scannen0006

Begin september ben ik gestart met mijn Naaicafé DJ dus nu wordt het hoog tijd dat ik daar weer eens over schrijf want het is al weer bijna vakantie ;-). Jullie zijn vast benieuwd of het een succes is….

Maar wat is succes eigenlijk? Als je daar op googelt dan krijg je in 14 seconden 10.100.000 hits maar daar kon ik me niet zo in vinden. Ik  sprak over succes en plannen uitvoeren met Anne die vorige week bij mij logeerde tijdens haar zwerfavalreis door Nederland. We waren het erover eens dat het heel persoonlijk en afhankelijk is van degene die de criteria bepaald. Als je dat uit handen geeft dan laat je anderen bepalen of iets een succes is. Zijn er wel objectieve criteria, of heeft het allemaal met verwachtingen te maken…. en wie mag welke verwachtingen hebben of beoordelen …..

13.42.25 speldenkussen_1

Om een lang verhaal kort te maken. Ik had verwacht dat er meer mensen zouden komen dan ik tot nu heb gezien.  Vrijwel iedereen die ik over mijn plannen voor een naaicafé vertelde was positief. Het leek ze leuk, iets van deze tijd, groen, duurzaam etc. en ze hadden er ook allemaal ideeën over, dingen die ze wilden maken en tips voor mij. In zijn/haar hoofd wilde iedereen wel weer eens creatief aan de slag met naald en draad. Maar in de praktijk kwamen ze niet op de openingstijden naar mijn naaicafé. Uiteraard heb ik de nodige aandacht aan publiciteit gegeven door het verspreiden van flyers, folders, krantenberichten, advertentie op Marktplaats, kaartjes, posters op de juiste en toegestane plaatsen en via Twitter en Facebook en dat blijf ik ook doen.

P1120145_1

Afgelopen woensdag was het gezellig druk op het naaicafé. Het was een speciale editie ter gelegenheid van mijn verjaardag. Ik had heerlijke taarten en muffins gebakken zoals je op bovenstaande foto ziet. De onderste, een kwarkbol, kwam uit de laatste Allerhande. Klik hier voor het recept en de ander staan al op mijn receptenpagina hier en hier. Natuurlijk was ik wel zo eigenwijs om de vorm of de ingrediënten weer een beetje aan te passen om origineel te blijven. Ik gebruikte de kersenjam uit eigen tuin en deed aardbeien in de kwarkbol 😉 Ik zou iedere week wel zo’n verjaardagsnaaicafé willen, maar dan zou het niks bijzonders meer zijn.

logo naaicafe dj klosje-en-koffie-naaicafc3a9-jpeg1

Binnenkort hebben we hier herfstvakantie. Dan is het naaicafé een weekje dicht. Na de vakantie is iedereen weer van harte welkom. Er gaat nog wel wat veranderen aan de tijden en de mogelijkheden. Klik zo af en toe maar eens op het naaicafélogo in de zijbalk van mijn blog om een kijkje op de website te nemen als je nieuwsgierig bent…. en wie is dat eigenlijk niet….

Ik ga beginnen met workshops dat kan ik alvast verklappen, maar ik moet de daarvoor geschikte projecten nog goed uittesten in de praktijk. Van ééntje heb ik al een paar proefversies gemaakt, maar ik wil hem ook nog eens in combinatie met plastic maken. Uiteraard ben ik hiertoe geïnspireerd door Anne en haar zwerfafvalreis. Je krijgt gelukkig in winkels sinds 1 oktober niet meer standaard een plastic tasje in je handen gedrukt. Maar als je mooie exemplaren hebt…. bewaar ze dan voor de workshop ‘recycle baskets’

2013-09-05 07.35.55_1

Ondertussen rommel lekker verder met alles en hou ik op tijd pauze om even lekker te lezen of me uit te leven in een looptraining. Ik hou geen blogpauze maar het zou zo maar kunnen dat ik de voorkeur geef aan de activiteiten zelf dan aan het schrijven erover. Jullie zien het vanzelf. Mocht je nog leuke ideeën hebben voor workshops of tips voor het naaicafé stuur die dan naar het speciale mailadres naaicafedj@live.nl of laat een reactie achter op mijn blog dan neem ik contact op.

»

  1. KnutzEls schreef:

    Mmmmmm, je zou alleen voor de koffie met at erbij komen 😉 Alles ziet er zo lekker uit!

  2. baasbraal schreef:

    Het opzetten van een eigen zaak heeft heel veel tijd nodig. De mensen moeten hun weg vinden. Je zal zien: over een jaar zitten al je lessen vol en heb je een wachtlijst…… Ik heb daar ervaring mee en heus: Geef het de tijd!!!! Het is in deze tijd van crisis precies iets wat de mensen nodig hebben. De mensen durven soms gewoon niet met hun half afgemaakte jurk of broek zonder rits naar je toe te komen. Als ze echter de mogelijkheiden zien, zal het wel gaan lopen. Het enige probleem is dat je er – hoe begrijpelijk ook – niet met een kind kan komen….. Als er nu veel vraag van jonge moederskomt, zou je kunnen overwegen om 1x in de maand ’s avonds open te zijn….’

  3. Nanda schreef:

    Heel goed dat je het beoordelen of het een succes is of niet, niet aan anderen over laat. Ik denk ook dat het tijd nodig heeft om te groeien, het gras groeit niet harder door er aan te trekken…(of schreef je dat laatst zelf al niet?). Succes!

  4. Zuster Klivia schreef:

    Psies. Succes is wat je er zelf van vindt en “goedkeurt”. Een waardeoordeel eraan plakken, is niet iets dat je anderen moet laten doen.

    Van harte! (nog? Of alvast?) Dikke kus!

  5. isis45 schreef:

    Succes is inderdaad erg subjectief. Geef het tijd om te groeien, dat is voor jou ook beter denk ik. Als het meteen storm had gelopen, loop je jezelf voorbij.

  6. Ada schreef:

    Ik ben het helemaal met “baasbraal” eens, je moet het de tijd geven …maar vaak zijn we een beetje ongeduldig ….mens eigen hé !
    Maar met wat leuke workshops motiveer je vast wat meer mensen en zeker met de feestdagen in aantocht zoals sint en kerst, en als je mensen eenmaal binnen hebt kun je ze verder inspireren. Dat lukt jou met jou enthousiasme zeker wel .

  7. Lou-ter-Lou schreef:

    Heee!! Dat wist ik niet!! Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!!! Nou, beschouw het dan maar als een kadootje ( 😉 je weet wel wat ik bedoel 😀 ). Leuke ideeën allemaal, komt echt vast goed. Knuf!!

Geef een reactie

