voornemens

De dubbele betekenis van het woord ‘plannen’ is me de afgelopen week heel duidelijk geworden.

emc imagesCAVMAQH6

Er moest een opereratie gepland worden, maar dat bleek allemaal nog niet zo eenvoudig. Er moet nl twee dagen achter elkaar de juiste OK en de juiste arts beschikbaar zijn. Dan heb je dus in het geval van huidkanker in het EMC te maken met vier factoren. Na veel gebel met het EMC en de Daniël den Hoed Kliniek (die werken samen op dit gebied) kwam er voor mijn opname een datum uit in de laatste week van januari, want

  • het moet matchen tussen twee afdelingen dermatologie en plastische chirurgie
  • ze hebben maar één OK voor dit soort gevallen, de rest is voor andere dingen
  • er zit een vakantieperiode tussen waardoor minder ruimte en personeel beschikbaar is
  • er zijn momenteel extra veel patiënten (onbekend waarom)
  • er is (gelukkig!) geen spoedindicatie voor mij
 
Ik vind het niet erg dat het nog even duurt want
  • ik wil liever in het EMC geholpen worden dan een ander ziekenhuis omdat dit vooraanstaand is met deze operaties
  • een maandje meer of minder maakt voor BCC (‘vakterm’ voor de kankersoort die ik heb basaalcelcarcinoom) niet uit ook al is het wondje van de biopt onrustig bevestigde de dermatoloog
  • twee aparte operaties verder uit elkaar is meer belastend
  • nu kan ik mooi meedoen en proosten op alle feestjes en feestdagen in december en hebben we een gewone vakantie

vuurwerk

Ik ben wel blij dat ik weet waar ik aan toe ben, want de hele tijd rekening houden met een plotselinge opname is alsof je met vuurwerk in je zak loopt dat plotseling kan af gaan. Het getelefoneer en de onzekerheid gaf veel stress en druk op de lopende zaken in dit huishouden. Nu kan ik meer gewoon verder doen wat ik wil/moet doen. Natuurlijk zie ik er nog steeds vreselijk tegenop maar dat deed ik met de bevallingen ook en het is toch allemaal goed gekomen. Verder heb ik hele lieve mannen, schatten van buren en (blog)vriend(dinn)en en geweldige familie die helpen en meeleven.
 
kankerraaktiedereen
 
Toen dit plannen rond was, kwamen er gelijk weer andere plannen in mijn hoofd en die ga ik ook omzetten in akties natuurlijk. Zo ga ik lekker door met hardlopen en omdat ik straks een tijdje niet mag rennen kies ik gelijk voor twee loopjes om aan mee te doen. Het zijn  – toevallig of niet – twee loopjes die georganiseerd worden door twee teams uit Barendrecht die meedoen aan de Roparun: Ziedewij en Energieladies
 
 
ontbijtloop
 
 
Op 5 januari is daar de ontbijtloop die start bij CAV Energie waar ik vorig jaar debuteerde op de 5-km-afstand. Dat haal ik wel natuurlijk, maar het zou mooi zijn om het PR daar nog eens aan te scherpen. Korte intensieve traininkjes matchen prima met volle feestdagen. Half uurtje rennen per dag is goed om de decemberkilo’s en de alcoholconsumptie onder controle te houden en dat laat zich makkelijk inplannen.
 
Microsoft Word - flyer.doc
 
 
Op 18 januari is er een heuse trail  van 5 en 10 km die start in de Gorzen – help Tom Tom – ergens in de middle of nowhere in Ridderkerk. Nou heb ik nog maar weinig trailervaring omdat de Rotterdamse omgeving tamelijk geasfalteerd is, maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen. Het voelt als ondeugend lopen wanneer je off the road gaat.
 
IMG_1882_1
 
Ik beschreef dat hier al eens een tijdje geleden:
 
“Het leuke eraan vind ik dat het niet zo hard hoeft om toch een flinke trainingsinspanning te leveren. Je moet je voeten nl. hoger optillen en dat is voor een asfaltschuifelaar als ik voelbaar in mijn hamstrings (als ik lang genoeg loop). Verder is het associatief hardlopen dwz dat je meer met het lopen zelf bezig bent. Het past goed in het hele mindfulness-gebeuren. Nou heb ik daar niet zoveel mee op en ren ik doorgaans gewoon lekker door tot mijn hoofd leeg gewaaid is, maar ik moet zeggen dat zo geconcentreerd bezig zijn met lopen omdat je je anders struikelt over de wortels of de kuilen en plassen toch een heel lekker gevoel geeft. Maar bovenal is het leuk, want het voelt als ondeugend lopen. Je gaat dwars door de plassen, naast de weg als er geen pad is, vlak langs de sloot en ik hoor mijn moeder haast roepen: ‘pas nou toch op… je wordt vies, val niet …’ etc. Lekker stout dus.”
 
logo naaicafe dj klosje-en-koffie-naaicafc3a9-jpeg1
 
Niet alleen op loopgebied heb ik plannen natuurlijk… Naaicafé DJ is er ook nog. Ik heb een aantal klanten en regelmatig heb ik contact met mensen die ook zeer geïnteresseerd zijn, maar die de stap nog niet zetten. Steeds vaker duikt de vraag op naar workshops. Nou is het geven van workshops iets anders als het coachen van naaiwerk. Je moet een goede beschrijving en patroon hebben met diverse uitgewerkte voorbeelden. Het moet in één dagdeel uit te voeren zijn en je bent minder flexibel in het gebruik van machines en ruimte, want iedereen begint op hetzelfde moment.
 
