P1100851_1

Wie wat bewaart heeft wat. Dat geldt zowel voor blogs als oud brood.

In deze vakantieperiode wil ik wat minder tijd aan bloggen besteden en daarom komt er af en toe een blog met recepten. Deze heb ik al een tijd geleden gemaakt en vastgelegd op de kaartjes om toe te voegen aan ons gezinskookboek.

Maar die pan vol croutons zijn zo makkelijk te maken dat ze niet eens een kaartje krijgen. Ik bewaar gewoon alle broodkapjes in de vriezer tot ik een zak vol heb. Dan haal ik ze eruit om te ontdooien en laat ik ze nog een dagje drogen in de zak. Ik wrijf met een kwastje wat olijfolie erover en snij ze in vierkantjes. Die bak ik in een koekenpan. Tijdens het omscheppen kruid ik ze nog met peper, zout, herbes de Provence of Italiaanse kruiden al naar gelang ik zin heb. Ze smaken heerlijk bij een kopje soep of als tussendoortje als je snacktrek hebt.

Hier nog een paar recepten die ik uitprobeerde en die goedgekeurd werden door de Stoelingaclub. Vooral de rösti is erg populair.

spaghetti met spinazie en spekjes

rösti

pastaschotel chorizo

Geef een reactie

