2013-03-10 15.20.34_1

Vandaag liep ik met buurvrouw Pauline onze eerste lange duurloop (25 km) ter voorbereiding op de Marathon van Leiden.

Dat is weer eens andere koek dan dat racen op de tien kilometer. Ik hou toch meer van het rustige tempo met tijd om rond te kijken in plaats van supergeconcentreerd zo hard mogelijk rondrennen. We liepen langs de Rhoonse Grienden. Een tijdje geleden had ik al eens foto’s gemaakt onderweg van die geweldige stapels wilgentenen  Maar ik had nog niet eerder tijd om ze op mijn blog te zetten. De fotokwaliteit is niet super omdat ze van mijn mobieltje komen trouwens, maar het geeft de sfeer wel weer.

2013-03-10 15.16.40_1

2013-03-10 15.16.06_1

Het was vanochtend ook mistig dus het de omgeving deed ons denken aan een decor uit een misdaadfilm waar je ieder moment een lijk zou kunnen vinden.

2013-03-10 15.20.18_1

Het lopen ging best goed gezien de omstandigheden. Pauline liep nog nooit verder dan een halve marathon en zelf had ik buikpijn door een te vette maaltijd gisteren en stramme nog niet geheel herstelde benen van de wedstrijd van zondag. Liever had ik in het weekend deze duurloop gedaan, maar dat lukte agendatechnisch niet. Moe maar tevreden klokten we na 2 uur en 32 minuten af. Op naar de volgende duurloop.

 

»

  1. Tiny Raijmakers schreef:

    Een prima duurloop ook al is het niet in het weekend!

  2. isis45 schreef:

    Meid, je gaat harder dan ik hoor :-). Maar je bent toch lekker bezig zo? En die tijden, die komen wel.

  3. Ada schreef:

    Het is toch weer een hele prestatie en dat met dit koude ongezellige weer
    De marathon van Leiden gaat je vast goed af straks

  4. Julie Mestdagh schreef:

    Hoi Dorothé, mooie training heb je achter de rug. Ik kan ook zo ontzettend genieten van die langere, trage lopen, waarbij je tijd hebt om te babbelen, rond te kijken en foto’s te maken. En dan die zalige douche nadien…. Veel succes met de voorbereidingen voor Leiden!

Geef een reactie

