Afbeelding

Afgelopen week keerden we terug na een heerlijke vakantie. Er waren wat blogs voorgeprogrammeerd tijdens mijn afwezigheid om toch wat leesvoer te geven voor alle trouwe volgers.  Nu is de vakantiewas weer klaar, de meeste zooi is opgeruimd en bijgewerkt, dus ik mag ik weer achter de computer voor andere dingen.

IMG_1876_1

Als je je tassen uitpakt dan kom je behalve de vuile was ook al je souvenirs tegen. Ik maakte  eens wat foto’s van mijn aanwinsten:

IMG_1882_1 IMG_1883_1

IMG_1885_1

Nieuwe trailschoenen van Ascics en twee loopshorts van Nike schafte ik aan op de een na laatste dag van de vakantie. We kwamen voortdurend grote Decathlon- en Intersportwinkels tegen, maar hadden steeds geen gelegenheid ze te bezoeken. Dus ik sloeg gelijk mijn slag bij Forumsport  in San Sebastian toen ik de kans kreeg. Ik rende overigens maar vijf keer deze vakantie, maar daarover schrijf ik nog een apart blogje.

IMG_1887_1 IMG_1888_1

In de diverse megawinkels van E. Leclerc kocht ik behalve ingrediënten voor onze kampeermaaltijden en BBQ’s deze herbruikbare cijfers om op verjaardagstaarten te gebruiken. Verder vond ik er een speciale trechter voor vullen van potten voor het maken van jam. Uit mijn oude blogs hier en hier kun je zien dat dat wel van pas komt in mijn huishouden.

IMG_1897_1

Uit de Spaanse supermarkt met de dubieuze naam Eroski namen we naast de dagelijkse boodschappen ook de ingrediënten mee voor een complete (tapas)maaltijd inclusief dessert en als voorafje een een fles pastis uit Frankrijk. De supermarkten in Spanje waren veel kleinschaliger als in Frankrijk. Alleen in San Sebastian vonden we in dergelijke megastore. De Spanjaarden spraken net zo weinig Engels als ik Spaans, dus af en toe was het nogal zoeken voor je een maaltijd bij elkaar had.

IMG_1906_1 IMG_1903_1
IMG_1908_1 IMG_1905_1

Zowel in Frankrijk als Spanje ben ik bezweken voor wat kledingaankopen. Vooral de stof van de groene jurk vind ik geweldig. Ik hoop dat ik binnenkort een feestje mag noteren in de agenda.

IMG_1881_1 IMG_1894_1
IMG_1893_1 IMG_1891_1

En dan wil je je ook lekker verzorgen natuurlijk. Ik kocht bij de parfumerieketen Sephora drie soorten douchgel met geweldige geuren: chocolade, caramel en mango. Na het kampeerleven is er immers niets heerlijker dan bijkomen in je eigen badkamer. Verder heb ik het aantal accessoires flink uitgebreid met 3 paar oorbellen, een armband en een ketting met een schuifknoop. Ik kocht ze bij jeugdige maaksters en een oude man die op de camping hun handeltje aan de vrouw brachten. Alles bij elkaar was ik er nog geen € 10,– voor kwijt. Met dat metaaldraad ga ik zelf in een creatieve bui ook nog eens experimenteren.

IMG_1898_1

Natuurlijk mogen de schelpen ook niet ontbreken. Deze vond ik in het  bassin van Arcachon waar ik met manlief  met eb dwaalde over de drooggevallen platen met oesters, terwijl de kinderen zich vermaakten – lees: lang moesten wachten in de rijen voor de glijbanen – in Aqualand. Ieder jaar neem ik wel iets van stenen of schelpen mee. Uiteraard gooi ik het meeste ruim voor de kerst weg, maar de geur van de schelpen brengt me toch even de herinnering terug.

En jullie? Wat nemen jullie mee aan souvenirs?

»

  1. Heleen schreef:

    Lekker om weer thuis te zijn….. hoewel, als ik de wasstapel zie….. (ben ik blij dat ik al een week thuis ben! Zo te lezen is de auto voller terug gekomen dan hen gegaan, maar heb je tenminste wel leuke dingen gescoord. In het kader van het consuminderen, hebben wij de limonchello in Italie opgedronken en geen souvenirs meegenomen! Succes met de was!

  2. Ada schreef:

    Je hebt weer een heerlijke vakantie gehad zo te lezen ,en met vakantie’s is het zo…… je hebt voorpret maar ook napret (de was) ☺…..
    En leuk dat je altijd iets meeneemt wij eigenlijk nooit alleen de leuke aankopen wat meestal iets van kleding of stofjes of schoenen/slippers is en natuurlijk de massa foto’s die ook als napret worden uitgezocht ……
    Maar jij hebt er ook wel weer een paar handige dingen voor in de keuken bij.
    Fijn weekend !

  3. Jacqueline schreef:

    Een mooie vakantie lees ik… daar kun je wel weer een jaartje op teren.

  4. isis45 schreef:

    Wij nemen eigenlijk nooit souvenirs mee. De foto’s zijn napret genoeg.

  5. Affodil schreef:

    Onze souvenirs zijn heel vaak (strand)vondsten. We hebben in de ca. 20 jaar dat we de Wadden aandoen al een prachtige collectie schelpen, vogelkoppen en zeezoogdierenwervels en -onderkaken bijeen gezocht. Ook plantendelen (vb. stukken afgevallen boomschors en dennenappels) behoren tot de collecties en geloof het of niet: van elk stukje weten we waar het vandaan komt, op de kilometerpaal na. Van Corsica hebben we 2 kleine schildpadskeletjes, een zeeëgeltje en een gedroogd zeepaardje en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarnaast zijn er de onvermijdelijke (kook)boeken (met plaatselijke recepten) en soms eens een aquarel of ceramiek. En natuurlijk onze foto’s en video’s.

Geef een reactie

