P1110550_1

Middelste verzon deze creatie met mijn sponsmannetjes van de laatste marathon, maar ook letterlijk maken mijn eigen mannetjes er een zootje van maken thuis, op school, in de agenda. Veel moeders zullen deze pre-vakantieperiode die zich kenmerkt door chaos en gebrek aan basisstructuur wel herkennen. Het lijkt ieder jaar wel eerder te beginnen ….

P1110549_1

Die toetsweken, schoolreisjes, sportdagen, uitjes, eindfeesten, kluisjes en tassen uitmesten, boeken inleveren/bestellen, afscheidscadeautjes en bedankbijeenkomsten… ieder jaar opnieuw een bezoeking want natuurlijk zijn er boeken kwijt, moeten kinderen opgehaald worden op de meest verschillende tijden en moet alles geregeld worden. Ja ze hebben een eigen verantwoordelijkheid maar voor mijn eigen gemoedsrust en portemonnee is het echt wenselijk om als coach de vinger aan de pols te houden om in te kunnen grijpen bij ontsporingen. Halverwege volgende week is dit allemaal voorbij en dan willen we graag op vakantie vertrekken. Die vraagt ook de nodige voorbereiding … waarheen, wanneer, wat gaat er mee en hoe laten we de boel een beetje ordelijk achter, zodat ik bij thuiskomst niet direct weer aan vakantie toe ben 😉 Ik chargeer een beetje maar het kost behoorlijk wat energie om het allemaal voor elkaar te krijgen. Ik blijf vooral overeind door mijn bijna dagelijkse sportuitlaatklep. Deze week trainde ik daarom 6 van de 7 dagen – niet lang of intensief – maar net genoeg om letterlijk en figuurlijk op de been te blijven.

P1110542_1 P1110544_1

En ik haalde mijn bestelde nieuwe loopschoenen op: Ascics Nimbus 15… net een paar dagen geleden nieuw gelanceerd. Twee blogs geleden vertelde ik al dit opnieuw de beste keuze voor mij is en beloofde nog wat foto’s. Ik heb dus echt maat 44 weer aangeschaft. Ze zijn er wel in damesmaten t/m 13 maar geen enkele winkel heeft ze in het assortiment. Ik wil ze toch echt even passen, want ieder jaar verandert er wel iets aan.

P1110548_1

Het enige probleem is dat mijn voorvoet wat smaller is waardoor de schoen minder glad  zit op de wreef. Ik moet ze wel zo strak aantrekken anders glij ik naar voren en dan krijg ik weer blauwe tenen of blaren net als bij de marathon van vorig jaar.

P1110545_1 P1110546_1

Nog een kleine tip: kijk naar de foto’s hierboven. Meestal zijn de schoenen geveterd tot het een na laatste gaatje. Trek de veter ook uit dat gaatje en steek de veter nu van binnen naar buiten door dat gaatje en weer terug door dat laatste gaatje. Zo ontstaat er een lus. Aan de andere kant doe je precies hetzelfde. Tenslotte haal je de veter van de andere kant door de lus aan de overkant en vice versa. Een beetje wriemelen om de boel mooi strak aan te trekken. Je zult merken dat je stabieler loopt als je je veters zo doet. Je zwikt minder snel en krijgt meer steun. Ik gebruik meestal een schoenlepel om de schoen aan te trekken. Dat beschermt de hielkap en je glijdt er gemakkelijk weer in. Probeer het maar eens uit.

 P1110543_1

Zo bijna vakantie dus….. ik blijf wel rennen hoor want er gaat gewoon een outfit met schoenen mee…. bloggen blijf ik ook in de vakantie maar iets minder frequent. Dus tot later zullen we maar zeggen…. enne fijne vakantie allemaal!

»

  1. Ada schreef:

    Als ik het allemaal zo lees ben je inderdaad aan vakantie toe ……heel veel plezier en waar je ook bent er is altijd wel een mooie route om die lekkere schoenen goed in te lopen .

    Fijne vakantie !

    Groetjes,
    Ada

  2. Leny van Meriënboer schreef:

    Mooie schoenen, zeg. Daarop loop je vanzelf !!
    Dat van die drukte vóór de vakantie herken ik. Het is net of je alleen al door de voorbereidingen aan vakantie toe bent. Geniet maar lekker van je vakantie, je hebt het verdiend.

    Groetjes, Leny

  3. Tiny Raijmakers schreef:

    Dat veteren met een lusje boven doe ik zeker meer dan 20 jaar. Het geeft vooral meer stabiliteit aan de achterkant. Toevallig zaterdag nog eens uitgelegd aan een groepje op de training.

    • djaktief schreef:

      Jij loopt al langer hard dan ik Tiny, maar ik doe het ook al lang. Ik heb het geleerd van medelopers van de Nijmeegse vierdaagse. Veel lopers kennen het trucje niet, dus vandaar dat ik er eens over blog.

  4. baasbraal schreef:

    Ja, ik herinner me het nu weer! Die tijd voor de grote vakantie was altijd een stressbende. Je beschrijft het heel goed, het komt weer helemaal boven. Ach ja, alles gaat voorbij. Maar naar die stress vlak voor de grote- en vlak voor de Kerstvakantie verlang ik beslist niet terug.

  5. Heleen schreef:

    Keep calm and carry on……gelukkig heb je ook nog een jarige volgende week. Ik zeg…. vakantie!!! Hou vol, hij komt er aan.

  6. Nanda schreef:

    Ik herken die chaos helemaal. Gelukkig is het nu achter de rug en de rust ff terug. Jij ook een fijne vakantie, meid!

  7. isis45 schreef:

    Ik mis dat gestress niet hoor. Als ik het lees, komt het allemaal weer terug. Maar binnenkort heb je lekker vakantie en dan kun je alles van je af lopen, hopelijk heb je daar goed weer bij.
    Alvast een fijne vakantie!

  8. Blij voor jou dat je je schoenen hebt zodat je door kan gaan met het ongeëvenaard presteren. Bijkomend voordeel: ze zijn niet roze!
    Heel fijne vakantie gewenst, tot lezens.

  9. Veel succes met de voorbereidingen en een hele fijne vakantie toegewenst

  10. Natalie schreef:

    Heerlijk nu even de druk zo van de ketel, lekker van genieten die vakantie! Volgens mij helemaal verdiend!!

Geef een reactie

