P1100043_1

Vorig jaar oktober schreef ik over mijn voornemen om na het opruimen van mijn kasten een jaar lang geen kleding te kopen. Ik moet zeggen dat dat aardig is gelukt.

kledinguitgaven 2012

Natuurlijk heb ik als vrouw een paar uitzonderingen gemaakt en toch twee jasjes een paar schoenen en een paar laarzen en natuurlijk maillots, leggings e.d. gekocht. Uiteraard kon ik ook niet uit Berlijn weggaan zonder een leuk bloesje 😉 en dat witte vestje is o zo handig gebleken bij allerlei t-shirts. Ik had ook weinig tijd om kleding voor mezelf te maken omdat ik zo druk bezig was met de werkstukken voor patroontekenen en mijn computercursus. Alleen deze kaftan moest even klaar voor de zomervakantie -alhoewel ik hem gezien het Engelse weer gerust thuis had kunnen laten. Maar na oktober heb ik de schade wel een beetje ingehaald hoor, want op 1 november showde ik in dit blog alweer een nieuw jurk. Op woordeloze woensdag liet ik deze Wippies zien. Dat zijn er ondertussen al weer een paar van af: het paarse geval van fleece met ouderwetse bloemetjes dat heel lekker warm zit (foto boven dit blog) en dit topje dat overal onder past en een t-shirt met kantjes.P1100010_1P1100006_1

Verder deed ik deze week ook nog allerlei verstelklussen. Die laat ik altijd zo lang mogelijk liggen want ik heb er echt een hekel aan. Daarom blog ik er nu over want ik ben trots dat ik ze toch heb afgemaakt. Een klein fotoverslag:

P1100014 uitsnede_1

mouw veel te lang
omzomen?

P1100021_1

rimpelalternatief dmv elastiek in onderste gedeelte van mouw

P1100022_1

stof strak trekken, zodat het elastiek er uitgerekt wordt aangestikt

P1100040_1

zo zitten de mouwen veel beter

Een motivatie om de lastige verstelklussen te doen is om er een voor-en-na-foto van te maken. Verder is dat ook handig voor een volgende keer als je weer eens zoiets wilt doen. Ik deel deze kleine tips ook op dit blog. Je kunt ze terugvinden onder het kopje naaien tips en trucs als je geïnteresseerd mocht zijn.

Zo aan het eind van het jaar heb ik behoefte aan terugkijken en daarom heb ik een jaaroverzicht gemaakt van alles wat ik in 2012 naaide. De creaties voor de patroontekencursus uitgezonderd, want die staan in dit blog. Het was wel leuk om me even uit te leven met PowerPoint. Kon ik mooi weer eens even herhalen wat ik in de computercursus had geleerd. Ik heb gelijk ook maar een overzicht gemaakt van de andere jaren waarvan de foto’s al op de pc stonden in de veronderstelling dat jullie dat misschien interessant vinden 😉 Handig als ik in de vakantietijd geen zin heb om te bloggen ;-).Voor volgend jaar heb ik nog een t-shirt geknipt liggen en ik wil een winterjas maken. Die twee projecten vallen al in de categorie Work in Progres, maar de hoeveelheid Work in Mind is vele malen groter, dus wie weet wat er allemaal volgt. Terugkijkend op 2012 kan ik zeggen dat er heel veel is gebeurd – niet alleen achter de naaimachine –  maar de plaatjes en het overzicht bewaar ik voor een volgende post.

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Wow, jij hebt je keurig ingehouden zeg! Leuk dat je het ook zo bijgehouden hebt. Ik was voornemens het aankomende kwartaal NIKS te kopen. Even rustig aan beginnen, niet meteen iets beloven wat je niet na kunt komen 😉

  2. Julie Mestdagh schreef:

    Amai, respect,…. een jaar geen kleren kopen. Misschien had ik dat bij m’n uitdagingen voor 2013 moeten zetten 😉 Het zou zonder twijfel de moeilijkste geweest zijn.

  3. Ada schreef:

    Goed van je om een heel jaar niks te kopen en het geeft ook een lekker gevoel om de klusjes weer af te hebben toch !
    Fijn weekend !

  4. Ik kan niet zeggen dat ik veel kleding koop. Ik kan bijna niets wegdoen koop alleen tijdloze kleiding (dat probeer ik). Aangezien ik niet dikker of dunner word is mijn oudste draagbare kledingstuk 7 jaar, een groenerok met groen T-shirt en groen is weer in!

  5. Je ziet er leuk uit Dorothé.

Geef een reactie

