fb bericht naaicafé

‘En…?’Dat is de meest gestelde vraag van deze week sinds de opening van Naaicafé DJ op woensdag. 

Fijn dat iedereen zo meeleeft, maar toch ook lastig soms. Vooral als het nog niet direct zo verloopt als gewenst. Met rennen is het eenvoudig. Als ik normaliter een keer een ‘anders’ verlopende wedstrijd heb dan vind ik het geen punt om daarover uit te weiden. Het boeit mij dan niet zo wat anderen daarover denken. Het beeld dat mensen zich van mij vormen is twee wedstrijden verder wel weer veranderd. Maar berichtgeving over je eigen zaak is beeldvormend voor je (toekomstige) klanten.  Daarom moet je goed oppassen wat je daarover schrijft. Bovendien kun je op basis van één avond nog geen conclusies trekken, maar mensen doen dat wel. De bezoekers van de website van mijn naaicafé hebben de mogelijkheid om door te klikken naar dit blog. Ik heb daarom besloten om pas een maand na de opening verslag uit te brengen. Uiteraard zet ik wel andere berichten op de Facebookpagina van Naaicafé DJ en tweet ik erover. Je kunt dat  hier en hier bekijken als je wilt.

Een mooi verhaaltje tot besluit …. uit ‘Dertig en nu ” van Kasey Edwards:

“Een meisje zag hoe een vlinder uit zijn cocon probeerde te breken. Ze zag de vlinder worstelen  tegen zijn zijden omhulsel. Hij leek vorderingen te boeken door een deel van zijn vleugel uit de cocon te wurmen, maar toen schoot die weer terug naar binnen. Het meisje wilde de vlinder helpen, dus pakte ze een schaar en knipte de cocon open. De vlinder tuimelde eruit en landde op de grond. En daar bleef hij liggen. Hij probeerde zijn vleugels uit te spreiden, maar dat lukte niet. Hij lag op de grond, bleef daar liggen en ging dood.

Vlinders moeten enorm hun best doen om uit de cocon te komen en dat duurt even. Maar ze moeten ook tegen het omhulsel van zijde vechten om zo te leren hoe ze hun vleugels moeten gebruiken. Zonder die strijd, hun eigen hoogstpersoonlijke strijd in hun eigen tijd, zullen ze nooit kunnen vliegen.”

»

  1. kungslilja schreef:

    Wat een mooi en passend verhaal!

  2. Nanda schreef:

    Wat een mooi verhaal over die vlinder. Ik ben zelf ook een nieuw ‘project’ aan het starten en ik ervaar het net zoals die vlinder. Alles op z’n tijd.

  3. djaktief schreef:

    De reacite van Repel via Twitter wilde ik jullie niet onthouden: “En wat een mooie metafoor, ook “trying to trust these wings” (uit liedje dat ik mooi vind)”

    Het liedje staat op You Tube http://www.youtube.com/watch?v=sXeP32AxgvA en de tekst op http://songteksten.nl/songteksten/137632/learning-to-fall.htm

    Bedankt allemaal!

    groetjes,

    Dorothé

Geef een reactie

