Knipsel kalender

Als de kalender magerder wordt en de buikjes dikker dan is het tijd om terug te kijken op het afgelopen jaar en plannen te maken voor het komende. Tja ik ben natuurlijk nog geboren voor de uitvinding van de computer en ga uit van een papieren versie ūüėČ . Facebook bracht me op dit idee voor een vogelvlucht door 2012.

netwerk

bloggen

Er verschenen meer dan 90 posts op mijn blog dit jaar die goed waren voor zo’n 19.000 pageviews, dus niet de hoeveelheid bezoekers. Gemiddeld komen er zo’n 30-50 bezoekers per dag op mijn blog en als ik de statistiek van WordPress mag geloven dan komen ze uit de meest vreemde streken van Alaska tot Lesotho en van Japan tot New Zealand. Dat zullen wel foutjes zijn van mensen die met de zoekmachine geklikt hebben op een van de resultaten. Het zijn maar cijfertjes, maar toch doet het me wat.

Ik moet zeggen dat het schrijven van een blog heel erg leuk is maar ook tijdrovend. Het verhaaltje is zo gemaakt maar het zijn de details die veel tijd kosten. Zelf vind ik het leuk om dingen te laten zien dus ik maak veel foto’s. Die verklein ik dan want anders nemen ze teveel ruimte in de mediabibliotheek en dan moet je ze invoegen. Vaak gebeurt er dan net iets wat niet de bedoeling was…. ze zijn te groot…. staan niet goed uitgelijnd…. de ondertitels kloppen niet enz. Ook het zoeken naar plaatjes op internet om de boel op te leuken is een tijdrovende bezigheid. Verder wil ik dat alles klopt, dus ik reken lijstjes door, maak grafiekjes, zoek nog eens een achtergrond of een link etc. Minimaal twee ¬†uur per blog ben ik kwijt. Ook het bijwerken van de layout dmv widgets is tijdrovend omdat ik geen ICT-achtergrond heb. Je moet alles uitproberen, vaak extra informatie opzoeken etc.

Daarnaast moet je zorgen dat je blog gezien en gelezen wordt. Daarom bezoek ik veel andere blogs en laat reacties achter en schrijf ik ook op Twitter en Facebook. Ik hoef niemand te vertellen hoeveel tijd er ongemerkt in kruipt en hoe leuk en verslavend het is. Daarom heb ik besloten om in 2013 maximaal 1 blog per week te maken en te stoppen met de blogreader. Er is nl. altijd wel net een nieuwe post van een collegablogger die je ‘eventjes’ wilt lezen en waar je een reactie op wilt geven. Het zal wel net zo moeilijk worden als afvallen dat blogdieet van mij maar het is wel noodzakelijk.¬†¬†Onder het kopje inspiratie staan trouwens de blogs die ik zo’n beetje volg, maar ik ¬†moet die pagina hoognodig weer eens bijwerken. Ik heb expres niet gekozen voor een blogroll omdat ik nog niet weet hoe de widget werkt maar ook omdat die anders wel eens veel te lang zou kunnen worden.

Het allerleukste aan bloggen – behalve het schrijven zelf – is natuurlijk de reacties lezen. Er zijn meer dan 500 reacties achtergelaten vanaf januari en daarvan zijn er waarschijnlijk zo’n 200 van mezelf als commentaar op een reactie… zo tikt het lekker aan natuurlijk. Ik reageer niet op alles terug maar de verleiding is wel groot moet ik zeggen. Het maakt voor mij bloggen persoonlijker en je gaat elkaar echt volgen. Dat is zeker bij collegabloggers die hardlopen. In augustus was het dan ook heel erg leuk om een flink aantal van hen te ontmoeten op de blogloop in Zeeland. Ik hoop in het komend jaar ook weer aan een dergelijk evenement mee te doen.

Behalve mijn blogdieet en deelname aan een blogloop staat de verfraaiing van mijn blog dmv widgets en het verbeteren van links op mijn projectenlijstje voor 2013. Misschien ga ik wel upgraden naar pro of naar een hele nieuwe layout….

WERK_-SILVER-3

werk

Waarschijnlijk heeft iedereen wel door dat het leven als huisvrouw voor mij niet genoeg uitdaging meer biedt. Ik heb altijd veel dingen erbij gedaan, maar ik ben weer toe aan een baan buiten de deur met collega’s, targets etc. Daarom begon ik eind 2010 aan mijn digitale bijscholing en haalde ik net na de zomer mijn European Computer Drivers License. Ik heb uitgebreid geblogd over mijn examen-wel-en-wee en veel support gekregen van mijn eigen gezin en jullie bloglezers.

