Het plaatje heb ik gepikt van Facebook maar het rennen was eigen werk.

Volgens mijn teller is het vandaag precies nog 14 dagen voor de Bruggenloop en dat betekent dat het verstandig is om nu een laatste heuveltraining te doen. De weersvooruitzichten waren slecht voor het weekend, maar buurvrouw en ik staan erom bekend dat we ons niet zo makkelijk door omstandigheden laten ringeloren. Toen ik vanochtend buienradar checkte gaf deze windkracht 6 op. De wind had er mooi voor gezorgd dat de regenwolken waren weggewaaid, maar we reden toch met enige spanning naar de Brienenoord. Het was de bedoeling om die twee keer helemaal te lopen, dus vier keer omhoog en ook vier keer omlaag gelukkig. We besloten onze jasjes in de auto te laten en ze evt. te pakken bij het keren voor de derde beklimming.

Dit is de derde keer sinds de zomer dat ik deze training doe en ondertussen heb ik wel wat ervaring opgebouwd. Zo beginnen we tegenwoordig met een lange lus om in te lopen voordat we de brughelling op gaan. Het voordeel hiervan is dat de verhoging van je hartslag als je begint te lopen al weer weg is en dat je dus niet de eerste keer al met de tong op je schoenen boven komt. Helaas woei het echt heel erg hard en de wind benam onze adem. Zwijgend begonnen we aan de klim. Er waren vrij veel collegalopers in actie en ook de racefietsers zoefden ons regelmatig voorbij. Wij lopen altijd tegen het verkeer in want zo’n fietser hoor je slecht en als je verkeerd uitwijkt dan moet je maar hopen dat het goed afloopt.

Toen we boven waren werd het lopen eigenlijk niet makkelijker omdat de wind aan alle kanten aan ons rukte. We hadden moeite om rechtuit te lopen. Dit kostte natuurlijk ook kracht. Gelukkig zette de afdaling door en konden we snelheid maken. We liepen langs een groep jongeren die een bootcamp training deden maar ze waren zo jong en wij ‘zo oud’ dat er niets gezegd werd. We maakten onze keerlus af en begonnen weer aan de tweede klim, maar deze was met meer tegenwind. Pauline hield tempo maar ik kon nog wel half naast haar blijven. De klim van noord naar zuid is een stuk langer en zelfs als je al over het hoogste punt bent heb je nog het gevoel dat je op vals plat loopt. Een van de bootcampers haalde ons in maar niet overtuigend, want hij  bleef 10 meter voor ons lopen.

De hele trainingsgroep van de bootcamp verhuisde langzaam naar de zuidoever en toen wij weer omhoog klommen werden we wel nagekeken ondanks onze leeftijd ;-). Deze klim verliep vrij soepel alhoewel we nauwelijks een woord wisselden om adem te sparen. Een fietser die duidelijk ook de Brienenoord als trainingsobject had gekozen kwam ons voor de tweede keer breed glimlachend tegemoet. Bovengekomen waarschuwden we elkaar voor de rukwinden om daarna te genieten van de afdaling waarbij we twee dames inhaalden. Toen we ze na onze keerlus weer tegemoet liepen op weg voor onze laatste klim voegden ze ons toe: ‘jullie hebben de smaak te pakken’. Ook de lachende fietser kwamen we weer tegen net voordat het fietspad weer begon te stijgen. Ongelooflijk hoe snel je een band hebt met een medesporter alleen door bemoedigend te lachen. Maar het was erg zwaar die laatste lange klim. Ik ben langzamer gaan lopen omdat ik in de training zonder pijn in mijn benen boven wilde komen-  in een wedstrijd is het wat anders. Pauline kon tempo houden en draaide midden op de brug een rondje om me op te wachten. De wind was niet zo erg als de eerste keer om hoog maar we waren toch blij dat we eindelijk voluit naar beneden konden. Opnieuw liepen we langs de jongelui van de bootcamp zonder iets te zeggen, maar we voelden ons zeer voldaan dat we het gefikst hadden.

Daarna nog een flinke lus om langzaam uit te lopen, maar helaas stond de wind verkeerd. We klokten uit en wandelden terug naar de auto. Thuis las ik de tijden van mijn Garmin uit en vergeleek die met eerdere Brienenoordtrainingen. En verdomd….. we are getting stronger!

25 november: 7 november: september 2012:

»

  1. Julie schreef:

    Ja, de cijfertjes zijn héél erg duidelijk, getting stronger, en dat met zo’n wind. Zonder wind was het waarschijnlijk nog beter geweest. Jij bent klaar voor de Bruggenloop!

  2. onehappyjogger schreef:

    wow, da’s pas een straffe training zeg! Als je nu niet klaar bent voor de Bruggenloop, weet ik het ook niet meer 😉 knap gedaan!

  3. Nanda schreef:

    Goed hoor. Ik maak een diepe buiging van respect!

  4. Zuster Klivia schreef:

    Poeh… Man, wat vind ik dat knap van je, al dat geren en die mooie tijden. KNAP!

  5. Nicole schreef:

    Je bent goed aan het trainen zeg! Petje af.

  6. RunningHans schreef:

    Jij bent dus goed klaar voor de bruggenloop

Geef een reactie

