to blog or not to blog

Soms is het zo leven zo druk dat je er even niet aan toe komt. Soms zijn je onderwerpen eenzijdig. Soms heb je zoveel onderwerpen dat je niet weet wat je moet kiezen om over te bloggen. Soms……

Zowel april als de halve meimaand zijn alweer voorbij gevlogen. Ik schreef over trainingen en wedstrijden en over het afmaken van mijn meganaaiproject maar niet, of slechts zijdelings over tuinieren, skiën, Antwerpen, koken en bakken. Daarom in een vogelvlucht:

tuinieren

P1100883_1 P1100929_1

Al op 17 maart berichtte ik over tuinwerkzaamheden maar zoals iedereen mocht ervaren liet het bijbehorende lenteweer nog flink op zich wachten. Wel rooiden we de kersenboom die geen vrucht wilde dragen en zaaiden sla en kruiden op de vensterbank. Ook leefden we ons met de hogedrukspuit uit op het terras, maar het kostte toch drie dagen en veel natte viezigheid en heel veel voegzand vegen eer dit weer een beetje toonbaar was. Bovendien moesten we flink sjouwen met voegzand, tuinaarde en potgrond. Daarna begon het leukere werk: zoeken naar plantjes. We zijn goed geslaagd: artisjokken, drie soorten tomaten, rode kool, witte en rode krulsla, munt, paksoi, bosuitjes, courgettes, broccoli en koolrabi. De courgettes en tomaten staan inmiddels in de tuin, maar met de rest wilden we wachten tot na IJsheiligen. Die data zijn op de kalender wel voorbij maar als je buiten bent voelt dat nog niet zo dus misschien dat pas met Pinksteren alles de grond in gaat.

P1100933_1 P1110091_1

Het is nog niet eerder gebeurd dat ons bootje – een optimistje – eerder geschilderd was en het water in kon dan dat de tuin in orde was. En passent schilderde ik ook nog even de werktafel, waarmee ik ook nog diverse plannen heb.

 P1100939_1 P1100934_1

Ons bootje gaat in de verkoop trouwens omdat de kinderen er te groot voor worden. Mocht je interesse hebben laat het me weten. Je ziet dat hij keurig is onderhouden met zijn jaarlijkse schilderbeurt onder de waterlijn.

Skiën

P1110028_1 P1110043_1 P1110056_1

We zijn allemaal dol op de lange latten – ook al zijn die carvers van tegenwoordig veel korter- maar de boys wilden graag eens een snowboard uitproberen. In de meivakantie was daar eindelijk de tijd en gunstig geprijsde gelegenheid voor in De Uithof. Van een tot vijf vermaakten we ons in de sneeuw. De jongens hadden een uurtje les, waarna er twee switchten van board naar ski’s, maar Jelle had de smaak echt te pakken. Een en ander zal nog wel worden vervolgd. De foto’s zijn helaas van abominabele kwaliteit door de slechte lichtomstandigheden.

P1110027_1 P1110059_1

P1110039_1  P1110050_1

Antwerpen

2013-05-11 12.57.40_1 2013-05-11 12.19.08_1 2013-05-11 13.02.57_1 2013-05-11 13.37.38_1 2013-05-11 14.01.49_1 2013-05-11 13.53.49_1

Dat was beginnen met druilerig weer bij het Bierparadijs in Meer waar manlief het godenvocht in ruime hoeveelheden insloeg en daarna naar de P&R in Antwerpen Noord om Hollands te besparen op parkeerkosten natuurlijk. Daar bleek een enorme sportwinkel te zitten die Decathlon heet – in Nederland slechts 3 filialen – die even snel door ons werd gecheckt op handige spullen en mooie sportkleding en -schoeisel. We kochten er niet veel maar we gaan daar zeker nog eens terug omdat ze goed gesorteerd zijn. Na een flinke ruzie met de kaartautomaat van De Lijn  arriveerden we rond het middaguur op het station, dat nog altijd even mooi is en waar ze de lekkerste frietjes hebben. ‘We’ dat zijn trouwens slechts Arjen, Bouke en ikzelf omdat de rest op ZK oftewel zeeverkennerskamp oftewel zeilkamp was. Gesterkt door de lunch doolden we door Antwerpen en vergaapten ons in de Japans/Chinese supermarkt en aan allerlei bekende en onbekende etalages van gerenommeerde en nieuwe merken op de Meir en de Keiserlei met afwisselend her en der Mariabeelden op een hoekje en mooie gebouwen alom. Natuurlijk gingen we ook naar de Schelde (mijn favo), Café De Grootte Witte Arend (Arjen’s favo) en een pizzeria (Boukes favo) en reden tevreden over het tweede bezoek aan de zuiderburen van dit jaar weer huiswaarts.

