P1110151_1

Na die droge zomer komt de regen nu met bakken uit de lucht.  Tijd om even terug te kijken.

Dit bracht de moestuin ons dit jaar. Het zijn foto’s die ik in de loop der tijd heb genomen. Al met al toch wel een aardige oogst. Geen tijd gehad om uitgebreid te beschrijven maar sommige groenten zijn zo mooi dat ik ze echt even wil laten zien in mijn blog.

P1110557_1

Broccoli… maar een paar struikjes….

 P1110485_1

Lollo bianco en rosso en paksoi in onze zelfgemaakte kas…

P1110489_1 P1110486_1 P1110487_1 P1110490_1

Paksoi… heerlijk maar bij de kinderen niet erg geliefd…

P1110562_1

Frambozen, aalbessen, aardbeien… meer dan vorig jaar door beter snoeiwerk, maar altijd minder dan we op kunnen….

P1110564_1Kersen juist omgekeerd …. zie vooral het blog over jam maken…. mmmmmm…

P1120009_1 P1120010_1

Prachtige bloemen …. maar kleine courgettes….

P1120007_1 P1120008_1

Vleestomaten, cherrytomaten, kers/pruimtomaten… alle soorten volop en dat duurt nog wel een maandje voort …..

P1120013_1

Een echte artisjok… fantastisch om te zien… bijna zonde om op te eten ….

P1120015_1

De kleine uitjes vallen niet zo op achteraan… maar heel makkelijk om altijd in huis
(tuin dus) te hebben ipv een bosje dat ligt te verleppen in de koelkast.

2013-09-11 09.34.17_1 2013-09-11 09.34.27_1

Kruiden bij de voordeur dag ging super…. even knippen en hup in de soep, pasta etc.
De munt voor de thee heb ik nog niet veel gebruikt…. goed voor de theeliefhebbers in het Naaicafé DJ

2013-09-11 09.36.16_1 P1120016_1

Druiven en vijgen moeten nog flink kleuren voor ze geoogst kunnen worden.
Collegablogger Affodil gaat nog schrijven over wijn maken, dus wie weet…

Heerlijk om nog even naar de foto’s te kunnen kijken als het zo giet van de regen als afgelopen maandag en dinsdag. Manlief en ik hebben nog veel plannen met de tuin. De tijd ervoor vrij maken om ze uit te voeren dat is de kunst. We hebben wel een begin  gemaakt zoals je hier en  hier kunt zien, maar er moet nog veel gebeuren. Misschien dat ik voor de grootste veranderingen en het zware werk hulp moet inschakelen van een echte tuinman, maar misschien is het ook een goede alternatieve training ;-).

»

  1. Zuster Klivia schreef:

    Zalig allemaal!

    Lijkt me ook zo leuk weer eens een tuintje te hebben 🙂

  2. Ada schreef:

    Het ziet er allemaal heel mooi fris uit….leuk hoor !

  3. Nanda schreef:

    Wat veel! Leuk 🙂

  4. Wat een mooie foto’s zeg, krijg je zin van om in de aarde te wroeten 🙂 Je hebt vast een mooie grote tuin, of heb je echt een “landje”? Goede workout ook! 🙂

  5. kungslilja schreef:

    Dat ziet er heerlijk uit! Met frambozen, bessen en aardbeien hebben wij hetzelfde ‘probleem.’ 🙂

  6. Feikje schreef:

    Ja, ik ken dat gevoel altijd meer plannen dan tijd. Werken in de tuin is een goede training, maar een tuinman voor het grote werk lijkt mij geweldig!

  7. Affodil schreef:

    Voorlopig verloopt de gisting goed. Maar het recept zal nog ietsje op zich laten wachten, want eerst moet er nog veel gebeuren vóór we het resultaat kunnen keuren.
    Prachtige foto’s en mooie oogst overigens. Je krijgt zó zin om er wat mee te doen.

  8. Lou-ter-Lou schreef:

    Ohhh wat mooi!!! Heerlijk. Ik moestuinier ook wat af, maar broccoli is mij echt nog noooooit gelukt. Bloemkool ook niet. Artisjok ook geprobeerd, lukte ook niet. Maar goed, ik barst dan nu wel in de komkommers en de tomaten, de pruimen en de bramen en ga zo maar door. Ik concentreer me maar op dat wat wel wil 🙂 Heerlijk hè, die eigen-tuin-productie. Ik kan er in ieder geval enorm van genieten!!

Geef een reactie

