P1110075_1

Hier nog een blogje over koken dat ik al een tijdje geleden schreef maar dat ik nog niet eerder publiceerde – altijd handig in drukke tijden nietwaar-

De behoefte aan nieuwigheden is sinds medio april flink afgenomen omdat het leven steeds druk genoeg – of zelfs chaotisch – is, zodat ik weinig heb geëxperimenteerd in de keuken. Daar komt nog bij dat we steeds minder allemaal tegelijk als gezin eten. Manlief is meestal veel later thuis dan dat de magen van de pubers aan kunnen. Vaak wordt er vroeg in de middag al gevraagd ‘mam wat eten we vandaag?’ oftewel hoe lang duurt het nog eer we iets ‘over de ziel’ krijgen. Sinds oudste een baantje heeft in een van de lokale supermarkten eet hij ook vaak vroeger of later dan de rest. Dit vraagt ook weer om een andere voedselbereiding. Het moet nl. weer goed opgewarmd kunnen worden. Ovenschotels vind ik daar bij uitstek geschikt voor. Maar ook gerechten die koud prima smaken, zijn natuurlijk erg handig. Wie weet zien jullie er ook iets in. Ik zal te zijner tijd de kaartjes weer aan de recepten toevoegen.

zuurkoolschotel met gehakt

quiche Bolognese

aardappelgratin

Over dit recept schreef ik al eerder zoals je hier kunt lezen.

Britse pasteitjes

»

  1. KnutzEls schreef:

    Je Britse pastei ziet er uit zoals ze bij “Heel Holland Bakt” graag hebben. Mooi geschulpt randje en, indien nodig, met de hand te eten. Leuk recept!

  2. veronique schreef:

    jij kan ook wel meedoen aan Heel Holland bakt.
    Pasteitje ziet er echt lekker uit, jammie jammie, ga het ook eens proberen

  3. Nanda schreef:

    Krijg er honger van! Lekkere recepten hoor 🙂

  4. Jess schreef:

    Lekker! Ik ben dol op ovenschotels, vooral in de winter. Handig om ook op een ander moment te bereiden.

  5. missmaai schreef:

    Lekkere recepten, die Britse pasteitjes ga ik zeker eens een keer proberen!

Geef een reactie

