P1100268_1

‘Als je niet kunt wat je wil moet je willen wat je kunt’ heeft iemand ooit tegen me gezegd en die wijsheid is  blijven hangen. Graag had ik jullie nu een foto getoond van mijn nieuwe halflange vest met halsbies maar ik kan jullie niet meer bieden dan een foto van mijn werkplek.

Aan het t-shirt ben ik ook nog niet verder geraakt omdat alle tijd en energie is gaan zitten in die halsbies die ik al twee keer heb uitgehaald!!. Over ezels gesproken 😉 Ik laat het nu maar liggen tot naailes. De veel moeilijkere winterjas heb ik dus ook nog niet geknipt. Wat wel lukte eerder deze maand zijn wat eenvoudige klusjes. Ik maakte o.a. zakjes voor het opbergen van de skispullen. Je legt die dingen nl. een jaar weg en dan weet ik echt niet meer wat bij welk kind hoort. Ik maakte zakjes waar aan één kant de broek en aan de andere kant de sokken en skihandschoenen passen. Opgevouwen met een label is het mooi en makkelijk vindbaar in de kast.

P1100196_1 P1100192_1

Vroeger zat het in deze zakjes en tassen – ook zelfgemaakt- maar de nieuwe oplossing is veel beter en de jongens zijn de autoprint ook wel ontgroeid. Die zakjes kunnen wel naar de basisschool om dienst te doen bij het opbergen van kleuterspulen. De tassen komen weer in dienst als boodschappentas. Daar kun je er nooit genoeg van hebben immers gezien de wagonladingen eten die ik iedere week insla.

P1100197_1 P1100199_1

Waarschijnlijk is het jullie al opgevallen dat ik niet zo gauw iets weggooi. Ik maak graag van niets iets of geef iets een tweede kans. De tassen zijn bijv. afkomstig de nog bruikbare stukken dekzeil van onze optimist (zeilbootje). Ik kan goed naaien maar ik heb een hekel aan verstelwerk. Toch ontkom je daar niet aan bij kinderen. Er is altijd wel wat kapot of te klein. Om het voor mij zelf interessanter te maken gebruik ik eufemistische de termen ‘recycling’  en ‘saved clothes’. De wintersport leverde al drie ‘saved issues’ op en dat voelt heel anders dan drie keer een rits versteld. Tevreden zijn met wat ik wel kan dus maar 😉

P1100191_1 P1100201_1 P1100202_1

Op loopgebied was het gisteren ook verrassend dat ik de trainingsafstand van een halve marathon niet kon uitlopen. Eerder van de week had ik genoten van snowrunning zoals jullie in de laatste twee blogs konden lezen maar het was gisteren -5°C en het woei flink. Natuurlijk kun je dan beginnen tegen de wind in, maar mijn halve marathonroute is een lussenparcours dat diverse keren van richting draait, dus ik zou hoe dan ook een aantal keren flink tegen de wind in moeten.  Dik ingepakt met nog een extra korte tight over de wintertight én lange thermo-onderbroek én sportonderbroek = dus 4 lagen om de edele delen 😉 vertrok ik om 11.00 uur. De eerste 10 km gingen langzaam maar gestaag, daarna een sanitaire stop binnen waardoor ik weer wat opwarmde en toen verder de polder in tot ik bij de golfbaan kwam voor een tweede soortgelijke stop. Toen ik weer buiten kwam sneeuwde het ineens horizontaal, terwijl dat toch voor veel later voorspeld was. Ik worstelde zo’n kilometer of 3-4 pal tegen de wind in over de dijken en stak toen maar mijn duim op om mee te liften met een van de weinige auto’s onderweg. Ik vond het te tricky worden en ik wilde niet ‘helemaal dood’ aankomen omdat we nog uit eten zouden gaan voor de verjaardag van middelste, dan maar 19 ipv 21,1 km dat mag je geen falen noemen maar je gezonde verstand gebruiken.

P1100220_1 P1100225_1

P1100255_1 P1100269_1

Omdat middelste – onze keukenprins-  jarig is had ik me dit weekend uitgeleefd op twee nieuwe taartrecepten. Voorheen richtte ik me altijd op het uiterlijk van de taart -klik hier- maar deze keer had ik me op de binnenkant gefocust en een groene cake een een worteltjestaart gemaakt. De groene cake is een receptidee dat ik van bij Lou heb opgedaan, maar zij ‘versierde’ er ook haar keuken mee. Dat deel heb ik gelukkig overgeslagen. De worteltjestaart is uit de Allerhande van december. Ik vind de kleur van de cake echt spectaculair. Jongste wil dit nu als juffentraktatie op school met zijn verjaardag met de opmerking ‘dat al een beetje oud is’ aanbieden. Taartplezier blijft dus voor kids maar de vorm/uitvoering verandert. Qua smaak is bij mij de worteltjestaart favoriet. Beiden worden met olie gebakken maar ik geef toch de voorkeur aan boter.

Omdat ik zo met dat bakken bezig was ben ik ook weer eens door mijn spullen heengegaan en dat levert nog wat aardige foto’s op met een verhaal natuurlijk maar dat bewaar ik voor een andere keer.

»

  1. Lou-ter-Lou schreef:

    Haha geweldig! Wat leuk!!! Ik vind ’t heel verstandig dat je het keukenversiergedeelte weg hebt gelaten. Dat is toch wel érg veel werk inderdaad ;-P Lekker bezig jij!! Leuk om te lezen! En bedankt voor je hele lieve reactie op mijn “Op”-blog!! Groetjes, Lou

  2. Leny van Merriënboer schreef:

    Dag Dorothé,

    Het is iedere keer weer leuk om je blog te lezen. Ik vind vooral de stukken over naaien heel leuk, en zoooo herkenbaar. Ga door met schrijven!!!
    Groetjes, Leny

  3. Mrs.dBvZ schreef:

    Nog gefeliciteerd!
    Je hebt het maar weer druk (gehad)!
    🙂

  4. Zuster Klivia schreef:

    Poeh, je bent echt van alle markten thuis jij. Goed zeg! Zelf taarten bakken. Jill is in maart jarig, maar deze moeder gaat mooi naar de winkel daarvoor 😉

  5. Ada schreef:

    Je bent weer heerlijk bezig geweest…….zo’n blik in je hobbykamer is heel herkenbaar !
    Ik vind je wel heel dapper dat je toch nog bent gaan lopen in die kou brrrr….
    Ooit heb ik ook een worteltaart gebakken met het recept van een vriendin en het is echt heerlijk maar ook een behoorlijke klus vond ik

    Groetjes Ada

  6. Julie Mestdagh schreef:

    Geweldig, die groene taart ziet er héél speciaal uit.

  7. Sigrid schreef:

    Wat een heerlijke werkplek heb je! En worteltjestaart is ook hier favoriet (wel een ander AH recept trouwens).
    Leuk blog, ik kom vaker langs

Geef een reactie

