Over de tuin valt niet meer zoveel te vertellen, maar ik wil jullie toch wat mooi plaatjes niet onthouden (die ik al even geleden maakte). Zoals van deze doorgesneden sappige vleestomaat die zo lekker smaakt op brood met kaas etc. We hadden ze in soorten en maten zoals je ziet op de volgende bladzijde.

Iedere soort had zijn eigen charme qua smaak of vorm;-)

En wat dacht je van deze radijsjes…. te mooi om op te eten…. zo zie je ze niet bij de groenteboer.

Of deze lekkere druiven die de aanval van de vogels overleefden en tenslotte onze yoghurt een eigen twist gaven:

En dan sluit ik af met een foto van deze kleine heerlijkheden:

Volgend jaar gaan we verder met de moestuin. Er moet nog veel gebeuren en ik heb allerlei verbeteringsplannen die ik her en der en verder op internet en in tuincentra heb opgedaan. Er zullen nog wel wat blogjes over volgen 😉

»

  1. Julie Mestdagh schreef:

    Mmmm, ziet er lekker uit. Leuk als je zo zelf groentjes kan kweken. Onze tuin is daar helaas te klein voor. Smakelijk

  2. Nanda schreef:

    Gezond blogje, hoor!

  3. Nicole schreef:

    Wat had je een mooie oogst Dorothé, En natuurlijk supergezond. Ik krijg er gewoon zin in.

  4. Feikje schreef:

    Hier vandaag de laatste Patison opgegeten. Smakeloos soort courgette die er prachtig uit ziet. Tomaten groeiden hier slecht, maar bleken kerstomaatjes, de verkeerde plantjes gekregen! Nu nog genieten van de laatste bloemen tot de eerste stevige nachtvorst. Ga er snel nog wat foto’s van maken. Veel voorpret met je verbeterplannen!

    • djaktief schreef:

      Hi Feikje,

      Tomaten hebben veel zon nodig… ze doen het ’t beste in onze voortuin 😉 Ik steun de planten met een driepoot, dan komt er meer licht in de plant. Ik geef geen extra water. Mij zijn de pruimtomaten het beste bevallen.

      Patison heb ik nog nooit gegeten of gekweekt.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

