P1100993_1

De meivakantie is begonnen, eindelijk tijd om even bij te komen, want de laatste tijd werd ik behoorlijk opgeslokt door allerlei gezinsbeslommeringingen – niks ernstigs hoor, maar wel tijdrovend- zodat ik niet zo vaak een blog kon plaatsen als ik wilde. Afgelopen week had ik vast een voorproefje.

P1100959_1_1

Manlief en ik waren woensdag nl. 18 jaar getrouwd en daar besteden we dan natuurlijk wel even aandacht aan. Met de actie van Spoor Magazine bezochten we samen de SS ‘Rotterdam’ voor een rondleiding en een lunch. We mazzelden met het weer. Het woei stevig maar we konden toch lekker buiten zitten. De lunch was eenvoudig maar het bezichtigen van het schip was fantastisch. Mijn interesse in maritieme zaken is natuurlijk afkomstig omdat ik schippersdochter ben en vroeger secretaresse was bij respectievelijk een  rederij, een expertisebureau en de KVNR (brancheorganisatie zeescheepvaart). Manlief vindt nautische zaken van oorlam tot zeilen gelukkig ook heel interessant dus wij genoten.

P1100973_1 P1100974_1

Regelmatig zei ik tegen Arjen… ‘dit had pa moeten zien’. Ik bezit nl. nu nog 3 plakboeken vol ansichtkaarten van zeeschepen – zowel vracht als passagiers- die mijn vader zorgvuldig had verzameld. Zelf hebben mijn ouders ook regelmatig in Rotterdam geladen uit een zeeschip. Er zijn nauwelijks foto’s uit die tijd, maar deze met mijn moeder op de touwladder en de andere met het schip waarop ik ben geboren langszij een grote coaster, zijn me heel dierbaar.

P1100997_1 P1100999_1

Uiteraard namen we zelf ook foto’s:

P1100955_1    P1100976_1 P1100972_1 P1100971_1  P1100966_1 P1100988_1

P1100978_1 P1100977_1

P1100967_1 P1100982_1

Voor meer informatie over ss ‘Rotterdam’ moet je hier klikken … over de geschiedenis van het schip hier en de werf RDM klik hier. Een groot gedeelte van het schip is vrij toegankelijk. Alleen voor de eten slapen en de rondleidingen moet je betalen.

P1100991_1

Ten slotte nog deze tip: mocht je met kinderen op pad zijn dan ligt een stukje verder aan de Maashaven het Kaapschip waar ze heerlijk kunnen ravotten. Dit schip ligt hoog en droog en als gratis toegankelijk goedgekeurd speelobject…klik hier voor meer info.

P1100994_1

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Leuk! Bij mij staat ie ook nog steeds op mijn lijstje van te bezoeken dingen.

    Nog van harte met jullie jubileum! *smak*

  2. Tiny Raijmakers schreef:

    Nog van harte proficiat met jullie huwelijksverjaardag!

  3. KnutzEls schreef:

    Van harte met jullie huwelijksverjaardag. Als echte Rotterdamse moet ik tot mijn schaamte bekennen dat ik nog niet op de Rotterdam geweest ben. Staat nog wel op mijn “to do”-lijst.

  4. Ada schreef:

    Nog van harte gefeliciteerd!
    Wat is hij prachtig hé ….ik ben er al verschillende keren geweest maar het blijft mooi ook de hele omgeving en het uitzicht vanaf de SS blijft geweldig

  5. Lianne schreef:

    Fijn dat jullie zo genoten hebben! Het is beslist een aanrader.

  6. isis45 schreef:

    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, jullie hebben er een mooie dag van gemaakt.

  7. djaktief schreef:

    Bedankt allemaal, ik was helemaal verrast door jullie felicitaties.

    Groetjes,

    Dorothé

  8. Alynia schreef:

    Mooi zeg! En nog gefeliciteerd =D

Geef een reactie

