P1100480_1  P1100482_1  P1100488_1

Voor veel mensen is vakantie lekker luieren. Ik sta wel wat later op en ga wat later naar bed, maar eigenlijk ben ik actiever dan in de gewone weken. Het begon trouwens al goed met een kapotte afwasmachine en een vensterbank die gelakt moest worden.

P1100472_1  P1100492_1 P1100489_1

Maar het lukte die zaterdag ook om even naar Stolwijk te rijden met om een schaatsbroek te kopen voor mezelf …. niet om in te schaatsen maar als wintertight en voor manlief – om zijn schaatsen na te laten kijken – bij Dave van Dam sport. Ik maak niet gauw reclame maar ik kreeg steeds snel en keurig antwoord op  mijn vragen (via mail) en de prijzen vallen reuze mee. Ik heb nu een schaatsbroek van het merk Hunter zonder schouderbanden voor € 51,–. Die broek voelt winddicht en warm door de fleece die erin zit. Ik hoef er geen thermobroek meer onder aan. Het enige nadeel is dat er geen zakje in zit, maar dat maak ik nog wel. Verder haalde ik zeven zakken afval uit de tuin!!! Ook bakte ik samen met middelste een appeltaart  (pak van Koopmans) voor de lunch en een groene cake als aardigheidje voor de organisator van de weblogloop. Het recept staat hier trouwens.

weblogloop route 306196_10200709905770411_1724310279_n 544125_10200709907930465_1575741127_n

Zondag deed ik dus mee aan die weblogloop van ca. 30 km en daar heb ik op deze plek al alles over geschreven.

Op maandag fietste ik met middelste naar het Zuidplein om te shoppen, ging ik wandelen met een vriendin die lekker bij ons kwam eten en schreef ik tussendoor mijn blog en las de weekendkrant etc.

2013-02-26 22.06.40_1

Op dinsdag ging ik fitnessen met oudste. Het lukte me om het gewone programma te draaien ondanks de inspanningen van zondag. Ik heb alleen die dag spierpijn gehad… maandag en dinsdag niets meer. Dat zal wel met de ondergrond te maken hebben. Het asfalt waar ik normaal op loop is toch veel harder. Verder freubelde ik een flink aantal verjaardagskaarten. Dit was een mooie compensatie voor al het frustrerende gebel en gesurf ivm die kapotte vaatwasser.

Op woensdag rende ik zo’n 10 km om foto’s maken voor Blik op Barendrecht

blik op barendrecht

Ik wil nl de gemeente voorstellen om op twee locaties Dixies te plaatsen en watertappunten te maken ten behoeve van recreatie en kinderen …. op de geluidswal en nabij de Carnisse Grienden

P1100500_1 P1100502_1P1100504_1 P1100506_1

’s Avonds ging ik met manlief op vaatwasserjacht terwijl jongste en middelste lekkere muffins voor ons bakten. Als je het ook eens wil proberen ….

bramenmuffins

Op donderdag fietste ik eerst 24 km naar Ridderkerk in ‘the hunt for a dishwasher’. Daarna bakten middelste en ik twee cakes om mee te nemen als proviand naar Brussel. Een van die cakes was een speciale naar een recept dat we kregen uit een landenpresentatie op de basisschool …………

poolse maanzaadtaart

Verder rende ik de laatste 10 kilometer van februari, waarmee mijn maandtotaal komt op 221 km rennen in bijna 22 uur; 77 km fietsen in 4 etappes in totaal 6,5 uur en bijna 6 uur fitness, hetgeen neerkomt op 34,5 uur sport deze maand 😉

Op donderdag en vrijdag bezochten Brussel. We wandelden naar de gebouwen van het Europese Parlement en bezochten het voorlichtingcentrum, het Atomium en uiteraard wandelden we kriskras door de stad genietend van alles wat op onze weg kwam. Een foto-impressie….

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Vandaag heb we lekker bijgeslapen. Ik schreef dit blog en er staat nog een halve marathon voor straks op het programma net als het maken van een recyclerokje van een broek. Jullie zien wel ik kom altijd tijd te kort… vooral in de vakantie 😉

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Hier ook een enorm drukke week. Veel gedaan. Maar het resultaat en de blije dochter mochten er zijn. Gewoon om 11 uur naar bed en omstreeks half 9 eruit.

  2. Madelon schreef:

    Je kunt wel stellen dat vervelen niet echt een bekend begrip is voor jou! Wat een actie zeg! Leuk om lezen!

  3. Ada schreef:

    Goedemorgen,

    Wat ben je weer ontzettend druk geweest maar het is heel gezellig om alles weer te lezen en je foto’s van Brussel vind ik ook prachtig !
    Balen hoor een kapotte vaatwasser want afwassen is toch ook weer tijdrovend en er zijn vaak leukers dingen te doen toch !
    Fijne dag !
    Ada

  4. isis45 schreef:

    Nou, jij hebt je niet verveeld zie ik. Maar het was de moeite waard. Leuke foto’s van Brussel hoor.

  5. veronique schreef:

    Als huisvrouw heb je het drukker dan dat je bij een baas werkt. Mooie foto’s;wel veel van eetdingen, had je trek? En natuurlijk die heerlijke patat, smullen mmmmmmmmmmmmm.

    • djaktief schreef:

      Hi Veronique,

      Het was reuze koud in Brussel dus we moesten echt eten om warm te worden/blijven. Verder maak ik ook veel foto’s van gebouwen etc. maar die zet ik nooit op mijn blog… ik probeer altijd gekke foto’s te plaatsen van dingen die me opvielen. Ik heb maar 2 chocoladefoto’s gepubliceerd, terwijl er echt wel 10 prachtige etalages waren van chocolateries.

      groetjes,

      Dorothé

  6. Affodil schreef:

    Ik kom graag receptjes pikken, maar ik word hondsmoe van jouw hyperactiviteit. 🙂

    • djaktief schreef:

      Ha ha ha !!! Ik zelf ook wel eens Affodil en dan doe ik nog veel meer dan waarover ik blog, want het 5-persoonshuishouden is er ook nog 😉 maar ik luier ook in bad/bed met een boek …. ik heb er twee gelezen die vakantie.

      groetjes,

      Dorothé

Geef een reactie

