2013-01-17 08.42.11

Natuurlijk kon ik het niet laten om vanochtend weer even te gaan rennen. Kinderen naar school, goed ingepakt net zoals gisteren en gaan. 

2013-01-17 08.41.56   2013-01-17 08.42.20   2013-01-17 08.42.56

Gezien het succes van de anti-slipringen gisteren durfde ik vandaag zelfs een heuveltraining aan. Eerst over de Middeldijk en de Bakkersdijk en daar kon ik het niet laten om even wat plaatjes met mijn mobieltje te maken van de aangevroren mist op de bomen en struiken. Het lijkt wel kant! Dan gauw verder voordat ik het koud krijg. Het waait nl. iets meer dan gisteren.

2013-01-17 08.48.03 2013-01-17 08.53.32

Daar ligt de hoge geluidswal -die Carnisselande scheidt van de A15 – in het verschiet. Het pad is helemaal besneeuwd maar dat levert dus geen uitglijproblemen op. Het is wel zwaarder om naar boven te lopen dan anders maar het tempo boeit me niet vandaag er is veel te veel te zien. Boven heeft de wind het wandelpad grotendeels schoon geblazen. Ik ren mijn extra rondje om de speeltuin en geniet van het uitzicht. Je voelt je er verheven boven het verkeer dat voorbij raast (geen file vandaag voor de Beneluxtunnel). Daarna duik ik de diepte in en klim ik na het oversteken van de Vrijenburgerweg steil omhoog voor deel twee met zicht op het Vaanplein. De wind beneemt me wel de adem maar ik kom weer bij op de trap naar beneden en klauter dan voor de laatste keer omhoog voor een extra rondje. Ik wilde immers een heuveltraining vandaag.

2013-01-17 08.54.58

De fietspaden in de wijk zijn goed gestrooid en ik loop weer een beetje met mijn voorvoeten een centimeter omhoog als gevolg van de ringen  die ik ondergebonden heb. Als ik weer terug ben bij de Middeldijk heb ik nog geen zin om naar huis te gaan en maak ik nog een ommetje langs de Gaatkensplas en de rivier. Adembenemend mooi.

2013-01-17 09.32.56

Na ca. 12,5 km in iets meer dan een uur en een kwartier loop de straat weer in … helemaal wakker, tintelend, moe en tevreden. Eigenlijk ben ik een mooi-weer-mens en moet ik niks van geglibber en sneeuwbalgevechten hebben maar dit rennen door de sprookjeswereld mag voor mij nog wel een paar keer herhaald worden. Als je wilt weten de geluidswal is moet je even op het onderstaande plaatje kijken.

geluidswal

»

  1. Julie Mestdagh schreef:

    Mooi he! Ik vind dat de sneeuw inspirerend werkt om te gaan lopen. Ik heb precies meer zin dan anders om te vertrekken.

  2. met sneeuw ziet de wreld er zo anders uit. Geweldig om dan in de buitenlucht te zijn en je favoriete sport te beoefenen.

  3. Jacqueline schreef:

    Ziet er prachtig uit… een echt geniet rondje door een sprookjes wereld.

  4. Andrea schreef:

    Schöne Winterbilder! Auch bei uns in München liegt viel Schnee – ich bleibe lieber im Haus bei einer heißen Tasse Tee und bewundere Deine Laufphotos!
    Liebe Grüße – und rutsch nicht aus!

  5. Lou-ter-Lou schreef:

    Mooie foto’s!! genieten!!
    Groetjes, Lou

  6. Ruth schreef:

    weer een mooi loopje met mooie foto’s. Het sneeuwlandschap is wel inspirerend en motiverend, maar de kou begint van mij ondertussen wel wat zijn tol te eisen.

Geef een reactie