2013-12-08 13.11.35_1 
 
Toch wil ik het er op wagen om op de eerste woensdag van het nieuwe jaar  na de kerstvakantie een workshop te geven. Een presentatie volgt binnenkort want ik moet een en ander nog wel goed uitwerken. Het onderwerp weet ik al wel: tissuebox bekleden. De workshop zal zowel ’s ochtends als ’s avonds gehouden worden voor maximaal 4 deelnemers per keer. Gevorderde naaisters kunnen dan als ze tijd over hebben nog een opberger maken. De prijs en andere details presenteer ik binnenkort op Naaicafé DJ (website en Facebook en Twitter). Dus mocht je geïnteresseerd zijn noteer dan vast in je agenda:
 

woensdag 8 januari 9.30-12.30 uur én 19.00-22.00 uur workshop 

 
P1120487_1 P1120489_1 P1120490_1
 
Nou heb ik nog veel meer plannen dan dat er in dit blog passen. Dus om een eind te maken aan deze woordenbrij volgt alleen nog een korte opsomming. Er zullen dus spoedig of een heleboel blogjes verschijnen daarover of jullie horen niks omdat ik het veel te druk heb met het uitvoeren van de plannen 😉
 
  • tuinreorganisatie
  • jurkje en rokje afmaken (reeds geknipt)
  • zwarte vestje (3e versie starten)
  • makkelijk haakwerk (voor de operatieperiode)
  • bloggen over allerlei naaitips die ik nog niet gepubliceerd heb
  • bloggen over allerlei recepten die ik uitgeprobeerd heb (ze liggen nog van de herfstvakantie)
  • fotoboeken maken laatste 3 jaar
  • etc.
 
knipsel website naaicafé Knipsel facebookpagina naaicafé Knipsel twitteraccount naaicafé
 
 
 
 
»

  1. kliefje schreef:

    Poeh, erg veel op stapel nog. Fijn dat de datum geprikt is, weet je iig waar je aan toe bent. Nou je alleen nog even niet al te druk maken 😉

  2. ruud schreef:

    Is goed om te weten waar je aan toe bent, en dit geeft voorlopig ruimte om nog van alles te doen en te plannen.
    Doe je goed, lekker bezig blijven!

  3. kungslilja schreef:

    Wat ontzettend fijn dat je een datum hebt! Veel succes en plezier met alle plannen!

  4. monique de koning schreef:

    Wat leuk dat jij in de gorzen gaat lopen. Ik woon er bijna naast dus kom een x langs kunnen we oefenen. Fijn dat de datum geregeld is geeft een hoop rust

  5. Veronique schreef:

    genoeg plannen. Goed zo.

  6. isis45 schreef:

    Gelukkig heb je nu een datum, dat geeft wat rust in je hoofd. En plannen heb je genoeg zo te lezen, dus dat komt wel goed.

  7. Ada schreef:

    Je zit boordevol met leuke plannen, heel goed van je, en fijn dat je nu eindelijk weet wanneer de operatie gebeurd

  8. Repel schreef:

    Headfirst lady, headfirst.

  9. Je bent een topper! Wat fijn om te lezen dat je er nu iets rustiger maar toe kunt leven.

    Groetjes Natalie

  10. Affodil schreef:

    Goed dat je een datum hebt. Dan kan je je leven weer gewoon oppakken rond die afspraak. Anders moet je voor alles alternatieven gaan bedenken. Daar word je gek van.

  11. RunningHanS schreef:

    Leuk dat je meedoet aan de trail…. Fijne feestdagen. Geniet ervan

  12. Lou-ter-Lou schreef:

    Wow, wat een blog… ik lees momenteel heel erg weinig, nu net begonnen met bijlezen en jij bent (vanzelfsprekend) de eerste. Fijn dat nu de operatieplanning bekend is. En dat jij het goede ervan ziet. Zoveel dingen op stapel, heerlijk zoals je gewoon door gaat met al je activiteiten. Heel goed ook!! Voor nu wens ik ook jou hele fijne, warme, liefdevolle dagen. Op naar een nieuw jaar vol verandering, genezing en ervaring. XXX

Geef een reactie

