P1120065_1

Na de vakantie was ik op weg naar de garage in Rhoon en toen kwam ik langs een kant van Barendrecht/Carnisselande waar ik normaal nooit kom. Tijd voor inspectie …

P1120062_1

2013-08-28 08.13.03_1

Eerst fietste ik er eens langs met manlief want die heeft een veel beter richtingsgevoel. Ik ben kampioen ‘de weg kwijtraken’. Later liep ik het trainingsrondje zelf én met mijn trainingsmaatje uit de straat Pauline én ook nog een paar variaties erop. Blijkbaar zitten we met onze wijk tegen een nieuw recreatiegebied aan dat De Rhoonse Weide heet . Als je dus op die link klikt dan zie je wat ze daar allemaal van plan zijn.  Er schijnen zelfs Schotse Hooglanders te gaan komen. Dit recreatiegebied maakt deel uit van het plan dat ‘de blauwe verbinding’  heet en dat staat voor een groot project waardoor een bevaarbare verbinding van 13 km ontstaat tussen Rotterdam Oldegaarde en de Maas. Het is een project van 10 jaar dat in 2011 gestart is, dus het duurt nog wel even voor het klaar is.

P1120064_1 P1120063_1

Maar ondertussen genieten wij volop  van het groen.  Kijk maar op het onderstaande bord en het kaartje waar je dit moois kunt aantreffen. Je hoeft er uiteraard niet te rennen, maar wandelen of fietsen kan ook  😉

2013-08-28 08.16.16_1

rhoonse weide kaartje

Verder had ik al regelmatig op mijn reguliere trainingsrondje over de geluidswal in Carnisselande een kunstwerk zien groeien. Vorige week was het klaar en natuurlijk kon ik het niet laten om erin te klimmen en eroverheen te rennen.

vrijenburg kunst kaartje

Kijk op het kaartje voor de locatie (daar waar het minirondje staat) Het heeft wat weg van Escher, maar helaas kun je niet doorrennen zoals je ziet op onderstaande foto-impressie.

2013-09-08 15.10.12_1

 2013-09-08 15.09.37_1 2013-09-08 15.12.39_1 2013-09-08 15.07.36_1 2013-09-08 15.11.22_1 2013-09-08 15.12.53_1

Tenslotte liep ik afgelopen zondag een rondje met twee zwagers in Leersum in het bos. Het is echt heel leuk om familieleden te hebben die ook rennen. Remko is in training voor zijn eerste marathon in New York. Ik schreef al over zijn plannen ivm de sponsering in dit blog. Hij kan nog altijd sponsors gebruiken natuurlijk. Gabbisa doet zijn Ethiopische afkomst eer aan want hij rent al zijn leven lang, maar niet in wedstrijdverband. Ik kon ze gelukkig aardig bijhouden, maar ze zullen zich waarschijnlijk wel beleefd ingehouden hebben.

2013-09-15 11.05.04_1 leersum kaartje

Zo dit was een kleine greep uit de trainingen van afgelopen tijd. Komende zondag ga ik naar Den Haag voor een halve marathon, maar als ik daar nu nog over ga schrijven dan wordt deze blog veel te lang.  Frequenter bloggen lukt niet ivm alle andere activiteiten maar ook omdat de computers hier in huis weer frequent in gebruik zijn bij de boys ivm huiswerk en games natuurlijk 😉

vredesmarathon

»

  1. ruud schreef:

    Leuk blogje weer, je bent lekker bezig en het is altijd leuk weer nieuwe routes te ontdekken en in onbekende omgeving te rennen; Leersum ook mooi op de Utr. Heuveltje; niet helemaal onbekend voor mij.
    Succes zondag in Den Haag!

  2. Nanda schreef:

    Succes en veel plezier zondag!

  3. Ada schreef:

    Mooi gebied daar en mooie foto’s heb je er van gemaakt
    Veel succes zondag !

  4. Zuster Klivia schreef:

    Mooi zeg daar! Ken het ook niet, dat stuk.Succes in Den Haag!

  5. Dat zijn inderdaad prachtige plaatjes. Wat een geluk dat er zo’n recreatiegebied zo vlakbij je huis komt en er al gedeeltelijk is. Het kunstwerk…mmmm dat weet ik nog niet, lijkt nu nog een beetje op een eletubbielandschap 🙂 Kan er straks nog wat mee gedaan worden? Heel veel succes in Denhaag!

  6. isis45 schreef:

    Leuke impressie weer. Altijd fijn om een recreatie gebied in je omgeving te hebben in plaats van alleen maar nieuwe woonwijken. Ik wens je zaterdag veel succes met je halve marathon in Den Haag.

  7. baasbraal schreef:

    Prachtig natuurgebied wordt dat zeg! Ik ken die buurt wel. Heb je het boek van Jan Brokken weleens gelezen,De Vergelding? Dat speelt daar, precies waar nu het recreatiegebied is ontstaan. Een gedeelte ligt ook onder de A15 begraven, maar niet alles. Ik heb de aanleg van de A15 van nabij meegemaakt als tiener. Ik woonde op het Zevenbergsedijkje. Indrukwekkend wat jij allemaal aan trainen doet, ik moet ook weer beginnen met bewegen….ik stel het steeds uit.

  8. djaktief schreef:

    Bedankt allemaal voor de complimenten en alle succeswensen voor zondag… dat kan ik gebruiken hoor. De basistraining is goed, maar ik ben nog niet in topvorm.

    Dat boek wat je noemde Janneke ga ik eens opzoeken. En toi toi Janneke… de eerste stap van de training is altijd moeilijk.

    Groetjes,

    Dorothé

  9. Lou-ter-Lou schreef:

    mooie foto’s zeg!!!

Geef een reactie

