2013-09-28 14.46.07_1

Vandaag liep ik alweer een wedstrijdje – gewoon als training, want de HM-wedstrijd van vorige week zit nog in mijn benen – maar een evenement in je eigen wijk… daar wil je toch bij zijn!

Ruim voor de afgesproken tijd meldde  Monique zich bij mij. Ik ken haar van de trainingslopen bij CAV Energie voor ons marathondebuut in 2010. Af en toe zag ik haar wel bij wedstrijden maar behalve een paar telefoontjes was er nooit kans om echt bij te kletsen. Zij deed nog een marathon en een Roparun en ik twee marathons. Verder hebben we kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd dus stof genoeg om te praten en als renners combineren we dat graag met een training.

Vandaag dus samen naar de Greensrun die werd georganiseerd ter gelegenheid van de Greensparade, deze startte op de geluidswal waar ik vaak loop en waar ik al eerder over schreef hier en hier. Toen we aankwamen was het al gezellig druk met allerlei stands, muziek en klim- en springmogelijkheden voor kids. Omdat het nogal fris waaide hadden Monique en ik ons gehuld in een vuilniszak om een beetje warm te blijven op de fiets. We werden aangesproken door de kaasboer wat onze speciale uitdossing moest voorstellen. Die man wist blijkbaar niet dat vele lopers zich zo tegen de kou en de regen bij de start beschermen. Hij offreerde ons nog een blokje kaas maar dat sloegen we wijselijk af tot na de wedstrijd. De kaasboer beloofde er een fles port bij open te maken 😉

Ik zag heel veel bekenden uit de wijk en van CAV Energie, die ook assistentie verleende aan de wedstrijd en liet nog gauw een foto maken van Monique en mij, maar dat liep niet helemaal goed af. Mijn ogen zitten dicht en later bleek dat ik de € 10,– die ik bij mijn mobieltje had gestopt verloren was.

2013-09-28 10.06.19_1

Na het aanmoedigen van de 5 jeugdige deelnemers die 1 km liepen mochten wij gezamenlijk met de 5 km lopers van start. Het was een leuk rondje langs de saaie ringweg tegen de wind in en terug over de Voordijk langs alle kapitale huizen en boerderijen. Er was zelfs een heuse drankpost bij café Het Schaapje in Smitshoek, maar daarvan hebben we geen gebruik gemaakt. Door de koude wind hadden we nl. allebei wat last van de waterleiding zullen we maar zeggen. Aan het eind van de eerste ronde moesten we via de steile klim de geluidswal weer op. Daar heb ik toch maar een sprintje getrokken naar de toiletwagen terwijl Monique rustig doorliep. Het kostte wel wat moeite haar weer in te halen, maar het lukte. We bleven ruim 10 km/u lopen deze ronde en finishten tenslotte volgens mijn Garmin 10,24 km in 0:58:56 oftewel 5:45 km oftewel 10,4 km/u. De meeste lopers waren al binnen en de speaker was al weg, maar medelopers wezen ons de weg naar het water waar we nu toch wel behoefte aan hadden.

2013-09-28 11.26.42_1

We leverden onze startnummers in en gingen gewapend met ons flesje, herdenkingsvaantje en armbandje op weg naar die  Barendechtse  kaasboer De Weypoort  (die van bij de start) en proefden zijn kaas met mosterd en een vingerhoedje port. Ik wilde een fles kopen, maar toen bleek ik helaas mijn geld verloren te zijn. Het tientje dat ik van Monique leende was niet genoeg, maar ik kreeg de fles toch meer voor dat bedrag, met de mededeling dat ik het bij gelegenheid maar eens in de winkel kon brengen. Dat kan alleen maar in een dorp denk ik en nog tevredener fietsten we na afloop naar huis voor de welverdiende koffie en douche etc.

Helaas had ik daar de pech dat mijn Garmin 310 absoluut niet meer wilde doen wat hij moest doen… nl. de gegevens opladen naar de computer. Ik heb al van alles geprobeerd maar niets helpt. Het is geen ramp, maar wel heel vervelend voor een loper zoals ik die altijd alles registreert. Het is gewoon heel raar als een apparaat dat altijd doet wat hij moet doen, ineens staakt terwijl er niets is veranderd aan de instellingen. Ik hoop dat er een medeloper is die me verder kan helpen. Ik heb al naar de helpdesk van Garmin gemaild, maar de klantenservice is natuurlijk in het weekend gesloten. Tips zijn van harte welkom bij dit probleem (gegevens worden niet overgedragen omdat Garmin ant het toestel niet herkent).  Het kostte me heel veel tijd om de FAQ’s door te nemen (zonder resultaat) op deze vrije zaterdagmiddag, die ik graag anders had besteed, maar de ochtend was in ieder geval uit de kunst!  Complimenten dus ook voor de organisatie van deze eerste Greensrun en de vrijwilligers. Volgend jaar weer! Je kunt ze hier liken op hu Facebookpagina en dan ben je gelijk op de hoogte van het laatste nieuws.

»

  1. Tiny schreef:

    Running Ronald heeft een aantal filmpjes over allerlei Garmis op Youtube staan. Mss. word je daar wijzer van.

  2. baasbraal schreef:

    Leuk! Ik ken het daar natuurlijk allemaal. Ik heb wat gekeken naar die prachtige huizen op de Voordijk en de gebroken Meeldijk. Die kaasboer ken ik ook, kwam vroeger vaak op de Middenban in Barendrecht. Mijn moeder woonde op het 7bergsedijkje en als ik dan naar huis, naar P’hoek ging, kocht ik daar wel eens kaas en vis bij de visboer….. Trouwens twee van mijn kinderen hebben op de Schaepmannschool gezeten. Dan ging ik daar ook wel boodschappen doen als ik ze had weggebracht, vriendjes woonden op de Voordijk en ik heb ook wel eens een kind behandeld tegenover die kerk….

  3. veronique schreef:

    een tip voor je geld: stop het in je bh.
    En Dorothé was de port lekker???

Geef een reactie