P1070873_1

Daarna heb ik me gestort op Facebook en LinkedIn en ben ik her en der aan het solliciteren geslagen… op vacatures… via open sollicitaties…. via¬†uitzendbureaus…..in mijn vakgebied…. buiten mijn vakgebied…. op mijn niveau….. onder mijn niveau….. boven mijn niveau ūüėČ afijn…… dit project zetten we dus nog even voort. ¬†Ik overweeg nu om aanvragen in te dienen om op diverse plekken stage te mogen lopen om meer te bieden te hebben voor mogelijke werkgevers. Ik verwacht dat ik wel weer een baan zal vinden maar omdat werk allesbehalve voor het oprapen lig moet ik daar veel meer tijd in gaan stoppen.

Solliciteren anno nu is netwerken, vacaturebanken doorspitten, er achter aan gaan. Per saldo zal ik dus waarschijnlijk net zoveel tijd achter de pc doorbrengen als nu met bloggen en surfen ;-).Ik heb ook nog andere wilde plannen maar die houd ik nog even voor mezelf totdat ik meer informatie over de mogelijkheden en onmogelijkheden heb. Dat ik tot nu toe nog niet geslaagd ben in het vinden van een baan deprimeert me niet, maar vermoeit me wel eens. Het is zoals dressing up voor een party…. je doet de hele tijd je stinkende best op je CV, je brief, je profiel en staat voortdurend in de etalage. Afijn…. ik hoef maar √©√©n baan te vinden…. ik zoek dus een kantoorbaan van 8-24 uur per week in de regio Rotterdam en hier staat mijn profiel klikkkerdeklik¬†(als je zelf LinkedIn hebt).

crea

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Dit jaar maakte ik ook alles af voor de derde module van de opleiding tot costumière van de modevakschool en deze slideshow stond ook al in een van mijn laatste blogs. Na de vakantie hoor ik hoe het met mijn certificaat staat. Daarnaast maakte ik ook nog allerlei kleine en grote dingen. Over de meeste dingen heb ik wel geschreven. Vaak zijn er uitvoeringstechnische of recycle tips. Nog een diashowtje dus:

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Als je dan al die foto’s nog niet zat bent kun je ook nog even kijken op mijn creacloud. Daarin staan alle beschikbare foto’s van mijn naaicreaties. Om privacy redenen heb ik de foto’s van de kinderen afgeschermd. Die foto’s zijn ondergebracht bij Picturepush.

P1090508_1

Uiteraard heb ik nog heel veel creatieve plannen voor 2013. Ik wil me eerst uitleven op een winterjas, een vest en een t-shirt en dan even op de recycletour met oude t-shirts. Ook wil ik eindelijk het beruchte zwarte vestje eens afbreien. Ik ben de tel kwijt hoeveel pogingen ik al gewaagd heb ondertussen. Laat ik die maar vast in de vakantiekoffer stoppen. Verder heb ik mijn kralen al heel lang niet meer aangeraakt, dus die spullen moet ik ook weer eens ter hand nemen.

Verder valt fotografie ook eigenlijk onder de creatieve hobby”s. Dit jaar deed ik vaak mee aan woordeloze woensdag van de mamablogs¬†van Nicole of aan de stuur-stuur-een foto-challenge van collegablogster Els. Ik fotografeerde ook heel veel ten behoeve van de illustraties van mijn blog. Zoals bij zoveel mensen staan er dus heel veel foto’s op de computer die er nooit meer afkomen. Ik ben bij tot en met 2010 maar van de laatste twee jaren moet ik nog albums maken. Dat zal me ook wel flink wat tijd aan de pc kluisteren. Verder wil ik me verdiepen in webstorage van onze foto’s en hoe ik de linking naar mijn blog beter kan maken zodat ik niet eerst alles in de WordPress-mediabox hoef te zetten. Voor tips en trucs op dit gebied hou ik me zeer aanbevolen.

Dit vond ik persoonlijk de best geslaagde  exemplaren van 2012 (neem even de moeite om op de foto te klikken voor een groter formaat)

P1090443_1  P1090952_1

2012-10-26 15.30.05

sport

Tja… sinds 9 december heb ik niet meer geschreven over rennen op dit blog en dat betekent dat ik dat ook niet meer gedaan heb sinds de Bruggenloop waar ik een blessure op liep. Wat vooraf ging kun je hier¬†lezen en daarna heb ik dus alleen nog maar gefietst, gewandeld, een sportmassage gehad en de sauna bezocht. De hamstrings zijn ge√Įrriteerd, waarschijnlijk door overstrekking als gevolg van (verkeerde) heuveltraining √©n de kou. Met een wintersportvakantie in het vooruitzicht was de keuze om zuinig te zijn op mijn onderdanen snel gemaakt. Ik neem geen risico’s op een echte blessure. Even een looppauze is niet verkeerd. Zo heb ik na de marathon van dit jaar ook een maand niet gerend. Dat viel me veel moeilijker zoals je in deze blog kunt zien. Ik weet zeker dat ik door blijf gaan met rennen, motivatieproblemen zijn mij vreemd omdat lopen blijkbaar mijn tweede natuur is.

