P1110155_1

In huize Stoelinga wordt regelmatig gebakken. Middelste en jongste doen graag mee. De een heeft meer coaching nodig dat de ander, maar beiden vinden het heel gezellig om te doen. Uiteraard is het leeg likken van de beslagkom een van de grootste attracties.

P1110157_1P1110156_1

Dit recept is al heel regelmatig gemaakt, maar ik heb het nu ook eindelijk opgenomen in ons gezinskookboek: kruidkoekjes in grote uitvoering met letters volgens Hylke en daarnaast cakejes versierd met marsepein door Bouke.

P1110160_1 P1110451_1

kruidkoekjes

En voor de cakejes gebruikten we het recept van de basiscake maar dan met speculaaskruiden. Let op: je hebt dan maar de helft van de ingrediënten nodig voor 12 stuks!

Verder hier ook nog het recept dat ik gebruikte voor de taart voor de verjaardag van jongste en waar ik hier eerder over schreef:

chocoladetaart

Vervangen door een eenvoudiger recept mede omdat ik het ook verkeerd had opgeschreven:

chocoladetaart

En tenslotte publiceer ik eindelijk het receptkaartje bananenbrood waar ik lang geleden over schreef :

bananenbrood

Ik geloof dat ik nu weer aardig bij ben met de recepten. Ze zullen ook weer aan het tabblad recepten worden toegevoegd. Ooit ga ik dat nog eens anders indelen zodat alles nog makkelijker te vinden is, maar dat komt wel bij gelegenheid.

 

»

  1. Ada schreef:

    Dat ziet er allemaal weer heerlijk uit jullie zijn gezellig bezig geweest en kunnen nu lekker smullen !

  2. KnutzEls schreef:

    Samen bakken was hier ook altijd gezellig. Nu bakt oudste regelmatig bij hem thuis. Leuk toch?

  3. kungslilja schreef:

    Leuk om te lezen dat je kinderen graag mee bakken! Ik hoop dat mijn kinderen dat tzt ook gaan doen. 🙂

Geef een reactie

