logo naaicafe dj klosje-en-koffie-naaicafc3a9-jpeg1

Al een tijdje ben ik terug van vakantie maar er zijn nog maar weinig blogs verschenen behalve over klusjes en dingen die al langer geleden gebeurd zijn. Ondertussen was ik druk met één grote klus, nl. het voorbereiden van de opening van mijn Naaicafé DJ op woensdagavond 4 september a.s

Er komt toch heel wat bij kijken….

Voor de vakantie hield ik een try out om de opstelling van machines etc. uit te proberen en om te testen of ik het wel leuk vond en aankon om. Het ging allemaal heel leuk maar er kwamen wel een aantal verbeterpunten uit natuurlijk. Verder verdiepte ik me in de zakelijke kant en belde en surfte rond met/bij Kamer van Koophandel, Belastingdienst, naaiopleidingen, huis aan huis bladen, copy shops enz.

Het begon allemaal wat concreter te worden nadat ik samen met zoonlief Bouke het logo ontworpen en getekend had. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen omdat dat nou eenmaal bij me hoort, maar ook uit kostenoogpunt.

logo naaicafe dj klosje-en-koffie-naaicafc3a9-jpeg1

Wat het meeste werk kostte was het opzetten van een nieuwe website, die ik hier dus met enige trots presenteer: Naaicafé DJ.

knipsel website naaicafé

Verder maakte ik visitekaartjes, een folder en een heus persbericht om Naaicafé DJ te presenteren.

P1120050_1

Uiteraard is er ook een Twitteraccount Naaicafé DJ en een Facebookpagina  Naaicafé DJ. Daar staat nu nog niet zoveel op maar als het eenmaal loopt zal dat zijn dat toch de communicatiemiddelen waarmee ik mijn klanten hoop te bereiken.

Knipsel facebookpagina naaicafé

Knipsel twitteraccount naaicafé

Ik moet zeggen dat ik het reuze spannend vind allemaal. Ik wil natuurlijk goed voor de dag komen en ik hoop dat het gaat lopen. Ik geef mezelf een jaar de tijd om uit te vinden of ik hier een succes van kan maken. Ik kies voor een laagdrempelige presentatie. Ik denk niet dat de mensen die ik wil bereiken zitten te wachten op een gelikte professionele aanpak. Ik denk dat het vooral vrouwen zullen zijn die juist eens willen uitproberen of zij ook iets kunnen met de naaimachine. Mensen die denken aan het voordeel voor hun portemonnee in deze tijden waarin vrijwel alle inkomens achteruit gaan. Jongeren hoop ik ook te bereiken omdat ik denk dat zij het meest open staan voor het recyclen van kleding en het pimpen van hun gewone kledingstukken tot hun eigen modecreaties. Mannen zijn overigens ook van harte welkom!

P1120053_1

Als het goed is komen er deze week berichtjes in de lokale kranten: De Weekkrant/Het Zuiden, De Schakel en Botlek Dichtbij. Ik kan alle promotie gebruiken en de beste reclame is van mond tot mond, dus als jullie me willen helpen door mensen te wijzen op mijn website ……. mijn Facebookpagina te delen ….. of mijn Twitterberichten te retweeten….. alvast heel hartelijk bedankt. Op dit blog blijf ik gewoon schrijven over mijn activiteiten achter de naaimachine. Op Twitter en Facebook komen naast actuele zaken ook de foto’s creaties van gasten van het naaicafé worden als ze dat willen.

P1120051_1

Verder ga ik gewoon beginnen volgende week woensdagavond 4 september om 19.00 uur, net zoals ik ooit gewoon begonnen ben met hardlopen en trainen voor de marathon. Deze spreuk van Ghandi heeft me daarbij altijd geïnspireerd: ‘als je waagt dan groeit je moed, als je aarzelt groeit je vrees’.

Bedankt voor allen die mij hielpen o.a. met het nalezen van de website, alle tips en adviezen die ik kreeg en het klankbord dat jullie waren bij de totstandkoming van Naaicafe DJ.

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Ik ga eea delen! Leuk. Ziet er prima uit allemaal. Steek maar een veer in je -eh-…. 😉

  2. Ada schreef:

    Hoi,
    Ik heb alles gelezen en gedeeld,leuk logo heb je gemaakt !
    En ik wens je heel veel succes met je nieuwe “baan”

  3. Heleen schreef:

    Ziet er allemaal top uit! Heel veel succes en plezier en ik wens je een goede en gezellige opkomst!!

  4. Nanda schreef:

    Wat ziet het er leuk uit! Ik vind het logo geweldig verzonnen. Ik heb je al geliked op fb en volg je op twitter. Heel veel succes, Dorothé!

  5. Saskia schreef:

    Heel veel succes en plezier met al je plannen!
    Aan de voorbereidingen zal het niet liggen, het ziet er goed uit.

    Saskia

  6. isis45 schreef:

    Het ziet er allemaal goed uit, het logo vind ik geweldig. Ik wens je veel succes met je naaicafé en ik hoop dat het goed gaat lopen.

  7. Lou-ter-Lou schreef:

    Echt geweldig!! Heb je super gedaan, ziet er top uit!! de FB-pagina heb ik nu ook geliked 🙂 Ik hoop heel hard dat het met de tijd heel goed gaat lopen!!!

Geef een reactie