Knipsel runnersworld

Plannen voor 2013 heb ik nog niet behalve deelname aan een blogloop van Tiny¬†maar ik moet nog even afwachten hoeveel kilometers haalbaar zijn voordat ik me opgeef. In januari begin ik weer met opbouwen. Nieuwe schoenen heb ik al weer gekocht. Tot die tijd train ik in mijn stoel met wat loopboeken en de nieuwe gids van Runner’s world. Altijd goed om je kennis weer even op te frissen en bij te spijkeren. Ik vind hem zeer lezenswaard zeker voor die prijs (‚ā¨ 10,-). Uiteraard fietsen en fitnessen we rustig verder. Zwemmen is ook een mogelijkheid maar daar wordt je zo nat van :(.

P1100048_1

Wat ik wel gepland heb is mijn deelname als vrijwilligster van de Pink Ribbon Ladiesrun en ik heb nog iemand anders tot deze uitdaging aangezet: Julie. Wij zetten ons een keertje in als dank voor die talloze vrijwilligen die zich met wedstrijden voor ons inzetten. Verder wil ik ook jullie aandacht vestigen op een ander initiatief dat Anne is begonnen: supporteren als je zelf niet loopt. Dit jaar stond ik ook vrouwen uit onze straat die hun eerste wedstrijd liepen aan te moedigen bij de eerder genoemde ladiesrun. Supporters zijn heel belangrijk. Vooral op die langere afstanden. Zo zal ik zelf in ieder geval bij de Rotterdam Marathon mijn handen blauw klappen en mijn keel schor roepen voor vele bekende en onbekende runners.

Knipsel wedstrijdlijstje 2012

Dit jaar kan ik zelf terugkijken op 3 grote wedstrijden, waarbij ik mijn PR op de marathon verbeterde met 16 minuten. De 10 mijl (16 km) was een nieuwe afstand voor me en die ging goed maar op de Bruggenloop – van ongeveer vergelijkbare afstand- kon ik een PR helaas niet waarmaken (1:20:20 Zevenheuvelenloop 2011). De tijden van de Van Herpenloop zijn leuk en¬†beter dan¬†vorig jaar maar handgeklokt en dus daarmee niet echt hard. Omdat wedstrijden toch wel veel herstel vragen voor ‘een vrouw op leeftijd’ (51 ;-)) doe ik er dus weinig aan mee. Zowel na de Rotterdam Marathon als de Bruggenloop ben ik nu geruime tijd uitgeschakeld en dat wil ik eigenlijk niet meer. In Engeland ontdekte ik de lol van het crossen of trailrunning en het wandelen in de bergen. Daar wil ik verder mee aan de slag. Misschien nog eens een klein loopje tussendoor van een regionale atletiekclub maar meer niet. Mijn loopleven en loopprestaties geven me toch de meeste voldoening. Dit jaar liep ik 1616 km volgens mijn Excel- waarvan dus 7 weken niet – en dat is gemiddeld 36 km per week. Het is vergelijkbaar met de 1628 km vorig jaar en minder dan de 1778 in 2010.¬†Als je op de tag Wedstrijden klikt vindt je alle wedstrijdverslagen en toebeboren en onder Wandelen¬†mijn Engelse avonturen en hier¬†mijn eerste off-the-road-voetstappen.

Wat wel een punt van aandacht is, is mijn gewicht als hardloopster. Ik meet 174 cm en weeg 75 kilo maar dat is toch wat aan de zware kant voor een renner. Zeker als ik minder blessures wil √©n progressie wil in PR’s dan is daar nog verbeterruimte. Ik heb dit boek vorig jaar een tijdje geleend van de bieb maar ik ga me er nog eens meer in verdiepen. Voor mij geen di√ęten, want dat geeft alleen maar tijdelijk resultaat, maar ik ga wel eens aan de slag met mijn voedingsgewoontes en leefstijl. Jullie horen nog wel.

Knipsel loesje feestdagen

home and family

Koken, bakken, tuinieren, vakantie/er op uit dat zijn de items uit dit hoofdstuk. Nou er is heel wat de revue gepasseerd afgelopen jaar. Alle recepten staan onder de betreffende receptenpagina¬†en alle groene-vinger-verslagen zijn hier te vinden. Van onze tuinplannen is nog niets terecht gekomen en in 2013 gaat dat ook nog niet gebeuren, want dan hadden we al een begin moeten maken. Door een blessure van manlief zijn de tuinwerkzaamheden tot een minimum beperkt in dit snoeiseizoen. De moestuin blijft wel, want het is heel leuk, maar hoe en in welke vorm daarover hebben we heel verschillende idee√ęn;-). Ongetwijfeld zullen er komend jaar weer veel oogstfoto’s gemaakt worden.

