige dingetjes gemaakt hoor. Nu heb ik geen naaimachine meer, ik kan hem toch nergens opzetten, maar vroeger was ik ook altijd zo bezig.

  4. Leny van Merriënboer schreef:

    Hi Dorothé,

    Wat een leuke dingen heb je gemaakt! Je brengt een mens op ideeën….. Vooral die breinaalden, ik heb er een stoot geërfd van mijn moeder en zij had op haar beurt weer een heleboel breinaalden geërfd van haar zus. Ik heb er dus meer dan een handvol en zonde om weg te gooien, toch?
    Dat wordt dus breinaaldenétui naaien. Is weer eens wat anders 😉

  5. Nanda schreef:

    Alsnog gefeliciteerd! Wat ben jij creabeabezig. Leuk.
    Ik probeer ook wat te minderen in mijn tijd achter de pc. Voor je het weet is er weer een uur voorbij met staren naar een schermpje, terwijl er nog zoveel andere leuke dingen te doen zijn.
    Fijn weekend!

  6. onehappyjogger schreef:

    proficiat met je verjaardag! En leuk dat je zo creatief kan bezigzijn. Ik ken heel wat mensen die met naaien en zo bezig zijn en wat een mooie dingen levert dat vaak op! Ik zie mezelf het alleszins niet doen, heb op dat vlak niet echt een creatieve geest en zeker geen handige vingers 🙂

  7. djaktief schreef:

    Bedankt voor de felicitaties en reacties allemaal. Voor de mensen die zeggen dat ze het niet kunnen …. gewoon eens iets doen met stof en schaar of papier en schaar. Het hoeft niet gelijk een kunstwerk te zijn. Vaak voelt het heel bevredigend omdat je spullen hergebruikt, een oplossing verzint, origineel bent etc.

    groetjes,

    Dorothé

  8. Jacqueline schreef:

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. En dat je nog heel veel jaren creatief mag zijn 😉

  9. Affodil schreef:

    Met enige vertraging nog een fijne verjaardag gewenst!

Geef een reactie

