Let wel…..er zijn veel ergere dingen maar vandaag is het echt maandag…..

Vanochtend besloot de magnetron er na ruim 16 jaar trouwe dienst de brui aan te geven. Dat was even lastig omdat al het brood voor ontbijt en lunch nog bevroren was, maar de toaster bracht uitkomst 😉

Ondanks herhaalde aanmaningen zorgden de kinderen voor zoveel vertraging dat ik te laat de deur uit kon en er meer dan 20 minuten over deed om het dorp uit te komen. Ik wilde op naailes verder werken aan mijn gilet. Dat is mijn laatste werkstuk voor patroontekenen dat moet worden nagekeken door de kleermaker. Helaas had ik de helft thuis laten liggen, omdat ik gisteren nog even heel precies de naden had uitgestreken. Met een paar aanwijzingen van de lerares stapte ik de auto weer in en kon uiteraard direct weer aansluiten in de file. ;-(

Gelukkig was er een vriendin thuis waar ik even op adem kon komen en genieten van een lekker kopje koffie. 😉 Weer thuis dook ik internet op om op te zoeken naar kringlooopwinkels en Marktplaats. Veel winkels zijn helaas dicht op maandag en degenen die wel open waren, hadden juist geen magnetrons. De apparaten uit de advertenties op Marktplaats die ik afbelde waren helaas allemaal al verkocht of mijlenver weg. ;-(

Afijn weer terug achter de naaimachine. Het ging goed allemaal met die aanwijzingen. 😉 Maar dan …. toen ik de voering en het pand op elkaar moest zetten ontdekte ik dat het beleg helaas helemaal verkeerd om aan de voering zit. Ik kon mijn ogen niet geloven. Omdat dit werkstuk zak worden nagekeken door een kleermaker deed ik vrijwel alles op les. Ik sloeg door, speldde en reeg voordat ik ook maar een naad stikte. Zowel de lerares als ik hebben het niet gezien met al onze naaiervaring. Ik moet de twee doorgestikte naden netjes los gaan tornen en dan weer doorslaan, spelden, rijgen etc. Pfffft……

geknipt en doorgeslagen                                                    gestikt en doorgestikt

geknipt

gestikt

voering                                                                                     pand

voering pand

klopt niet op elkaar..grrrrrrrr

past niet op elkaar hol en bol

Nou ja gedeelde smart is halve smart dus ik blog maar over mijn blunder. Vertel me die van jullie – maakt niet uit waarover – zodat ik zo hard moet lachen dat ik de mijne gauw vergeet en ik vrolijk aan de dinsdag begin 😉 Ik hoop dat dit blogje goed gepubliceerd wordt …

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Tja…zo soms zit het eens wat tegen en soms eens wat mee;-)

  2. Nanda schreef:

    Blunder of geen blunder, ik vind het al superknap dat je dit kan!
    Ik heb ooit eens achter een naaimachine gezeten, ik was toen nog klein, en ik trapte te hard op het pedaal waardoor de naaimachine heel snel ging lopen. Sindsdien ben ik bang voor naaimachines. Niet gelogen!

  3. Julie Mestdagh schreef:

    Als het je kan opvrolijken: ik moest vanmorgen naar Brussel voor het werk, dus met de trein over en weer. DIe had natuurlijk vertraging dus vrij veel stress in het terugkeren want ik moest eerst thuis gaan eten en dan naar kantoor waar nog een opdracht met een deadline wachtte. Alles goed en wel, snel snel gegeten, naar kantoor, werk gedaan, terug naar huis….. lagen de sleutels nog binnen! Was ik die ’s middags vergeten en heb ik moeten wachten tot Maarten thuiskwam om binnen te kunnen…. en ’t is koud buiten!

  4. Inge schreef:

    blunder: achter de naaimachine kruipen met een kop thee, denken, ja vandaag ga ik echt dit … (vul maar in, er liggen bergen) .. afmaken, en dan de hete thee omstoten, precies zo dat de printplaat doorweekt wordt en de machine op hol slaat, om nooit meer op te houden. Zoals de rode schoentjes, die dansten maar door. Afijn, een reparatie van bijna 300 euro en drie weken verder. Ik drink NOOIT meer thee (of iets anders) binnen twee meter van de naaimachine..

  5. djaktief schreef:

    Bedankt schrijvers (m/v)

    Leedvermaak ligt me blijkbaar niet maar een ohhhh gevoel kreeg ik wel bij jullie ervaringen en ik voel me een stuk minder stom. Ik begin voorzichtig aan de dinsdag 😉

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

