goede doelen imagesCAMVH1JH

Ja het is crisis en nee ik doe ook niet overal aan mee, maar alle kleine beetjes helpen… je kunt net als in die collectebus aan de deur één euro doen maar dan even overmaken….

In maart loop ik met de kinderen mee met de collecte voor Jantje Beton en wij leveren al zo lang we zelf kinderen hebben structureel iedere maand een vaste bijdrage aan Unicef, verder geef ik nog mijn bloed en probeer ik op deze manier de volgende acties te steunen. In juni ga ik als vrijwilligster meehelpen bij de Ladiesrun Rotterdam die de Stichting Pink Ribbon steunt zoals je hier kunt lezen

goede doel marathonlogo

Collega-blogster Natasja gaat samen met vriendin Marlies de marathon van Rotterdam lopen om geld in te zamelen om aanvullende en bewezen kankertherapieën in Duitsland van haar schoonzus/vriendin en alleenstaande moeder Annemiek te kunnen bekostigen.

Het hoe en waarom kun je hier lezen op de blog van Annemiek en hier op de blog van Natasja en ook hier staat nog een achtergrond verhaal.

Rekeningnummer: 5117 513 t.n.v. A. Coli o.v.v. ‘onvermijdelijk avontuur’

goede doel 1 clinic15

Zwager Remko gaat de marathon van New York lopen voor de CliniClowns en hier kun je zijn motivatie lezen en een sponsorformulier invullen. Hij werd dit jaar 50 en vroeg in plaats van een cadeau een bijdrage voor de CliniClowns. Hier kun je lezen wat deze organisatie doet.

goede doel logo-20km

Collega-blogster Julie gaat op de 20 km van Brussel loopen voor het Rode Kruis voor het  project op ”Run and give them water“, waarbij het wil samenwerken met het Burundese Rode Kruis om de bevolking in Burundi, waarvan 49% zonder water zit, van water te voorzien via een verdeelnetwerk dat moet worden opgebouwd.  Hier kun je meer over Julie’s plannen lezen.

Rekeningnummer: BE70 0000 0000 2525 (BIC-code: BPOTBE1B) o.v.v. ’20km D JULIE MESTDAGH’

of via dit sponsorformulier

Zo zet ieder op zijn beste beentje voor….. heel veel succes gewenst.

»

  1. Tja als je het zo stelt… dan wordt het tijd dat ik ook eens ga nadenken over de combinatie goed doel / hardlopen.

  2. Heleen schreef:

    Je hebt een boel te sponsoren in deze run-tijd! Rem heeft al een boel sponsors zag ik in de lijst; veel succes aan de andere runners!

  3. Julie Mestdagh schreef:

    Hey dorothé, bedankt voor de promotie! En ook voor de tip om lopen en vrijwilligerswerk te combineren, ik blijf het super vinden (ik antwoord straks op je mail, dank!)

  4. Zuster Klivia schreef:

    Nee, ik ben er echt helemaal mee gestopt, met goeie doelen. Want a) hebben we het zelf echt niet breed en b) ben ik het zat elke keer weer te lezen dat er een dikbetaalde directeur aan het hoofd staat van een goed doel of dat er exorbitante lunches van geschonken geld worden gehouden.

    Ik ben bij dat jij niet zo’n zuur mens als ik bent geworden en gaat lopen voor een goed doel 😉

    Zet ‘m op!

    • djaktief schreef:

      Hi Kliefje,

      Iedereen heeft zijn eigen overwegingen…. persoonlijk denk ik nooit aan de directeur als ik kinderen aan de deur zie staan die zich ergens voor inzetten, maar destijds ben ik ook verandert van Foster Parent Plan naar Unicef ivm het beleid en de verantwoording.

      groetjes,

      Dorothé

  5. Ada schreef:

    Geweldig dat je daar zo mee bezig bent alle beetjes helpen toch !
    Wij zijn al jaren donateur van de Brandwondenstichting
    Heel veel succes !

  6. Dank je wel voor het delen van mijn link! Leuke manier om overal even aan te bellen. Ik wens alle andere lopers heel veel succes met het halen van hun doelen!

  7. djaktief schreef:

    Hi Natasja…. ik kon je mailadres nergens vinden dus vandaar dat het bij jou zonder vooraankondiging was. Groetjes en heel veel succes, Dorothé

  8. Jacqueline schreef:

    Lopen voor een goed doel geeft extra voldoening. Wie weet tot ziens bij de Ladies Run Rotterdam die ik samen met mijn dochter ga lopen… tot dan!

    • djaktief schreef:

      Hoi Jacqueline,

      Lopen met je dochter geeft ook weer een extra dimensie. Ik weet nog niet wat ik moet doen als vrijwilliger maar ik laat het je tegen die tijd wel weten. Dan is de kans groter dat je elkaar ziet.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

