P1100623_1

Worden jullie ook zo moe van die opgeklopte supermarktfolders waarin je wordt aangespoord je paasboodschappen tijdig in te slaan, je vol te eten met chocolade-eitjes en je hele huis in een eigeel lentepaleisje te veranderen?

P1100218_1 P1100216_1 P1100215_1 P1100219_1

Natuurlijk is het leuk om eens lekker uit te pakken met eten en drinken maar de voorgeschreven paasbrunch en dito gourmet trokken me niet zo aan. Ik had veel meer zin in de high tea die ik jaren geleden eens gaf voor de verjaardag van middelste. Ik word inderdaad ‘happy van bakken’ maar ik ga niet ‘uit mijn plaat met meel’ hoor… zo erg is het nog niet. Beide kreten komen uit de laatste Allerhande trouwens.

Op bovenstaande foto’s heb je een inkijk in mijn verzameling bakspullen en kookboeken/schriften. Er zitten heel veel oude spulletjes bij. Zo zie je op de tweede foto de wonderpan van mijn moeder. Vroeger hadden wij aan boord geen oven maar werd er met verjaardagen in deze wonderpan op het gas een tulbandcake gebakken.

P1100210_1 P1100209_1

Manlief zorgde ook voor historisch kookmateriaal door een glazen mixer en een au-bain-marie-pannetje in zijn uitzet te hebben. Ik gebruik de tulbandvorm en het pannetje nog wel eens. Voor het bakken gebruik ik ook het liefst geen siliconenvormen maar ouderwetse blikken.

P1100213_1 P1100212_1

Afijn ik was bezig over de high tea die ik voor Pasen wilde maken. Ik had al allerlei recepten   opnieuw opgeschreven en zelfs uitgeprobeerd, maar toen kregen we een uitnodiging voor een familiebrunch tijdens een rondvaart. Net als iedereen moet ik op de lijn letten dus twee dagen schlempen gaat niet en dus cancelde ik mijn eigen high tea.

Ik plaats hier wel nog even de recepten, want dan zijn mijn voorbereidingen niet helemaal vergeefs geweest en dan kan ik bij gelegenheid gewoon dit blogje even opzoeken om het alsnog in de praktijk te brengen. Uiteraard moest ik nog een definitieve keuze uit de recepten maken, want het is een beetje veel voor één high tea. Misschien brengt het jullie nog op een ideetje.

Verder heb ik geprobeerd servetten te vouwen volgens de aanwijzingen van de Jumbo, dus als je nog wat stress nodig hebt moet je het vooral ook eens proberen. Ik hoop dat iedereen kan genieten van fijne warme lentedagen met de Pasen, maar ‘april doet wat hij wil’ en ‘aprilletje zoet heeft nog wel eens een witte hoed’  beweerde mijn moeder zaliger 😉 Het grootste deel van de winter is toch wel voorbij denk ik.

scones zoet en hartig

perzikplaattaart

appeltaart

friese dúmkes

broodbakken

 broodjes bakken

sandwiches ei

sandwiches komkommer

sandwiches kip kerrie

http://www.jumbosupermarkten.nl/Homepage/Handig/Tips-voor-thuis/Tips-detail/41363/Knutseltip-Paasknutselen-met-servetten

»

  1. Natalie schreef:

    Oh , ik denk dat ik langs kom en lekker aanschuif haha. Echt hele smakelijke recepten, heerlijk!!!

  2. Lianne schreef:

    Wij doen in ieder geval niet mee met versieringen in huis en de chocolade-eitjes, maar die tips voor een high tea zijn wel erg verleidelijk …
    Gezellige paasdagen!

  3. Zuster Klivia schreef:

    Pasen is hier gewoon een standaard/doorsnee (maar dan een dagje langer) weekend. Verder niks. Al die feesten die steeds uitbundiger moeten, blegh…

  4. KnutzEls schreef:

    Kom net uit ijskoud Berlijn, waar de paaseieren zelfs in het plantsoen hangen. Dat is ons te gek, net als al die malle eetfestijnen. Bij het ontbijt een lekker eitje, dat wel.
    Wij hebben ons twee dagen laten uitnodigen, dus ik hoef niet eens boodschappen te halen.
    Trouwens, ik las net een ander blog, ook al met een cake uit de wonderpan. Die ken ik nog van vroeger thuis. Leuk om dat weer eens te zien. En je recepten zijn zeker het proberen waard!

  5. Heleen schreef:

    Wauw, Neem je dat allemaal mee? Dat wordt lekker op de boot!!

  6. Ada schreef:

    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit …de perzikplaattaart ga ik zeker in mijn achterhoofd houden
    En al dat paasgedoe daar heb ik ook niks mee hoor ,maar ik lust wel graag een chocolade eitje …..maar overdaad schaad heb ik altijd geleerd van huis uit !

    Hele fijne paasdagen !

    Groetjes Ada

  7. isis45 schreef:

    Aan paasversieringen doen wij niet. 1e paasdag hebben wij een brunch bij ons thuis met zijn vieren en ’s avonds gaan we met z’n tweeën fonduen, gewoon omdat we er zin in hebben. Hiervoor hoeft het bij ons niet persé een feestdag te zijn hoor. We doen dit op gewone dagen ook.

  8. Julie Mestdagh schreef:

    Haha Dorothé, zo herkenbaar alweer. Geen paaskonijnen, eitjes of weet ik veel wat bij ons in huis. We doen lekker normaal, da’s meestal al gek genoeg. Geniet van het lekkers, jouw receptjes zien er super uit.

  9. kungslilja schreef:

    Leuk, al die bijzondere kook- en bakspullen!

  10. Affodil schreef:

    Van de weeromstuit ben ik gewoonlijk de laatste om de nog resterende paaseieren te kopen, is het nog amper de moeite om de versierselen bijeen te zoeken maar dat idee voor een high tea pik ik gretig in!

Geef een reactie

