Dit blog is eerder door mij gepubliceerd op de blog over het oprichten van het naaicafé. Het naaicafé-blog maakt te zijner tijd plaats voor een website. Om de het bericht het niet verloren te laten gaan heb ik hier een kopie geplaats. Zo heb ik gelijk in de vakantieperiode wat extra blogberichten 😉 Aan het eind van de vakantie publiceer ik meer over het naaicafé DJ dat ik in september ga starten.

idee

“Overkomt het jullie ook…. lang achter de computer zitten…. surfen langs 100 nieuwe ideeën …. maar geen ervan uitvoeren?

IMG_1523_1 IMG_1524_1

“Natuurlijk is het heerlijk om even je zinnen te verzetten en lekker rond te kijken op het Word Wide Web, maar wat schiet je nou eigenlijk op met al die creatieve ideeën en wilde plannen als je er toch niet komt om stof te kopen, een schaar te pakken en te beginnen.

Deze week heb ik alle rondslingerende ideeën gebundeld en uitgezocht in een echte Wimmie-map. WIM staat voor Work In Mind. Zoals je ziet staat de map naast een heleboel andere soortgenoten, maar daarin zitten foto’s, patronen en beschrijvingen van alle creaties die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik ben dus aan de slag gegaan met mijn Wimmies en heb doorgezet om te voorkomen dat het UFO’s werden (UnFinished Objects). Alles in mijn witte mappen heb ik niet voor mijn naaiopleiding gemaakt. Die spullen zitten in de blauwe mappen en die staan niet eens allemaal in beeld. Maar omdat ik op les zat en anderen bezig zag werd ik aangestoken om naast het huiswerk nog allerlei dingen te maken. Ik denk dat je samen sneller tot actie overgaat.

Dat is ook mijn missie voor het starten met een naaicafé. Mensen bij elkaar brengen die hun naaiplannen willen uitvoeren. Mensen enthousiast maken om creatief te worden. Mensen daarbij helpen met mijn kennis en ervaring. Nee ik ben geen lerares en ik ga ook geen les geven, maar ik anderen wel laten zien hoe ik te werk ga en adviseren hoe je bepaalde dingen kunt aanpakken of uitvoeren.

pinterestlogo

Natuurlijk mag je lekker blijven surfen maar de voldoening van iets maken is veel groter dan alleen ideeën opdoen en plannen maken. Zelf heb ik ook veel ideeën verzameld op Pinterest. Als je het leuk vind moet je  hier eens op mijn prikborden kijken. Als je niet bekend bent met Pinterest en eerst meer over de achtergrond wilt weten dan moet je even hier klikken.  Nog leuker vind ik het als je er ook wat mee gaat doen. Alleen, met je buurvrouw, in een naaicafé of op les…. maakt niet uit. Hieronder plaats ik twee foto’s van een klein project dat ik onlangs naar een voorbeeld van Pinterest. Het is een oprolbare toilettas die ik binnenkort cadeau ga geven met wat kleine spulletjes erin.”

IMG_1522_1IMG_1521_1

Eén reactie »

  1. Heleen schreef:

    Hoe kun je nu bloggen op vakantie! Veel plezier en France en straks weer verder met t café!

Geef een reactie