2013-05-11 14.59.34_1

geredde kleding

P1110082_1

Bijna alle tijd die ik deze maanden achter de naaimachine doorbracht was gewijd aan het megaproject winterjas. Van wat restjes maakte ik nog deze bijpassende das. Verder ging ik met mijn machines op tournee en hielp mijn schoonmoeder met gordijnen en andere naaiklusjes. Ik heb nu geen rondslingerende jasjes meer want die hebben allemaal lusjes gekregen en ik heb wat broeken van de kinderen ingepikt, afgeknipt en omgezoomd tot korte broeken voor mezelf. Nee ik heb niet de kleinste maat hier in huis, maar het scheelt niet veel meer.

DSC00042_1 DSC00055_1 P1110024_1 P1110025_1

recycling

Een tafeltje – dat eigenlijk overal in de weg stond- transformeerde ik tot voetenbankje – tegenwoordig ook wel hocker genoemd – Een DIY (do it yourself) in foto’s lijkt me wel voldoende, maar als je vragen hebt stel ze gerust. Als je de foto’s te klein vindt dan moet je erop klikken en ze evt. met ctrl + verder vergroten.

 P1110002_1 P1110003_1 P1110004_1

P1110001_1 P1110023_1

koken en bakken

  P1110074_1 P1110083_1

De hoeveelheden voedsel die hier worden binnengesleept, bereid en verorberd zijn enorm met drie pubers en twee duursporters in huis. Deze maand werd er ook wel wat vaker ‘prefab’ gegeten omdat het anders allemaal niet bij te benen was, maar ik probeerde ook wat nieuwe recepten uit. Geen receptkaarten nog deze keer – want de tijd daarvoor ontbreekt -maar een rechtstreekse verwijzing naar Allerhande voor chocoladetaart en Britse pasteitjes. Van die pasteitjes maakte ik ook een gewone bladerdeegtaartvariant, dus niet klungelen en vouwen maar ritsratsklik alles in een ovenschaal. Het viel reuze in de smaak bij de jongens. Ik moet wel zeggen dat de chocoladetaart behoorlijk wat moeilijker was dan de themataarten die ik tot nu toe maakte. Een nieuwe uitdaging dus, want deze maand mag ik er nog eentje bakken.

P1110076_1

Zo ik ben weer een beetje bij met bloggen over alle activiteiten, maar er staat nog genoeg op het programma en de marathon van Leiden komt dichterbij. Tijd voor rust en focus of misschien nog een blogje tussendoor 😉

»

  1. Enneh…. hoe is het nou met de voorbereidingen voor Leiden, begint het al te kriebelen?

  2. Zuster Klivia schreef:

    Sta je nou in je rokje te tuinieren? 😉

    Decathlon is super. Wij gaan er altijd even naar toe als we in la France zijn, ze hebben daar echt mega grote winkels.

  3. Tiny schreef:

    Aardig bezig geweest zo te lezen!

  4. Nanda schreef:

    Haha, ik dacht gelijk hetzelfde als Kliefje!
    Wat een verhalen. Leuk om te lezen. Je bent een bezige bij. Ik ga je voortaan maar Maya noemen 😉
    Een blog als deze kun je ook ‘in stukken knippen’. Heb je over een paar dagen verspreid toch weer een paar blogjes…

    • djaktief schreef:

      Hi Nanda,

      Dat in stukken knippen heb ik overwogen, maar ik zat lekker te schrijven en het rolde er zo uit. Go with the flow, dat probeer ik bij heel veel activiteiten en dat voelt het beste. Verder blog ik meestal maar een of twee keer per week om mijn tijd achter de pc te beperken 😉

      groetjes,

      Dorothé

  5. isis45 schreef:

    Jij hebt je niet verveeld zeg. Een leuk blogje weer.

  6. veronique schreef:

    Weer met heel veelplezier je blog gelezen. Druk baasje en vol ideeen.

  7. Ada schreef:

    Leuke,gezellige en lekkere dingen heb je gedaan en gemaakt ik heb weer genoten van je verhalen en foto’s

  8. Affodil schreef:

    Aha, hier vlak in de buurt geweest, blijkbaar. 🙂

  9. Nicole schreef:

    Soms is het inderdaad bijna te druk om nog te bloggen…. Ik ben in de zomer ook tijd kwijt aan de tuin bijvoorbeeld.

Geef een reactie

