Nee ik maak geen reclame, maar ik vestig alleen de aandacht op dit boek omdat er eenvoudige basisgerechten  in staan. Ik hou van lekker eten, maar ik ben geen fijnproever. Koken moet bij mij efficiënt qua tijd en geld. Dat komt neer op gewone kost zoals je kunt zien onder het kopje recepten afgewisseld met wat gerechten uit de gratis blaadjes van AH, Bas, Jumbo etc. Wat me daarbij zo tegen de borst stuit is dat men overal kant-en-klaar pakjes, zakjes etc. open trekt en dit koken noemt. Het kan ook anders, maar je moet even weten hoe je dat moet aanpakken.

Deze zomer leefden manlief en middelste zich uit met haar recept voor uiensoep. Heerlijk en we hadden er nog dagenlang stinkend plezier van 😉 We aten er oud brood met restjes geraspte kaas bij.

Ik heb het recept maar weer op een kaartje gezet voor het gezinskookboek. Net als mijn basissausrecept van waar ik mijn  zelfgekweekte kruiden aan toevoegde dat ik van dat soeprecept afleidde.

Tenslotte nog mijn recept voor  gehaktballen, die je uiteraard ook in de Ikea-uitvoering – klein dus –  kunt rollen. Lievelingskostje van de kids, dus ideaal voor een vakantiedagje als vandaag 😉

Vergeet niet dat deze recepten geschreven/bewerkt zijn om door (pre)pubers uitgevoerd te worden 😉

»

  1. joan Stas schreef:

    Heerlijk Dorothé! Ik krijg nog trouw al die receptenblaadjes van mijn familie naar Zweden opgestuurd maar hier kan ik niets van al die kant en klare pakjes of pakken kopen. Zelfs geen pakjes soep. Alles zelf en vers is het moto hier…. gelukkig heb ik er tijd voor. Gr,
    Joan

Geef een reactie