Over mijn priv√© leven met de kinderen schrijf ik weinig want ik mag dan wel kiezen voor een blog, zij zitten niet te wachten op een moeder die zo nodig van alles over hen de wijde wereld in stuurt. Daarom staan er op de vakantiefoto’s zoveel landschappen… snappen jullie wel. Met pubers maak je overigens niet meer zoveel uitstapjes, want ze zijn gewoon meer ge√Įnteresseerd in hun eigen leven en vrienden. Om die privacyredenen ben ik ook met weinig bloggers of bloglezers bevriend op Facebook.

Terwijl ik aan dit blog schreef kwam deze poster van Loesje op Facebook. Nu kan ik proberen een geweldige originele wens voor de feestdagen proberen te verzinnen maar dit niveau haal ik nooit. Daarom alleen allemaal bedankt voor het lezen, bedankt voor het liken, bedankt voor alle reacties. Geniet van home sweet home of far away op je eigen manier …. tot 2013 (als ik geen ontwenningsverschijnselen krijg ;-))

»

  1. Julie Mestdagh schreef:

    Beste Dorothé,
    Je kan terugblikken op een heel mooi jaaR. Je bent een bezige bij en het is altijd fijn om hier over je ervaringen te komen lezen. Ik duim alvast dat je in 2013 een fijne job vindt, het is je gegund. Verder hoop ik je ook misschien te ontmoeten bij de blogloop van Tiny en wil ik je bedanken voor de uitdaging die je me gaf. Een hele leuke! Geniet van de feestperiode.
    Groetjes, Julie

  2. Nanda schreef:

    Wat een leuke terugblik, Dorothé. Ik heb het met belangstelling en verwondering gelezen. Je doet je bloggersnaam eer aan want aktief ben je!
    Ik herken mijzelf in je verhaal over het bloggen (met name mbt de foto’s en de tijd die het in beslag neemt) en het zoeken naar werk (je best doen op een brief en dan w√©√©r afgewezen worden, op alle niveau’s solliciteren, inschrijven, zoeken, de moedeloosheid).
    Hopelijk vinden we beide een leuke baan in 2013.
    Ik wens je hele fijne feestdagen, een gezellige jaarwisseling en een gezond en gelukkig nieuw jaar!

  3. Zuster Klivia schreef:

    Poeh, je hebt er goed over nagedacht allemaal. Ik zie wel hoe het komt, 2013. Als ik iets geleerd heb ik de laatste jaren, is het nergens op te rekenen en niks beloven.

    1 blog per week hier, daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord. Dat begrijp je? ūüėČ

  4. Tiny schreef:

    Maak er mooie feestdagen van. Eind februari ben je van harte welkom.

  5. Ada schreef:

    Wat heb je weer een heerlijke blog gemaakt,ik heb er van genoten. Je hebt helemaal geen baan nodig je gaat gewoon je eigen biografie schrijven en uitgeven …dan heb je ook een baan maar met niemand iets te maken !
    Hele fijne dagen en een gezond en voorspoedig 2013

  6. Hoi Dorothé. Heb gekeken op Linkedln: je staat leuk op de foto maar de achtergrond is niet professioneel. Kies voor een egale achtergrond, witte muur bijv. en meer alleen je gezicht met een smile.
    Heb me altijd afgevraagd waar je de tijd vandaan toverde voor de blogs, je studies en je gezin maar heb ze wel altijd graag gelezen. Succes verder, en fijne feestdagen,

  7. RunningHans schreef:

    Je blog ziet er perfect uit. Heel netjes hoor. Ik blogde vroeger ookmeer, met de komst van twitter en fb is het minder geworden. Ik wens je fijne feestdagen en een gezond en sportief 2013

  8. Pe schreef:

    Jammer dat je minder gaat bloggen maar idd je bent er snel heel wat tijd mee kwijt en met die nieuwe job die er aan komt … !
    Veel succes met je nieuwe uitdagingen volgend jaar.

  9. djaktief schreef:

    Bedankt allemaal voor de lieve, leuke en bemoedigende reacties en tips!!! Er komt veel op je af als je net terug komt van de wintersport – vooral was ;( – ik laat snel weer van me horen.

    groetjes,

    Dorothé

  10. kungslilja schreef:

    Wat een leuk en overzichtelijk overzicht! Goed 2013.
    Jasmijn

Geef een reactie

